![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mulla 4.0ho YJ. Kyllä tuolla toimeen tulee normiliikenteessä. Suosittelen vaan maybe piikkipyöriä ja/tai malttia mukaan, jos tie jäässä..
Hienoista vitutusta aiheuttaa nuo puolikuolleet lehtijouset.. Ja 3.07-aavikkovälitykset.. Olikohan niin, jotta yleensä nelkkumotillisissa olis tiheämmät välitykset perissä..? Verraten 4.2 ja 4.0 motillisiin... tiedäppänäistänytsitte.. Kovan katon saa pois vartin ruuvaamisella: 8kpl ruuveja takasivuissa ja olikohan 6kpl tuulilasin kehyksen yläreunassa. Sisävaloille ym. tarkoitettu liitin irti vasemmalta takaa. Ne auki ja kaverin kanssa nostaa katon pois. Kuutos-koneesta ainakin tulee kovallakin pakkasella riittävästi lämpöä, eli kyllä tarkenee. Löysin matskua liittyen tuohon 2,5-mottiin: http://en.wikipedia.org/wiki/AMC_Straight-4_engine The 2.5 L inline-4 was a shortened version of the 258 6-cylinder engine bored to 3.875 in (98.4 mm) and de-stroked to 3.1875 in (80.96 mm). The block is basically the same as the legacy 258 cu in (4.2 L) engine with a larger bore and the two center cylinders removed. The head featured a new combustion chamber and port design that was later used on the 4.0 L — the 2.5 L I-4 head was stretched by two cylinders in the center. Ja on erillisrunko. Vetomassoista en oikeasti tiedä varmaksi mtn, mutta tuskin tonnia enempää saa papruihin. Jaa, löysinpä linkin: http://www.offroadpaja.fi/Peravaunu.htm#Painot Eipä tarvii hankkia kylänkomeinta asuntovaunua.. Vielä yksi editti: Oikeita lukkoja tainneet vähemmän tehtaalla laittaa, mutta dingendangelia löytyy maailmalta perseestä perämoottoriin. Vaikka tuolta esim.: www.quadratec.com Viimeksi muokannut petroman : 14.01.2012 23:47 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
nimitys tulee mm. siitä että taloudellisuutta tavoittellessa tehtaalta ulostulleet harvavälitteiset jenkit kyllä kulkee todella kovaa jos vaan löytyy riittävän pitkään tasasta ja suoraa baanaa (suola-aavikko) mitä pisempi perä, sen enemmän täytyy olla paukkua että jaksaa liikahtaa, monissa vähän syntyjään puhdittomissa maastureissa on tiheemmät välitykset että se jaksaa vähä liikahtaakkin, mutta sitte monesti moottori kiertää jo melkoisesti satasen vauhdissa. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
onko tuo wranglerin 2.5L Aisin AX-5 vahdelaatikko kuinka kestävä?
jostain luin että ei olisi kauhean kestävä, mutta taas toiset sanovat sen olevan ok? jeep cherokee xj:ssä on tuossa bensamallissa sama vaihteisto... millaiset kokemukset sitä ja kestääkö vetokäytössä? paljonko autoillanne on ajettu ilman murheita? Viimeksi muokannut maasturimies : 15.01.2012 10:58 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on tosiaan AX-5. Ajettu nyt 268tkm ja ihan vasta syksyllä vaihdoin siihen öljyt. Kytkinkin on alkuperäinen, eikä kummassakaan ole moitteen sanaa. Omassa käytössä auto on nyt ollut 9kk/12tkm
sekakäytössä: maantietä 90%, maastoa 5% ja vetohommia 5%. Ainoa mikä siinä täytyy pitää mielessä on että jos öljyjä vaihtaa, niin vanhanmalliset syncrot ei kestä modernia GL-5 vaihteistoöljyä. Väärästä öljystä taitaa johtua suurin osa vioista mitä noissa saattaa ilmetä. Ite laitoin nyt Teboilin täyssynteettistä 75W-90 GL-4. Valmistajan suositus on tuohon 75-90 GL-3, mutta GL-3 öljyä ei taida kukaan enää valmistaa. GL-4 täyttää kuitenkin samat speksit, kun taas tuo GL-5 ei sovellu AX-5 syncroille. Mitään yllättävää ei ole tuosta XJ:stä hajonnut, kulutusosaa lähinnä ja tietysti kaikenlaista itseaiheutettua maastokäytössä. Lisäksi mulla on ollu pientä huolta laturin johdotuksista vinssauskäytössä. Valmistaja kun on katsonut parhaaksi vetää 90A laturin 60A sulakkeen kautta. Tuohan ei tietenkään kestänyt käyttöä, eikä varsinkaan sen jälkeen kun vaihdoin laturin tehokkaampaan 138A versioon. ![]() Nyt menee sitten laturilta 21mm2 johto suoraan akulle ja turvakatkaisimen laitoin akun ja sulakeboksin väliin. Laturi ja vinssi toimii nyt ainakin hyvin. Aika näyttää tuleeko tuosta uusia murheita. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Maasturi käyttöautoksi | Heering80 | Tekniikka & Jutustelu | 36 | 08.01.2015 13:33 |
Ostetaan Maasturi käyttöautoksi, pätkä, diesel | -Lyttis- | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 30.10.2010 09:58 |
Mikä maasturi käyttöautoksi? | puuhapate | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 20.08.2006 19:41 |
Mikä 4X4 käyttöautoksi? | Päksi | Tekniikka & Jutustelu | 39 | 13.12.2005 20:23 |
Discovery käyttöautoksi? | SauliS | Chit-Chat | 8 | 21.09.2005 15:34 |