![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
hmm onnistuiskohan toi runkonumeron säilyvyys silleen et happouiton jälkeen vetäis siihen jonkun maalin päälle ettei sinkki tarttuis.... taidan selvittää asiaa hieman konttorin kanssa miten onnistuisi toi runkonumeron vahvistus ja sitten kyselen sinkki pajalta... toisaalta onhan täällä palstallakin useampia kilpi pelien runkoja sinkattu et miten niillä on ton runkonumeron kanssa käynnyt...
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
semmosta tököttiä on myynnissä mikä estää sinkin tarttumisen kierteisiin ja muihin ei toivottuihin paikkoihin. se on sellasta pohjamaalin punasta silikoonimaista töhnää joka haisee ihan etikalle ja on painepurkissa... väännät vaan jostain pellinrimpulasta jonkin näkösen kupin siihen numeron pälle ja sitä töhnää kuppi täyteen sitten parilla heftillä kiinni. sinkin jälkeen kuppi veks ja hiukan teräsharjaa...
sitä en osaa sanoa että missä sitä tavaraa on myynnissä... Viimeksi muokannut blazer : 02.02.2012 10:48 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
En tiedä virallista käytäntöä mutta itselle sanoi katsuri kun hj61 leimasin että onpas siisti tämä alkuperäinen runko numero, sanoi että monesti niihin on naputettu jo tähän ikään mennessä uusi kun ne ovat monesti niin ruostuneet ettei saa mitään selvää. Kun asiasta sitten kyselin niin väitti että käy jos itse naputtaa sen runkonumeron sinne "alkuperäiseen paikkaan" mikäli sen on ruoste rouskinut.Tuossa toisella konttorilla juuri pari kuukautta sitten kaverin isä katsasti 15v ladossa seisoneen c kadetin ja kun runkonumero oli niin hapero niin katsuri käski mennä kotio hakkaamaan uuden.
Aikaisemmin kun tein teräs rakenteita niin pirkkalassa käytettiin kuumasinkissä tuotteet ja ne puhallettiin aina ennen sinkitystä, mutta tämä juurikin ilmeisesti että kasto altaat pysyi puhtaana. Ja nuo sinkkireiäthän pitää olla umpinaisen kotelon molemmissa päissä riippuen tietenkin kastamis asennosta, jos siellä kotelon yläpäässä ei ole sitä reikää niin sinne jää ilmatasku ja sinkki ei pääse koko koteloon. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Joo kyllähän sen runkonumeron saa itse meissata sitten se vaan varmennetaan konttorilla päihin lyötävillä stansseilla. mutta tällöin pitää viellä alkuperäinen runkonumero olla tunnistettavissa... eihän siinä mitään jos auto olisi siinä kunnossa että ajais konttorille ja muutos katsastais uuden numeron vaan mutta kun auto ei oikeen ole siinä kunnossa...
Edit. Eli selvitetty on. Irtorungon voi viedä konttorille uuden runkonumeron muutos katsastukseen. Ainoa edellytys on luonnostaan että vanha on viellä luettavissa. Ja kun vetää jonkun maalin maksulti siihen runkonumeron kohdalle ajoissa että se on kunnolla kuivunut niin ei lähde kuulemma pois esikäsittelyssä. Ja sitten kuulemma tulee paras silleen että vie sen teollisuus maalaamoon sinkin jälkeen ja siellä se vesi/hiekka pestään hiotaan kevyesti ja sen jälkeen pulveri maalaus eikä ole kallista hommaa kuulemma? Näin siitä tulee kullemma enemmän kuin ikuinen ![]() Viimeksi muokannut Mikko_L : 02.02.2012 15:05 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kunnolla lyödyt numerot näkyy sinkin jälkeekkin! Tehdään paljon esim peräkärrejä joissa jo numerot lyöty ja kyllä ne vaan sinkin jälkeen tahtoo näkyä sieltä. Hiekkapuhallusta suositellaan sen takia koska happo ei pysty maaleihin ja rasvoihin. Ruoste ei haittaa mutta paksun ruosteen poisto puhaltamalla nopeuttaa sinkitysprosessia
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Voiko sinkityn tavaran sinkitä vielä uudelleen? Hyötyjä, haittoja? Meinaan trailerin rakentaa ja ois sinkyttyä putkipalkkia mistä se tehdä, mut hitsaussaumoistahan sen sinkin joutuu hioon pois et saa hitsattua ni käyttäskö vielä sen sit upposinkissä kun valmis...
__________________
Huono tie, parempi mieli. |