Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Pajeron hankintaa.. (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=84026)

Machist 07.05.2011 08:03

Pajeron hankintaa..
 
Kiikarissa Olisi -96 Pajero 2.8TD GL. Kilometrejäkin alle 300 000km mittarissa.
Myyjän mukaan rekisteriotteessa on huomautus että etupyörän laakerissa välystä (menisikkö kiristämällä) ja taka kallistuksenvakaajassa välystä.
Onko millaisia remontteja? Katsastus on kuitenkin hyväksytysti läpi (4/2011)..

Yhdet renkaat näkyy olevan All Terrain T/A joilla ajettu kesät/talvet. Pintaa vielä 10mm joten pärjääkö noilla renkailla? vai pitääkö heti alkaa metsästämään vanteita/talvirenkaita.

Tarkoitus katsastaa heti pakettiautoksi ja konttorilta sanoi että ei pitäisi olla estettä katsastaa tuota 2-paikkaiseksi pakuksi.

Tässä kovasti pähkäilen mitä tekisi.. tai eniten mietityttää tuo rengashomma, kun ei heti syksyllä huvittaisi sijoittaa rengas/vannepaketiin jos ei pärjää noilla kumeilla..

Laittakaas kokeneemmat kommentteja mitä nyt kannattaa ottaa huomioon tollasta ostaessaan jne.. pelottaa vain hieman että talous joutuu velkavankeuteen kun tuollasen "raktorin" hommaan :D

Machist 06.03.2012 14:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Machist (Viesti 765088)
Kiikarissa Olisi -96 Pajero 2.8TD GL. Kilometrejäkin alle 300 000km mittarissa.
Myyjän mukaan rekisteriotteessa on huomautus että etupyörän laakerissa välystä (menisikkö kiristämällä) ja taka kallistuksenvakaajassa välystä.
Onko millaisia remontteja? Katsastus on kuitenkin hyväksytysti läpi (4/2011)..

Yhdet renkaat näkyy olevan All Terrain T/A joilla ajettu kesät/talvet. Pintaa vielä 10mm joten pärjääkö noilla renkailla? vai pitääkö heti alkaa metsästämään vanteita/talvirenkaita.

Tarkoitus katsastaa heti pakettiautoksi ja konttorilta sanoi että ei pitäisi olla estettä katsastaa tuota 2-paikkaiseksi pakuksi.

Tässä kovasti pähkäilen mitä tekisi.. tai eniten mietityttää tuo rengashomma, kun ei heti syksyllä huvittaisi sijoittaa rengas/vannepaketiin jos ei pärjää noilla kumeilla..

Laittakaas kokeneemmat kommentteja mitä nyt kannattaa ottaa huomioon tollasta ostaessaan jne.. pelottaa vain hieman että talous joutuu velkavankeuteen kun tuollasen "raktorin" hommaan :D

Useita pajeroita kävin katsomassa liikkeessä ja pari yksityisellä ja tulin siihen tulokseen että melkein 90% runko paska ja osassa kansivikaa yms yms.. ehjät 90-luvun lopun vehkeet on kalliita ja aika harvassa.. Ostin sitten käyttöautoksi henkilöauton ja nyt kun kuume ei ole laskenut täytyy alkaa etsiä vanhempaa 2gen pajeroa kakkosautoksi :)

Pistinpä eilen ostoilmoitusta jos sieltä tärppäisi.

Nuhapumppu 06.03.2012 19:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Machist (Viesti 859172)
Useita pajeroita kävin katsomassa liikkeessä ja pari yksityisellä ja tulin siihen tulokseen että melkein 90% runko paska ja osassa kansivikaa yms yms.. ehjät 90-luvun lopun vehkeet on kalliita ja aika harvassa.. Ostin sitten käyttöautoksi henkilöauton ja nyt kun kuume ei ole laskenut täytyy alkaa etsiä vanhempaa 2gen pajeroa kakkosautoksi :)

Pistinpä eilen ostoilmoitusta jos sieltä tärppäisi.

Sepä on se runko paska liki kaikissa 90luvun maastureissa joilla on ajettu muuallakin kuin pikitiellä,runkoja hyvin harva tajuaa pestä sisältä ja kun pajeron runko on boksattu niin alkaa ruostumaan sisältäpäin aika tehokkaasti.
Kansivikaiset kertoo yleensä siitä että autot on olleet huonolla käytöllä,joten näistä varmasti löytyy myös ruostetta ja muuta pikkuvikaa.

Dectane 06.03.2012 20:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Machist (Viesti 859172)
Useita pajeroita kävin katsomassa liikkeessä ja pari yksityisellä ja tulin siihen tulokseen että melkein 90% runko paska ja osassa kansivikaa yms yms.. ehjät 90-luvun lopun vehkeet on kalliita ja aika harvassa.. Ostin sitten käyttöautoksi henkilöauton ja nyt kun kuume ei ole laskenut täytyy alkaa etsiä vanhempaa 2gen pajeroa kakkosautoksi :)

Pistinpä eilen ostoilmoitusta jos sieltä tärppäisi.

omaanihan jo tyrkytin, siinnä on runko ehjä ;)

La tuskaa 07.03.2012 20:37

Itellä noista allterraineista jonku verran kokemusta. Oon ajanu talvellakin ja ku nelikon pitää päällä ja muistaa mutkissa ja jarrutuksissa ettei oo nastoja alla niin hyvin pärjää. Ei tietenkään ole nastan veroinen mut jos niissä on vielä 10mm pintaa niin helposti ajaa. Omasta kokemuksesta paremmat ku normi mutiaiset talvella tiellä ajettaessa. Eikä alle 3sataa tkm ajettu saa kovin mätä olla mistään. Mut japsi on japsi.

Dectane 07.03.2012 21:58

at:t ja mt:t on ihan paskoja talvirenkaita! Ei niillä pysy tiellä, uudet cooper discovery stt:t on niinku nastarenkaat pajeron alla :O

Machist 27.03.2012 17:40

Onko kenelläkään kokemusta startin hammaskehän vaihdosta?
Paljonko kustantaa?

Yksi pajero olisi kiikarissa mikä nyt kaikinpuolin ok, mutta hammaskehän vaihto edessä..

JJ90 27.03.2012 19:27

Ottaa koneen pois nokalta, yksi ilta jossei ennen oo tehny.
Irrottelee vauhtipyörän, lyö vanhan kehän pois, lämmittää uuden paikalleen ja vaihtaa kampuran takastefan samoilla savuilla kytkimen kera jos tarvetta, toinen ilta.
Kone paikalleen ja kovaa ajoa, kolmas ilta.

Osien hinta neljä-viissataa, johon uusi kytkin harakiristä ja uusi kehä timantilta, stefat sun muut harakiristä. Huomaa, että startti kannattaa vaihtaa/huoltaa samalla, sillä paska bendixin ratas syö sen ehjän kehän paskaksi. Vähän niinku mopoon ketjuja vaihtais.:D

Saman voi tehdä myös kääntämällä vanhan kehän ympäri, mulla ainakin auttoi. Ja saahan sen vauhtipyöränkin irti konetta pois ottamatta, mutta aika vaivalloista..

Maksupajalla varmaan aika hintava remppa, johtuen suuresta työmäärästä, eikä näitä paskakasoja kukaan halua oikeasti laittaa, sotkeentuu vaan kädet..

Tractor 27.03.2012 19:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 (Viesti 866206)
eikä näitä paskakasoja kukaan halua oikeasti laittaa, sotkeentuu vaan kädet..

Heheheheh... :D Päivän paras..

Machist 27.03.2012 19:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 (Viesti 866206)
Ottaa koneen pois nokalta, yksi ilta jossei ennen oo tehny.
Irrottelee vauhtipyörän, lyö vanhan kehän pois, lämmittää uuden paikalleen ja vaihtaa kampuran takastefan samoilla savuilla kytkimen kera jos tarvetta, toinen ilta.
Kone paikalleen ja kovaa ajoa, kolmas ilta.

Osien hinta neljä-viissataa, johon uusi kytkin harakiristä ja uusi kehä timantilta, stefat sun muut harakiristä. Huomaa, että startti kannattaa vaihtaa/huoltaa samalla, sillä paska bendixin ratas syö sen ehjän kehän paskaksi. Vähän niinku mopoon ketjuja vaihtais.:D

Saman voi tehdä myös kääntämällä vanhan kehän ympäri, mulla ainakin auttoi. Ja saahan sen vauhtipyöränkin irti konetta pois ottamatta, mutta aika vaivalloista..

Maksupajalla varmaan aika hintava remppa, johtuen suuresta työmäärästä, eikä näitä paskakasoja kukaan halua oikeasti laittaa, sotkeentuu vaan kädet..

Eli jää tekemättä itseltä kun ei välttämättä taitoa tarpeeksi ja ei kyllä sen puoleen ole sopivaa paikkaa missä tehdä ko operaatiota.
Täytyypä nyt miettiä löytyisikkö tuohon tiloja/apumiestä edullisesti jostain tai sitten täytyy unohtaa ko yksilö.

Nuhapumppu 27.03.2012 21:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 (Viesti 866206)
Ottaa koneen pois nokalta, yksi ilta jossei ennen oo tehny.
Irrottelee vauhtipyörän, lyö vanhan kehän pois, lämmittää uuden paikalleen ja vaihtaa kampuran takastefan samoilla savuilla kytkimen kera jos tarvetta, toinen ilta.
Kone paikalleen ja kovaa ajoa, kolmas ilta.

Osien hinta neljä-viissataa, johon uusi kytkin harakiristä ja uusi kehä timantilta, stefat sun muut harakiristä. Huomaa, että startti kannattaa vaihtaa/huoltaa samalla, sillä paska bendixin ratas syö sen ehjän kehän paskaksi. Vähän niinku mopoon ketjuja vaihtais.:D

Saman voi tehdä myös kääntämällä vanhan kehän ympäri, mulla ainakin auttoi. Ja saahan sen vauhtipyöränkin irti konetta pois ottamatta, mutta aika vaivalloista..

Maksupajalla varmaan aika hintava remppa, johtuen suuresta työmäärästä, eikä näitä paskakasoja kukaan halua oikeasti laittaa, sotkeentuu vaan kädet..

Kaikkein helpoin kun nappaa laatikon pois,1-2tuntia,kytkin ja vp irti,lämmittää kehän irti ja laittaa takaisin eriasentoon,romut kasaan päinvastaisessä järjestyksessä,maksimissaan 8tunnin homma jos ekaa kertaa tekee. Se vp lähtee todella helposti irti,pultit auki ja tönäisee vähän niin se tippuu lattialle kuin itsestään,en itse huomannut siinä mitään vaivanloista.

Machist 28.03.2012 09:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu (Viesti 866262)
Kaikkein helpoin kun nappaa laatikon pois,1-2tuntia,kytkin ja vp irti,lämmittää kehän irti ja laittaa takaisin eriasentoon,romut kasaan päinvastaisessä järjestyksessä,maksimissaan 8tunnin homma jos ekaa kertaa tekee. Se vp lähtee todella helposti irti,pultit auki ja tönäisee vähän niin se tippuu lattialle kuin itsestään,en itse huomannut siinä mitään vaivanloista.

Mitenkäs tuo loota, kun kuulemma painaa jonkun kilon?

Käytössä olisi erittäin ahdas monttu jossa onnistuu hätäseen öljyt vaihtamaan henkilöautoon.

kyllähän se onnistuisi itselläkin varmaan jos nosturi löytyisi ja voisi rauhassa hommailla..

Janex 28.03.2012 10:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Machist (Viesti 866339)
Mitenkäs tuo loota, kun kuulemma painaa jonkun kilon?

Käytössä olisi erittäin ahdas monttu jossa onnistuu hätäseen öljyt vaihtamaan henkilöautoon.

kyllähän se onnistuisi itselläkin varmaan jos nosturi löytyisi ja voisi rauhassa hommailla..

Ite avasin etuikkunat ja laitoin lankun ikkunoiden aukoista auton läpi. Liina vaihteistopaketin alta ja ketjutaljalla hallittu lasku ja nosto keppien reijästä. Vaikka näin. Ei se valtavan painava ole kun öljyt laskee pois, mutta alle ei kannata jäädä jos tipahtaa.

JJ90 28.03.2012 16:49

Mieluummin nostelen moottoria, kuin makaan auton alla kikkailemassa vaihteistoa pois, pelkkä jakolaatikko oli ihan tarpeeksi perseestä ottaa pois. Mutta nää on näitä makuasioita, jokainen sotkekoon näppinsä tavallaan..

Nuhapumppu 28.03.2012 17:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Machist (Viesti 866339)
Mitenkäs tuo loota, kun kuulemma painaa jonkun kilon?

Käytössä olisi erittäin ahdas monttu jossa onnistuu hätäseen öljyt vaihtamaan henkilöautoon.

kyllähän se onnistuisi itselläkin varmaan jos nosturi löytyisi ja voisi rauhassa hommailla..

Pikkuaski jakiksen kanssa painaa varmaan jotain 40kg jossen kauheasti valehtele. Maajalassa oikeastaan helpompi tehdä kuin montulla,tunkki vaan siihen poikkipalkin kohdalla,siis se mikä on pulttaamalla kiinni, olevaan kannakkaaseen niin laatikko on tasapainossa,sitten nykäisee siihen takempana olevan palkin päälle niin ei tarvi ottaa pois altakaan välttämättä. Kaksistaan kaverin kanssa otettiin 1h pois ja paikalleen saman verran. Vähän kun nostaa autoa niin laatikko irrallaan siellä on tilaa vaikka istua.


Sivu luotu: 08:04 (GMT +2).