![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä täällä alkaa päätä kylmätä kun juttuja lukee...hieno topicci.
Jotkut muistelee talvea -88 kun oli kylmää ja Joku "Axu87" ei muistele sitä lainkaan. Tulee mieleen tässä että taitaa olla sama puhua talvesta -88 kuin 20 v sitten talvesta -68..... niin pian huomaa että se -88 oli aika kivikautta ja lienee siitä polttonesteet aika tavalla parantuneet. Tuohon parafiinin voitelevuuteen uskon siinä mielessä, että biodiesel hyytyy jo noin -5 asteessa ja sen voiteleva ominaisuus on "kuulemma" 20-30 kertaa normaalia dieselpolttoainetta parempi. Tosin, kun sekaan lisää esim. Nesteen lisäainetta, jota saa ostaa talvikestoa lisäämään, eihän se parafiini sieltä minnekään häviä ja sama määrä sitä siellä on. Pakkasenkesto siis perustuu johonkin muhun kuin vähäiseen parafiinimäärään. Tuskin se lisäaine sitä parafiinia lyhyemmiksi hiilisidoksiksikaan pilkkoo, se ei käsittääkseni ilman krakkausprosessia valitettavasti toimi, koska sidosten pilkkominen vaaeii energiaa. Muutenhan lisäaineistamalla saataisiin tehtyä naftastakin bensaa... Faktaa kuitenkin on, että etanoli ei sekoitu bensiiniin eikä dieseliin pullosta kaatamalla. Kokeilkaa vaikka. Siitä syntyy semmosta lientä, että ei tee mieli kaataa jäänestoja tankkiin kun sopan näkee. Ja mitä tulee tuohon Mondeon akselirikkoon - lienee se syy tosiaankin siellä AIV-pullossa. Jos siellä on vähänkin happoa, hajottaa se pumpun, koska se happo estää voiteluominaisuudet siltä polttonesteeltä ja pumppu "narahtaa". Näin on käynyt monelle maajussille. TT |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja Tuo 88 juttu oli juurikin viittaus sinne kivikauteen. ![]() ![]()
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Silloiselta vuosilta tuli vastaan hyvä naftanesilämmitin vesiletkuun purkki jossa oli spiraali josta virratessaan nafta oli lämmennyt jäähdytysnesteessä ennen suodattimia pelitti ainakin riittävästi perkinskoneisessa transitiissa -30 asteisessa talvikelissä ja normi transvaattori jäätyi satavarmasti vaikka kuinka vaihteli suodattimia samalla polttoaineella ajot silti (sama tankkauspiste) Taitaa vain olla liian yksinkertainen ja liika vähän elektroniikkaa nykyisiin autoihin tuossa lisälaitteessa. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Näin minäkin ymmärsin, talvilaadussa parafiinit lyhytjaksoisempia eli tuossa kesälaadussa raskaampia( herkempiä saostumaan). Kaiketi paras konsti on olla kaatamatta diesel100 tankkiin, en vaan käsitä mihin se perustuu ettei pienet välykset kestä vettä, suuremman pintajännityksenkö vuoksi?
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Lisätääs nyt sitten, vaikka aattelin olla hämmentämättä jokaista topiccia täällä mut jos on väärintankkaus niin diesel pelissä ollaan vaihdettu suodatin talvella ja kesällä pyydetty menee huoltoon vaihdattamaan = auto toimii. Talvella jäätyneet ollaan sulateltu diesel 100 ja suodatin vaihtoon ja talvilaatua kehiin = auto toimii. En tiedä muusta mutta näillä me harrastuksen myötä ollaan toimittu ja ollaan kyllä myös jouduttu nostaa kädet kohti suurempaa voimaa ![]() ![]() Viimeksi muokannut Ahma : 03.02.2012 15:16 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Mäkin luulin että nyt on perkule diisselit jäässä kun pyörittää mutta ei käynnisty ja -20c' pakkasta. kaapeleilla toisesta autostakaan ei ottanut käynnistyäkseen.
no vaihdoin akun ja akunkengät uusiin ja lähti käyntiin kuin palmun alta. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vanhan kempin elvytys | Kovakalu69 | Chit-Chat | 8 | 03.08.2014 12:27 |
Diesel auton käyttö 2012 . | temirhan77 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 29.12.2011 16:41 |
PIKKUMUSTAN ELVYTYS | offipete | Maasturiprojektit | 36 | 27.04.2008 19:43 |
Löpöpytyn elvytys | JiiPee | Chit-Chat | 0 | 01.04.2008 11:09 |
Käkikellon elvytys | S-V | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 01.05.2005 18:39 |