Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden
Tai sit heität ns. GL-5.sta vastaavaa, eli 75-90... Päävaihteistoon kirjan mukaan 4ltr ja jakis tais imee 2ltr... Mut ite laitoin tekniikan vaihdon yhteydessä hieman enempi öljyy, kun kepakko irti. Eli täytin vaihdekepin reijästä päälaatikon. Talvellakin hiemna notkeempaa ja ei ihan niin kankee käsitellä pakkasesta heti. Omassa Kingissä on noi 75-90:t kummassakin osiossa.
|
Synkronoituun manuaalilaatikkoon kuuluu sitten se GL-4 luokan öljy. GL-5 on hypoidiöljy ja sen lisäaineistus ei välttämättä toimi synkronoinnin kanssa. Ja nuo 80W-90 ja 75W-90 vittaavat SAE viskositeettiluokitukseen. 75W kylmissäoloissa hieman notkeampaa, 150000cP lämpötilat -26(80W) ja -40(75W).
Suosittelisin hakemaan sen GL-4 75W-90 öljyn. Ja kun nuo laatikot ei välttämättä ole niitä kestävimpiä, niin öljyn laadusta ei kannata tinkiä.
Edit: Tämä siis noin yleensä öljyistä. JonzQ:n tapauksessa kuulostaa menevän vielä pultin kiertämiseksi...