Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.02.2012, 22:23
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Zuikka Näytä viesti
Helkkarin hyvä palsta tämä! Vähempi taitaa olla noita 2.5 Turbokiisseleitä täällä? Mitkäs ne nyt on sitten ne tyyppiviat ja ruostuvat paikat, sen verran oon ehtinyt tutkia palstaa että helmapalkit on ainakin yksi kohta joka lahoaa. Muuta?

Jeep Cherokee XJ 2000 2.5 TD PwrP
Tässäkin taitaa olla vielä VM:n kiisselikone? Jos näin niin siinä tyyppivika lienee nuo surullisen kuuluisat kannet, niitä tuntuu ihmisillä menevän aika paljon. Omassa kiisselissä (-99) oli keskimmäiset kannet halki ilm jo ostettaessa, vaihdoin kaikki uusiin ja panostin tosissaan jäähdytykseen niin ainakin vielä on tieajoa ja maastoa kannet kestäny (kop kop puuta koputtaen...).

Suoraan sanoen taitaa kaikissa XJ:ssä olla se ongelma ettei perusrakenteet (panhardi, simpukan kiinnitykset, ala- ja ylätukivarret edessä, raidetanko, takana jousipedit a la axel wrap, jne.) yksinkertaisesti kestä isompia renkaita ja maastossa möyrimistä, aika mielenkiintoisia suunnittelukukkasia löytyy. Omassakaan ei taida enää montaa alkuperäistä osaa mm. alustasta ja ohjauksesta löytyä ja vahvistuksia on jo joka paikassa Tosin tuo "käyttöauto" titteli katos ominaisuuksista jo aikaa sitten ja nyt keskitytään enemmän maastoon... ja mukavahan tuota on rakentaa kun ei oo pula kohteista mitä parannella Ja kaikkihan riippuu siitä missä maastoissa aikoo Jeeppiä ulkoiluttaa...

Tässä profiilista muutama kuva ennen ja nykyään, tosin tuokin on jo vanha kuva Pitäs päivittää viimeaikaset muutokset taas profiilin kun vaan ehtis...

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	01052010055.jpg‎
Views:	312
Size:	97,8 Kt
ID:	24771   Click image for larger version

Name:	24122011332.jpg‎
Views:	360
Size:	95,4 Kt
ID:	24773  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.02.2012, 08:35
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Kestääkö ne alustan rakenteet jos on pääosin käyttöautona ja silloin tällöin käydään metsässä nätisti ajelemassa Ku ei tuo perse kestä hajoittaa vehkeitä mehtässä niin joutunu oppiin nätimmän ajotyylin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.02.2012, 08:57
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja La tuskaa Näytä viesti
Kestääkö ne alustan rakenteet jos on pääosin käyttöautona ja silloin tällöin käydään metsässä nätisti ajelemassa Ku ei tuo perse kestä hajoittaa vehkeitä mehtässä niin joutunu oppiin nätimmän ajotyylin.
Kyllähän ne kestää kun ei noita renkaita 31" yli kasvattele ja jos lukot laittaa käyttää niitäkin harkiten että tikut kestää
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.02.2012, 11:40
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja La tuskaa Näytä viesti
Kestääkö ne alustan rakenteet jos on pääosin käyttöautona ja silloin tällöin käydään metsässä nätisti ajelemassa Ku ei tuo perse kestä hajoittaa vehkeitä mehtässä niin joutunu oppiin nätimmän ajotyylin.
Kyllä ne alustan rakenteet kestää normiajoa ja offailuakin pikkurenkailla muuten ihan hyvin, paitsi alkuperäiset tukivarret on ihan rimpulat. Ne on tarkoitettu sellaisiksi että ne elää (vähän kuin vaikka lentokoneen siipi), mutta ne vain ei tykkää osumista kiviin ja kantoihin vaan vääntyy pahuksen helposti. Toinen kohtuu helposti hajoava paikka on alatukivarsien kiinnikkeet etuakselilla, jotka taipuu.

Jos nuo paikat vahvistaa niin pikkurenkailla ei pitäisi olla ongelmaa.

Jos katsoo auton missä on ABS:it tai se on uudempi kuin '95 niin on tosiaan noilla isoilla ristikoilla etuvetarit. Jos on pikkuristikot, niin vetarit on vaihtokelpoisia keskenään siinä määrin, että uudemmasta/ ABS:illisesta XJ:stä tai mistä vain ZJ:stä (joka on ristikoilla) niin käy vetarit suoraan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.02.2012, 08:58
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti
Tässäkin taitaa olla vielä VM:n kiisselikone?
Vielä VM:n kone?? Mikäs sun mielestä olis vaihtoehto?? Cherokeessa on ollu vuodesta -95 VM:n dieselkone ja VM on edelleen Jeepin kone!! Grand Cherokeissa on ollu jotain muita dieseleitä samoin kuin "ei niin Jeeppi" -Patriotissa, joku Volsun diiseli!!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.02.2012, 09:20
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Vielä VM:n kone?? Mikäs sun mielestä olis vaihtoehto?? Cherokeessa on ollu vuodesta -95 VM:n dieselkone ja VM on edelleen Jeepin kone!! Grand Cherokeissa on ollu jotain muita dieseleitä samoin kuin "ei niin Jeeppi" -Patriotissa, joku Volsun diiseli!!
Aina sitä erehtyy toivoa elättelemään että jotain parannusta olis tuohonkin joskus osattu tehdä mutta ilm. se on ollut valmistajan mukaan täysin tarpeetonta
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.02.2012, 09:29
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti
Aina sitä erehtyy toivoa elättelemään että jotain parannusta olis tuohonkin joskus osattu tehdä mutta ilm. se on ollut valmistajan mukaan täysin tarpeetonta
Jep, noinhan se on, mutta kun menivät Fiatin kanssa yhteen, VM on edelleen diesel-koneen toimittaja!! Tosin ei ne muut ole sen parempia, Audin V6 CRD -00, ei sekään lähtenyt sunnuntaina käyntiin ilman Webastoa (joka ei sekään lähtenyt käyntiin ilman apuvirtaa, vaikka moottori kyllä pyöri sillä virralla, mitä akussa oli)...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 07:55 (GMT +2).