![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() GAZ66 kokonaisvälitykseksi olin laskevinani 83.659 kun mietiskelin tuota moottorinvaihtoa. ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ykkönen 6.48 x jakis 1.98 x perät 6.83. Meillä on nyt joku luku eri.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() (Ja pakki ois 7.9) |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tällä hetkellä patessa 4,222 x 2,22 x 4,88 = 45,739 kokonais välitys. hiukan menee 35 silla ehkä lujaa jängällää aivan pahimmissa paikoissa joutuu kykintä luistattaan huolella
jakiksen välistyksen jälkeen tulee 4,222 x 3,2 x 4,88 = 65,930 Joko piisaa ja kestääköhän tuosta nostaa rattaan kokoa jo 37 tuumaseen. mahollistahan ois noihin periin laittaa viellä 5,29 välitykset jolloin kokonais välitys nousis 71,470 mutta on se vähän kallista maksaa uudet perävälitykset noin pienestä muutoksesta. kertokaa viisaammat-
__________________
Tatsuni on mun ratsuni |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Nää on aina vähän kinkkisiä nää kokonaisvälitykset kun näihin vaikuttaa paljon myös se että kuinka pienille kierroksille moottori venyy ja millainen ajotyyli kuljettajalla on.
Omassa Rangessa 35" renkaat vakiovälityksillä 1:48 (4.07 x 3.32 x 3.54) ja nuo välitykset kyllä ovat auttamatta liian pitkät sekä kivikkokikkailuun että suolle. Kytkintä luistattamalla mennään pitkiä pätkiä varsinkin jängällä ja kivikossa/kannokossa mennään sitten vauhdilla pomppien. ![]() Tuossa toisessa autossa (kevennetty 6x6 Volvo) taas on kokonaisvälitys 1:~101 (välitetty jakolaatikon hidas puoli) ja 37" renkaat. Yleensä välitykset riittää mutta ajoittain kaipaisi vieläkin yhtä hitaampaa vaihdetta silloin kun mennään todella ahtaissa kivikoissa tai suo alkaa olemaan mallia "autolla pääsee mutta kävellen ei" ![]() Kummassakaan autossa ei ole eteneminen jäänyt kiinni siitä etteikö auto jaksaisi kulkea vaan esim. liika nopeus jängällä kostautuu siten että pintakerros murtuu aaltoliikkeestä ja rengas tipahtaa läpi. Lainaus:
![]() EDIT: Tää juttuhan riippuu myös paljon siitä millaisessa maastossa ajetaan. Esim. perus kangasmetsä tai kovapohjainen mutaspoori on taas kokonaan toinen juttu, niissä luulis pärjäävän harvemmillakin välityksillä. Itse olen vaan monesti todennu että se on paljon helpompaa vaihtaa vaihdetta isommalle kuin kaivaa niitä olemattomia pienempiä pykäliä. ![]() Viimeksi muokannut Hencca : 29.01.2014 16:21 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Nostellaan tätäkin. Kokeneille tuttua mutta jos sattuu olemaan joku tulokas palstalla niin voi lueskella ja opiskella.
Itsellä patrollissa 1=4,222 Hidaspuoli= 5,2 Perät= 5,29 Tästä siis syntyy kokonaisvälitys 116 nuin pyöristellen ja renkaina tällä hetkellä 38,5 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Itellä 2.52 x 2.01 x 4.56 = 23.1.
Ja hyvin pelaa 38,5" renkaalla. ![]()
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |