Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.01.2012, 12:44
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

jos ei halua stroukata tota l6 konetta (tässä vaiheessa) niin kuinka turhaa/ hyödyllistä olis kuiteskin laittaa joku nenäkeppi ja olisko kannen viilauksesta iloa?

http://www.compperformancegroupstore...Code=K68-232-4


Viimeksi muokannut Rytari : 06.01.2012 12:51
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.01.2012, 14:11
veli-matti:n Avatar
veli-matti veli-matti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.08.09
Sijainti: Kemi
Viestit: 172
Perusasetus

235/75 15 renkailla tulee enemmän kilometrejä kun pienempi halkaisija 31 10,5 viistoistasilla siksi noilla 235 renkailla pääsee likemmäs kymppiä
__________________
veli-matti
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.01.2012, 11:28
Zeipii Zeipii ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.10.11
Sijainti: Keminmaa
Viestit: 83
Perusasetus

235 renkailla syksyinen yleisrälläys maantiellä n. 11 litraa. Korotus löytyy.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.01.2012, 14:33
geedee240 geedee240 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.07.10
Sijainti: Lieksa,
Viestit: 69
Perusasetus

Onko kukaan yrittänyt takoa noita xj:n takajousia parempaan ryhtiin, ja onko lopputulos miten pitkäikäinen? Ammattimies tekisi 50e/pakka jousipajalla. Vai kannattaisiko suosiolla investoida uusiin Tarkoitus ei ole korottaa, vaan saada auto ainakin vakiokorkeuteen ja vakaammaksi ajaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.01.2012, 17:03
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja geedee240 Näytä viesti
Onko kukaan yrittänyt takoa noita xj:n takajousia parempaan ryhtiin, ja onko lopputulos miten pitkäikäinen? Ammattimies tekisi 50e/pakka jousipajalla. Vai kannattaisiko suosiolla investoida uusiin Tarkoitus ei ole korottaa, vaan saada auto ainakin vakiokorkeuteen ja vakaammaksi ajaa.
Samaa tässä mietin itsekin ja taidan kallistua uusiin ja ehkä jopa maltilliseen korotukseen...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.01.2012, 18:48
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Sanoisin että ei kannata takoa, siitä voi olla hetken ilo ja sitten on taas lässähtänyt perä. Kun kattoo melkein mitä vain XJ:tä niin ei ne takapakat ole kovin kummosessa kunnossa.. hommaa suosiolla kokonaan uudet pakat, säästyy turhalta työltä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.01.2012, 17:26
Hencca:n Avatar
Hencca Hencca ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sodankylä, Finland.
Viestit: 488
Perusasetus

Tuotatuota... Kun tuo täälläkin joskus esillä ollut projekti "kaki" nyt sitten on pihalla toistaiseksi ilman vaihteistoa kytkinongelmien takia niin samalla aloin pähkäilemään tuota voimansiirtopuolta + välityksiä. Nykyiset välitykset ovat aivan liian pitkät tänne pohjoisen olosuhteisiin (4.0 l6 + ax-15 manuaali + np231 + 3.07 perät) Idea jakolaatikon doublerista alkoi kypsymään mielessä mutta onko kukaan toteuttanut sellaista XJ:hin? lähinnä mietityttää tuo takakardaanin lyhyys. Sinällään ongelma ei ole vaikka käyttäisi jotain toista jakolaatikkoa tuossa 231 planeetan takana ja etukardaanin lähtö tulisi apparinpuolelle...

...josta taas tullaan seuraavaan asiaan eli etuakseliin ja sen kestävyyteen: Ovatko kaikki tyytyneet tuohon d30 etuakseliin vai onko muitakin swappeja tehty kuin jeeperin HDJ akseliswappi? Auto kumminkin pitäisi pysyä leimakelpoisena joten tämäkin asettaa omat rajoitteensa akselivalintaan.

Pihalta löytyisi sopivasti valmiina ford 8.8 taka-akseli 4.56 välityksellä ja palalukolla mutta tuo etuakseli epäilyttää jo siinäkin mielessä että kannattaako tuohon d30 akseliin edes alkaa välityksiä ja mahdollisesti lukkoa laittamaan kun nuo hi-po vetaritkaan ei mitään ilmaisia kumminkaan ole ja d44 akseliin taas saa melkein jokanurkalta reissussa osia. d44 akselissa taas ongelmaksi muodostuu sama kuin d30 akselissakin eli vetoakselin ristikot joita tuntuu menevän tahtiin reissu ja ristikko. Vakionopeusnivel kääntöpäässä miellyttäisi rakenteenakin enemmän...

...ideoita? valmiita esimerkkejä? mietintää aiheesta yleisestikin?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.02.2012, 12:06
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
jos ei halua stroukata tota l6 konetta (tässä vaiheessa) niin kuinka turhaa/ hyödyllistä olis kuiteskin laittaa joku nenäkeppi ja olisko kannen viilauksesta iloa?

http://www.compperformancegroupstore...Code=K68-232-4
tähän kun ei ole muuten tullut mitään vastausta niin vastaan itse itselleni että. Kokeillaan
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.02.2012, 12:18
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
tähän kun ei ole muuten tullut mitään vastausta niin vastaan itse itselleni että. Kokeillaan
Eipä näitä taideta pahemmin Suomessa harrastaa. Kokeile ihmeessä, kokemukset kiinnostaa aina.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 08.02.2012, 16:07
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Superlon Näytä viesti
Eipä näitä taideta pahemmin Suomessa harrastaa. Kokeile ihmeessä, kokemukset kiinnostaa aina.
joo, no ajattelin että pakosarjan vaihdon yhteydessä se nenäkin vaihtuis aika soppelisti, samoin suuttimet
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 08.02.2012, 16:43
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
joo, no ajattelin että pakosarjan vaihdon yhteydessä se nenäkin vaihtuis aika soppelisti,
No ei ni! Jos kone on paikoillaan, pitää ottaa koko keula irti, että nokka-akseli mahtuu pois, pitää tulla ihan suoraan koko lohkon mitan verran eteenpäin, muuten ei tule pois!! Että ei se ihan pakosarjan vaihdon yhteydessä onnistu!! Niin ja kansi pitää ottaa sitten myös pois, muuten ei nokka-akseli tule pois...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 08.02.2012, 20:42
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
No ei ni! Jos kone on paikoillaan, pitää ottaa koko keula irti, että nokka-akseli mahtuu pois, pitää tulla ihan suoraan koko lohkon mitan verran eteenpäin, muuten ei tule pois!! Että ei se ihan pakosarjan vaihdon yhteydessä onnistu!! Niin ja kansi pitää ottaa sitten myös pois, muuten ei nokka-akseli tule pois...
silti se menee siinä samalla kertaa soppelisti, ei tarvi erikseen ruveta purkaan mitään, jos sen eri reissulla rupeis vaihtaan niin joutusi taas imu/pakosarjat irrottaan että saa sen kannen pois.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 08.02.2012, 20:50
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Minen nyt ymmärrä miksi kansi pitää irrottaa että saa nokan vaihdettua? Tönärit kyllä joutuu ottamaan, ja virranjakajan yms. silppua, mutta mitä kiinteätä kannesta menee nokkaan mikä irrotuksen estää? Vai onko lifterit sillä tavalla että se estää puuhan ilman kannen pois nostamista?

Kannen olen kyllä itse irrottanut kutoskoneesta, mutta nokkaa en
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 18:15 (GMT +2).