![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Mä vaihdoin kaikki sähköt, johdot mukaanlukien. Siinäkin on sellaista ylimääräistä näpräämistä, mitä ei vältämättä tule ajatelleeksi, kun koneenvaihtoa suunnittelee. Eikä sähköt ollut ainoa juttu, mistä tuli ylimääräistä hommaa...
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
TBI ruiskuun näyttää saavan valmiita johtosarjoja jos ei johtopäätökset kiinnosta.
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Saahan niitä ns. rodiboxejakin, jossa on yksinkertaiset sähköt koko autoon. Pointti oli vaan siinä, että (varmaankin) kaikkien bensaveekasien sähköt on 12 V ja BJ:ssä on 24 V. Siinä joutuu joka tapauksessa uusimaan jotain, tekee miten päin tahansa.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Tänään tuli hommailtua tarpeita pitkään kyteneen haaveen toteuttamiseksi, eli BJ42, chevyn 305 moottori+chevyn alumiininen kytkinkoppa samanlainen kun "kivisen" projektikuvissa näkyy. laatikkohan tuossa on 5 vaihteinen. kelläs oli kokemusta toyotan manuaalin ja chevyn koneen keskenään naittamisesta? miten toi kannattas toteuttaa?
Chevyn vauhtipyörä ja kytkin olis hakusessa jos jollain on nurkissa ylimääräsenä. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Oikein, kasi lätisemään.
Mielestäni kannattaa laittaa heti ruisku (tbi) kun tuohon myllyyn sen saa helpolla kiinni jos ei ole jo ruisku. Sitten mielestäni kannattaa laittaa moniurahihna myllyyn mikäli v-hihnalla. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Kattoo sopivan silmälaakerin ja rojut kasaan? Kertaakaan ei ole harmittanut, että hankin Centerforcen kytkinrojut, eipä ole tarvinnut niiden kanssa taistella tuollasessa kevyessä käytössä.
__________________
www.alanmiehet.com #1 |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
sitte kytkin puolelle laitettii letukan vauhtipyörä johon taas koneistaja sovitti HJ-61:sen kytkimen. 2 kertaa on tallin pihalla testattu, poltettu allterrainia asfalttii ja 60km/h ajettu maantiellä, viel ainaki rojut pysyny paikoillaa, eikä luistamista havaittu.
__________________
-BJ-40 -hilux ln110 ex -Land Cruiser HJ-45 ex -hilux ln65 ex http://www.pahama.com Viimeksi muokannut burton : 29.08.2013 07:42 |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Minä tein k.o ristisiitoksen bj-40:een: bj:n kopan ja lohkon väliin adabteri välilevy, bj:n vauhtipyörä adapterikalikaalla automaatin vetolevyn jatkeeksi.
Ja tuostakin vanhasta 3-käpäläisestä asetalmasta saa aika pitävän, kun vaihtaa jouset jäykempiin/lisää niitä. Mutta jos löytyy isompi kytkin, mikä sopii koppaan, niin ei liene hätävarjelun liioittelua. ja ilman muuta ruiskulle. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
käykös se chevyn kytkinlevy nyt sitten suoraan tohon bj,n 5 vaihteisen lootan akseliin?
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Mulla kun on ollut 5,7 bensa Caprice, on pikkasen vaikea ymmärtää miksi joku haluaa sellaisen HJ:n mosan tilalle varsinkin jos siinä on turbo?!
Itse mietin silloin kun Capricen omistin, kuinka sen voisi dieselöidä... |
|
#11
|
||||
|
||||
|
pitäs olla hj:n harvapoorinen kytkin akseli, sit kävis. tai näin mä olen sen käsittäny.
__________________
-BJ-40 -hilux ln110 ex -Land Cruiser HJ-45 ex -hilux ln65 ex http://www.pahama.com |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Mikä toyota?? | Kratz | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 02.02.2011 21:26 |
| tunnistus apua, mikä vinssi mikä kartaani? | Hiprakka | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 03.12.2005 18:30 |
| mikä mikä auto.äänestys. | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 09.08.2004 23:07 | |
| mikä yleensä rikkoutuu jakolaatikosta toyota | jjtp | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 27.04.2004 10:20 |
| Koteloa vaihdettaessa mikä kestää ja mikä hajoaa | mika | Hardware | 0 | 26.12.2001 14:04 |