Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.01.2012, 21:48
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Jotenkin en ihan helpolla mieltäisi tuollaista swappia helpoksi, kun kaikki miljoona johtoa sisältävät liittimet tuskin käyvät suoraan koneesta/PCM:stä kohdeauton vastaaviin liittimiin. Jos sitten on suoraan muutossarjaa erimerkkisten autojen ja/tai koneiden välillä, niin sitten OK, mutta että pitäs lähteä purkamaan liittimiä ja miettimään mihin mistäkin piuha pitää vetää, niin voipi tulla äitsykkää ikävä...

Ennen tietokoneaikaa kun riitti johdot veden lämpötilalle, öljynpaineelle, puolalle, startti(relee)lle ja laturille, niin homma oli paljon helpompaa. Nyt on sitten kaiken helkkarin asentoanturia, ajonestintä, ilmamäärämittaria, automaattisähkölootan sun mitä piuhoja, jne. niin ei oikein innosta moinen ilman plug-in muutossatseja, mutta niitä siis lienee olemassa...

Mitäs tähän tuumii itse VooDoo Jeep? Sulla on vissiin jo satsit tilattuna, vai...?
Jos saan laittaa ton Fordin 5.0L HO moottorin niin siihen tulee Chevyn TH350 automaatti. Elikkä Fordin moottorin ja Chevyn automaatin väliin tulee adapteri jolla ne saadaan yhdistettyä, Chevyn automaatin ja Jeepin jakolaatikon väliin tulee myös adapteri jotka löytyy myös tuolta http://www.advanceadapters.com/.
Sähkötyöt jätän kaverille joka osaa nää hommat täysin, eli ei tuu plug-in muutossarjoja, eikä taida ees saada tähän. En oon ees kattonut että saako tohon Fordin moottoriin mitään valmista sarjaa, jos joku löytää niin ei muuta kuin linkkiä näytille
Chevyn LT1 moottoriin näyttäis olevan noita sarjoja kaupan, kun ei saa laittaa Chevyn moottoria niin ei sit menee kuutiotuumat 2,5 yli pirun pienestä on kiinni.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.01.2012, 20:14
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VooDoo Jeep Näytä viesti
Sähkötyöt jätän kaverille joka osaa nää hommat täysin...
Jotenkin arvasin No, kunhan tietää mitä tekee, niin ei se voi vaikeeta olla. Molempien autojen / moottoreiden sähkökaaviot kun on niin sitten ei jää muuta kuin että antureiden virta-arvot suhteessa mittaustietoon on synkassa, niin a-VOT! Henkimaailman hommia sano (väri)sokea pappi kun sähköjohtoja tinasi!
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.01.2012, 22:01
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Lokarit


Mulle tuli juuri jätskikiskaan Moparin alkuperäiset Rubicon mallin lokarit. Tuuman alkuperäisiä leveämmät. Tarvitaanko muovilokarien maalaamiseen joku erityinen pohjamaali?
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.01.2012, 22:09
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Muovi osien maalausta.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jappe Näytä viesti
Mulle tuli juuri jätskikiskaan Moparin alkuperäiset Rubicon mallin lokarit. Tuuman alkuperäisiä leveämmät. Tarvitaanko muovilokarien maalaamiseen joku erityinen pohjamaali?
Jos ne on jo maalatut niin rasvanpoistolla pesu, karhunkielellä himmentäminen ja uudelleen rasviksella pesu riittää enen maalausta.

Jos ne on taas mustaa muovia niin, pesu ja rasvanpoistolla pesu, karhunkielellä himmentäminen, rasviksella pesu, sitten tarvii vetää pintaan muovitartunta jota saapi automaalikaupoista joko ruiskuun sopivana jotta kili kali pullossa olevana. Sitten harmaa hiontaväri jota ei tarvi hioa jos levikkeet on struktuuri pintaiset, sitten itse väri ja lopuksi lakka.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.01.2012, 22:10
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jappe Näytä viesti
Mulle tuli juuri jätskikiskaan Moparin alkuperäiset Rubicon mallin lokarit. Tuuman alkuperäisiä leveämmät. Tarvitaanko muovilokarien maalaamiseen joku erityinen pohjamaali?
Voin frendiltä kysästä mitä haluis jos maalais sulle kans noi levikkeet.
En viitsinyt ees omaa ruiskua sotkea, kun se maalaa työkseen noita autoja ja osia niin hinta on kohdillaan eli ei oo mikään lista HINTA
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.01.2012, 22:22
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Kiinnostaa


Ongelma on tallilla tuo pöly. Väkisin pölyyntyy. Kiinnostaa kyllä. Hommaanko värin itse? Edellinen on loppu, joten muutenkin pitäisi ostaa lisää.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.01.2012, 22:26
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jappe Näytä viesti
Ongelma on tallilla tuo pöly. Väkisin pölyyntyy. Kiinnostaa kyllä. Hommaanko värin itse? Edellinen on loppu, joten muutenkin pitäisi ostaa lisää.
Ei tartte hommata väriä sillä löytyy värit
Eli kysäsen huomenna että mitä maksaa vai kuinka?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.01.2012, 22:21
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Jotenkin arvasin No, kunhan tietää mitä tekee, niin ei se voi vaikeeta olla. Molempien autojen / moottoreiden sähkökaaviot kun on niin sitten ei jää muuta kuin että antureiden virta-arvot suhteessa mittaustietoon on synkassa, niin a-VOT! Henkimaailman hommia sano (väri)sokea pappi kun sähköjohtoja tinasi!
Ei oo siitä kiinni etten ite osais vaan siitä kun autosähköasentaja tekee sen 5x nopeammin minä.
Olen kahteen autoon tehnyt kokonaan uudet sähköt ite ja aikaa meni tarpeeksi kauan, että ei jaksais taas
Laitan ite moottorin + laatikon ym paikalle ja kaveri käy ne sit kytkemässä niin se menee helposti päivässä niin ei tartte autoa seisottaa kauan
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.01.2012, 22:47
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Jotenkin en ihan helpolla mieltäisi tuollaista swappia helpoksi, kun kaikki miljoona johtoa sisältävät liittimet tuskin käyvät suoraan koneesta/PCM:stä kohdeauton vastaaviin liittimiin. Jos sitten on suoraan muutossarjaa erimerkkisten autojen ja/tai koneiden välillä, niin sitten OK, mutta että pitäs lähteä purkamaan liittimiä ja miettimään mihin mistäkin piuha pitää vetää, niin voipi tulla äitsykkää ikävä...
Koneen ja laatikon toiminnan kannalta ei tarvitse alkaa purkamaan juuri mitään tai yhdistelemään auton alkuperäisiä johtoja/ liittimiä luovuttaja- auton versioihin. Juuri siksi ottaa ne koko johtosarjat ja älylaatikot sulakkeineen releineen päivineen siitä luovuttaja- autosta niin sullahan on ihan stand- alone systeemi, ja voit repiä kaiken moottoriin ja vaihteistoon liittyvän alkuperäisen johdotuksen pois. Ei sinne periaatteesa jää silloin muuta kuin auton valaistukselle ja töötille menevät johdot. Tarttee vain virta- avaimelta saada tieto luovuttaja- auton sähköihin että pitäisi herätellä kone käyntiin Toki siellä täytyy tiettyihin paikkoihin saada +12V yms.. että ei se ihan niin yksinkertaista ole, mutta helpoimmalla pääsee noin.

Ongelma on sitten se, että jos haluaa saada alkuperäisen mittariston ja sen kaikki varoitusvalot toimimaan. Siinä ollaankin jo ihan eri tarinassa. Toinen ongelma on se, että onko luovuttaja- auton johtosarjat sen mittaisia että kaiken saa haluamalleen paikalle. Persiistähän nuo sähköhommat joka tapauksessa on nykyautoissa, liittimiä ja elektroniikkaa on niin pirusti

Noihin GM-> Jeep yhdistelmiin löytyy valmiita muutospaketteja sähköihin, ilmeisesi Fordeista ei koska eipä niitä toisella mantereella juuri kukaan käytä.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VooDoo Jeep Näytä viesti
Ei oo siitä kiinni etten ite osais vaan siitä kun autosähköasentaja tekee sen 5x nopeammin minä.
Olen kahteen autoon tehnyt kokonaan uudet sähköt ite ja aikaa meni tarpeeksi kauan, että ei jaksais taas
Laitan ite moottorin + laatikon ym paikalle ja kaveri käy ne sit kytkemässä niin se menee helposti päivässä niin ei tartte autoa seisottaa kauan
Minulla meni jo metsäauton johtosarjan avaamisessa ja selvittämisessä jokunen tovi (pari talli- iltaa), kun revin sieltä kaiken turhan pois lopulta taisi jäädä vähemmän johtoja jäljelle kuin mitä otin pois, aikamoinen sillisalaatti oli tallin lattialla. Mulla helpottaa toki oleellisesti se, että tekniikka ei vaihdu ja koko mittaristo vaihtuu alkuperäisestä malliin Bilteman tai Motonetin mekaaniset mittarit

Meinastiko pitää alkuperäisen mittariston tuossa?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 31.01.2012, 21:06
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Koneen ja laatikon toiminnan kannalta ei tarvitse alkaa purkamaan juuri mitään tai yhdistelemään auton alkuperäisiä johtoja/ liittimiä luovuttaja- auton versioihin. Juuri siksi ottaa ne koko johtosarjat ja älylaatikot sulakkeineen releineen päivineen siitä luovuttaja- autosta niin sullahan on ihan stand- alone systeemi, ja voit repiä kaiken moottoriin ja vaihteistoon liittyvän alkuperäisen johdotuksen pois. Ei sinne periaatteesa jää silloin muuta kuin auton valaistukselle ja töötille menevät johdot. Tarttee vain virta- avaimelta saada tieto luovuttaja- auton sähköihin että pitäisi herätellä kone käyntiin Toki siellä täytyy tiettyihin paikkoihin saada +12V yms.. että ei se ihan niin yksinkertaista ole, mutta helpoimmalla pääsee noin.

Ongelma on sitten se, että jos haluaa saada alkuperäisen mittariston ja sen kaikki varoitusvalot toimimaan. Siinä ollaankin jo ihan eri tarinassa. Toinen ongelma on se, että onko luovuttaja- auton johtosarjat sen mittaisia että kaiken saa haluamalleen paikalle. Persiistähän nuo sähköhommat joka tapauksessa on nykyautoissa, liittimiä ja elektroniikkaa on niin pirusti

Noihin GM-> Jeep yhdistelmiin löytyy valmiita muutospaketteja sähköihin, ilmeisesi Fordeista ei koska eipä niitä toisella mantereella juuri kukaan käytä.




Minulla meni jo metsäauton johtosarjan avaamisessa ja selvittämisessä jokunen tovi (pari talli- iltaa), kun revin sieltä kaiken turhan pois lopulta taisi jäädä vähemmän johtoja jäljelle kuin mitä otin pois, aikamoinen sillisalaatti oli tallin lattialla. Mulla helpottaa toki oleellisesti se, että tekniikka ei vaihdu ja koko mittaristo vaihtuu alkuperäisestä malliin Bilteman tai Motonetin mekaaniset mittarit

Meinastiko pitää alkuperäisen mittariston tuossa?
Tarkotus olis että pysyis alkuperäset mittarit ja toimis vielä
Autoon tehään 3-4mm paksuset rosteripuskurit ja helmaputket, ja kiillotus vielä kaupan päälle.
Oon harkinnut sellasta että hiekkapuhaltais ton rungon ja sen jälkeen sinkitäis sen niin tulis aika makia ja kestävä
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 06.02.2012, 16:04
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Mitäs tälle rojektille kuuluu?
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 06.02.2012, 22:14
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Mitäs tälle rojektille kuuluu?
Odottelee tietoja 5.0L HO moottorin päästöistä
Rosteripuskurit rupee olee kohta valmiit
Tänään pitäis laittaa osia tilaukseen jenkeistä, että kestäis paikat paremmin
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Jeep wrangler -88 4.0l JSJ O/M/V Ajoneuvot 10 25.03.2010 10:34
Ostettu Jeep Wrangler YJ/TJ/LJ offroadjouni O/M/V Ajoneuvot 6 04.01.2009 01:10
jeep wrangler f250 Tekniikka & Jutustelu 2 23.12.2007 19:34
M: Jeep Wrangler YJ 4.0 -92 hiski1 O/M/V Ajoneuvot 0 26.08.2007 21:03
M: Jeep Wrangler 2.5 -90 O/M/V Ajoneuvot 2 14.02.2006 15:51


Sivu luotu: 20:23 (GMT +2).