Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.02.2012, 20:57
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

D3:ssa ei kait pitäskään olla "maata" vaan on TPS:n potikan toinen laita kun toiseen laitaan tulee jännite ja keskeltä otetaan anturitieto.

Pyörimisanturiin ei edelleenkään ole muita hyviä ideoita kuin renkaat ilmaan ja C3 pinniltä mittarin kanssa kattelemmaan tuleeko sinne pulssia vai ei. Saattaa joko vaatia reippaasti kierroksia renkaalle tai sitten esim. oskillaatorin (onko näitä vielä), että havaitsee pulssin. Tai sitten moottori sammuksissa ja virrat päällä koittaa saada laatikko N-asennossa kardaania käännettyä ja samalla mittaria tarkkailtua (en tiä onnistuuko, kun ei ole tullut kokeiltua). Taas villejä veikkauksia... Koita pitää auto paikoillaan testauksessa, niin ei tarvitse tehdä peltihommia niin paljoa...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.02.2012, 21:08
Zuikka Zuikka ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.06
Sijainti: Lieksa, Suomi
Viestit: 54
Perusasetus

Helkkarin hyvä palsta tämä! Vähempi taitaa olla noita 2.5 Turbokiisseleitä täällä? Mitkäs ne nyt on sitten ne tyyppiviat ja ruostuvat paikat, sen verran oon ehtinyt tutkia palstaa että helmapalkit on ainakin yksi kohta joka lahoaa. Muuta?

Jeep Cherokee XJ 2000 2.5 TD PwrP
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.02.2012, 21:29
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Zuikka Näytä viesti
Helkkarin hyvä palsta tämä! Vähempi taitaa olla noita 2.5 Turbokiisseleitä täällä? Mitkäs ne nyt on sitten ne tyyppiviat ja ruostuvat paikat, sen verran oon ehtinyt tutkia palstaa että helmapalkit on ainakin yksi kohta joka lahoaa. Muuta?

Jeep Cherokee XJ 2000 2.5 TD PwrP
Peräkontista katoaa pyöräkoteloiden reunat (ne saumat sieltä paksun massan sisältä). Takapenkin alta löytyy usein se pahin ongelma, eli pyöräkoteloiden etureunat. Diiseleissä ei varmaan pakoputken sijainti aiheuta ihan samanlaisia ongelmia ku bensavehkeissä. Katti ainaki syö peltiä yläpuoleltaan kiitettävää tahtia... Sit viel kuskin ja apparin jalkotilat kannattaa tarkistaa ihan tulipellin liitosta myöten.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.02.2012, 22:23
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Zuikka Näytä viesti
Helkkarin hyvä palsta tämä! Vähempi taitaa olla noita 2.5 Turbokiisseleitä täällä? Mitkäs ne nyt on sitten ne tyyppiviat ja ruostuvat paikat, sen verran oon ehtinyt tutkia palstaa että helmapalkit on ainakin yksi kohta joka lahoaa. Muuta?

Jeep Cherokee XJ 2000 2.5 TD PwrP
Tässäkin taitaa olla vielä VM:n kiisselikone? Jos näin niin siinä tyyppivika lienee nuo surullisen kuuluisat kannet, niitä tuntuu ihmisillä menevän aika paljon. Omassa kiisselissä (-99) oli keskimmäiset kannet halki ilm jo ostettaessa, vaihdoin kaikki uusiin ja panostin tosissaan jäähdytykseen niin ainakin vielä on tieajoa ja maastoa kannet kestäny (kop kop puuta koputtaen...).

Suoraan sanoen taitaa kaikissa XJ:ssä olla se ongelma ettei perusrakenteet (panhardi, simpukan kiinnitykset, ala- ja ylätukivarret edessä, raidetanko, takana jousipedit a la axel wrap, jne.) yksinkertaisesti kestä isompia renkaita ja maastossa möyrimistä, aika mielenkiintoisia suunnittelukukkasia löytyy. Omassakaan ei taida enää montaa alkuperäistä osaa mm. alustasta ja ohjauksesta löytyä ja vahvistuksia on jo joka paikassa Tosin tuo "käyttöauto" titteli katos ominaisuuksista jo aikaa sitten ja nyt keskitytään enemmän maastoon... ja mukavahan tuota on rakentaa kun ei oo pula kohteista mitä parannella Ja kaikkihan riippuu siitä missä maastoissa aikoo Jeeppiä ulkoiluttaa...

Tässä profiilista muutama kuva ennen ja nykyään, tosin tuokin on jo vanha kuva Pitäs päivittää viimeaikaset muutokset taas profiilin kun vaan ehtis...
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	01052010055.jpg‎
Views:	306
Size:	97,8 Kt
ID:	24771   Click image for larger version

Name:	24122011332.jpg‎
Views:	354
Size:	95,4 Kt
ID:	24773  
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.02.2012, 08:35
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Kestääkö ne alustan rakenteet jos on pääosin käyttöautona ja silloin tällöin käydään metsässä nätisti ajelemassa Ku ei tuo perse kestä hajoittaa vehkeitä mehtässä niin joutunu oppiin nätimmän ajotyylin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.02.2012, 08:57
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja La tuskaa Näytä viesti
Kestääkö ne alustan rakenteet jos on pääosin käyttöautona ja silloin tällöin käydään metsässä nätisti ajelemassa Ku ei tuo perse kestä hajoittaa vehkeitä mehtässä niin joutunu oppiin nätimmän ajotyylin.
Kyllähän ne kestää kun ei noita renkaita 31" yli kasvattele ja jos lukot laittaa käyttää niitäkin harkiten että tikut kestää
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.02.2012, 11:40
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja La tuskaa Näytä viesti
Kestääkö ne alustan rakenteet jos on pääosin käyttöautona ja silloin tällöin käydään metsässä nätisti ajelemassa Ku ei tuo perse kestä hajoittaa vehkeitä mehtässä niin joutunu oppiin nätimmän ajotyylin.
Kyllä ne alustan rakenteet kestää normiajoa ja offailuakin pikkurenkailla muuten ihan hyvin, paitsi alkuperäiset tukivarret on ihan rimpulat. Ne on tarkoitettu sellaisiksi että ne elää (vähän kuin vaikka lentokoneen siipi), mutta ne vain ei tykkää osumista kiviin ja kantoihin vaan vääntyy pahuksen helposti. Toinen kohtuu helposti hajoava paikka on alatukivarsien kiinnikkeet etuakselilla, jotka taipuu.

Jos nuo paikat vahvistaa niin pikkurenkailla ei pitäisi olla ongelmaa.

Jos katsoo auton missä on ABS:it tai se on uudempi kuin '95 niin on tosiaan noilla isoilla ristikoilla etuvetarit. Jos on pikkuristikot, niin vetarit on vaihtokelpoisia keskenään siinä määrin, että uudemmasta/ ABS:illisesta XJ:stä tai mistä vain ZJ:stä (joka on ristikoilla) niin käy vetarit suoraan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.02.2012, 08:58
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti
Tässäkin taitaa olla vielä VM:n kiisselikone?
Vielä VM:n kone?? Mikäs sun mielestä olis vaihtoehto?? Cherokeessa on ollu vuodesta -95 VM:n dieselkone ja VM on edelleen Jeepin kone!! Grand Cherokeissa on ollu jotain muita dieseleitä samoin kuin "ei niin Jeeppi" -Patriotissa, joku Volsun diiseli!!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.02.2012, 09:20
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Vielä VM:n kone?? Mikäs sun mielestä olis vaihtoehto?? Cherokeessa on ollu vuodesta -95 VM:n dieselkone ja VM on edelleen Jeepin kone!! Grand Cherokeissa on ollu jotain muita dieseleitä samoin kuin "ei niin Jeeppi" -Patriotissa, joku Volsun diiseli!!
Aina sitä erehtyy toivoa elättelemään että jotain parannusta olis tuohonkin joskus osattu tehdä mutta ilm. se on ollut valmistajan mukaan täysin tarpeetonta
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 07.02.2012, 09:29
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti
Aina sitä erehtyy toivoa elättelemään että jotain parannusta olis tuohonkin joskus osattu tehdä mutta ilm. se on ollut valmistajan mukaan täysin tarpeetonta
Jep, noinhan se on, mutta kun menivät Fiatin kanssa yhteen, VM on edelleen diesel-koneen toimittaja!! Tosin ei ne muut ole sen parempia, Audin V6 CRD -00, ei sekään lähtenyt sunnuntaina käyntiin ilman Webastoa (joka ei sekään lähtenyt käyntiin ilman apuvirtaa, vaikka moottori kyllä pyöri sillä virralla, mitä akussa oli)...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.02.2012, 18:14
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko Näytä viesti
D3:ssa ei kait pitäskään olla "maata" vaan on TPS:n potikan toinen laita kun toiseen laitaan tulee jännite ja keskeltä otetaan anturitieto.

Pyörimisanturiin ei edelleenkään ole muita hyviä ideoita kuin renkaat ilmaan ja C3 pinniltä mittarin kanssa kattelemmaan tuleeko sinne pulssia vai ei. Saattaa joko vaatia reippaasti kierroksia renkaalle tai sitten esim. oskillaatorin (onko näitä vielä), että havaitsee pulssin. Tai sitten moottori sammuksissa ja virrat päällä koittaa saada laatikko N-asennossa kardaania käännettyä ja samalla mittaria tarkkailtua (en tiä onnistuuko, kun ei ole tullut kokeiltua). Taas villejä veikkauksia... Koita pitää auto paikoillaan testauksessa, niin ei tarvitse tehdä peltihommia niin paljoa...



Kampiakselin pyörimisanturin johdot oli pakosarjan alta ihan korventuneet. Huomasin vasta kun alakautta katselin.
Hetken jo ajattelin että nyt tärppäs, mutta ei. Otin anturin oikeen pois ja korjasin johdot.
Ohan muuten vittumaisessa paikassa!

Koitin sitä mittaillakkin, mutta en siitä mitään arvoja saanut. Johtuen ehkä siitä että ei ole tullut yleismittarilla kun voltteja ja piippejä mitattua...
Josko tuo on ottanut itseensä kun piuhat on ollut yhdessä, pittää hankkia uusi ja kokeilla.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 07.02.2012, 21:56
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Jos sulla on kampuran pyörimisanturin (CPS) johdot viturallaan eikä anturi toimi, niin kone ei käy silloin ollenkaan. Ilman kampuran asentotietoa boksi ei anna koneelle kipinää. Tosin eihän cps:n johdot pakosarjan alle pitäisi mennä, enemmänkin sen päältä ja lohkon vierustaa?

Laatikon nopeusanturi on sitten eri vekotin kuin CPS.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 08.02.2012, 10:05
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

Siitä pakosarjan vierestä meni alespäin ja pakosarjan alle kaartui komea lenkki joka oli kiinni pakosarjassa.

Eli tuo cps ei vaikuta tuohon laatikon toimintaan mitenkään?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 08.02.2012, 11:50
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrze Näytä viesti
Siitä pakosarjan vierestä meni alespäin ja pakosarjan alle kaartui komea lenkki joka oli kiinni pakosarjassa.

Eli tuo cps ei vaikuta tuohon laatikon toimintaan mitenkään?
Ei vaikuta ei, tuo on ainoastaan moottorinohjausta varten ja tosiaan jos CPS ei toimi niin silloin kone ei käy. Eli kärvähtäneistä johdoista huolimatta siinä ei sinällään ole vikaa jos sulla on moottori käynyt.

Vaihdelaatikon nopeusanturi on lootan takaosassa, muistaakseni siellä häntäkappaleessa kuskin puolella. Vilkaise nyt vielä toimiiko se, joko analogisella tai digitaalisella mittarilla laitat sen mittaamaan vastusta ja pyörität hitaasti laatikon akselia (pyöritä vaikka kardaanista päälaatikko vapaalla), pitäisi kerrran kierroksessa näkyä muutosta ohmeissa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 15:23 (GMT +2).