![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tähän projektiinko ossi oli eilen putkee hakemassa. Seurataan mielenkiinnolla ja tullaan paikan päällekkin kyllä katselemaan mitä siä oikein tapahtuu. Ps. pistin ossille vähän yv:tä
Viimeksi muokannut VW Taro : 14.01.2012 15:14 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
joo kaiken näköstä rautaa tuli haettua taisin päästä lantsikan hytästäkin eroon
__________________
Team Kutunjuuston "päällikkö" VOLVO ON HYVÄ PYÖRÄKUORMAAJA MERKKI |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Joo niin taisit.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Muistithan tarkastaa kaikkien portaaline ja perien välitykset, että meni kerralla yhteensopivat?????? Mogeissa kun tuppaa noissa oleen hiuksen hienoja eroja
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
joo onneks tuli katottua on niitä moneen lähtöön nyt siellä on 7,5 välitykset
__________________
Team Kutunjuuston "päällikkö" VOLVO ON HYVÄ PYÖRÄKUORMAAJA MERKKI |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Meinaa kuvaajalla tulla kiire pysyä projektissa mukana. Normaalisti siihen aikaan kun porukka heräilee sunnuntaiaamulla, Ossi on jo saanut aikaiseksi vaikka mitä. Niin tänäänkin.
Keulan purkamista aloiteltu. Tarkoitus on ensiksi irroittaa moottori/vaihdelaatikkopaketti. Muita vasta tarpeen mukaan. Uljas OM603 sen omalla automaatilla. Palvellut hyvin vuosikaudet ja toivottavasti myös jatkossakin. Pientä pesua ja siirto rakentelupuolelle. Kun päivä oli valjennut kuvasin loppu auton ennen kuin siirsimme sen takapihalle. Sieltä sitten haetaan osaa aina kun tarve tulee. Pitäisikö sanoa että Ossi on nyt "ostanut renkaat ja elämän". Ihan vaan lainatakseni yhtä palstalla aikoinaan esitettyä kommentia Ossin traktorin renkaista. Nämä renkaat ovat olleet meillä varastossa jo kauan, mutta ainoa kerta kun niitä on käytetty oli viime vuonna Sastamalan vappuparaatissa Rokkarin alla. Se vuosien saatossa tullut arvostelujen määrä liittyen traktorin renkaisiin voi tämän auton kohdalla olla nyt historiaa. Lantsikassa olleet Venäläiset traktorin renkaat jäävät Mitsun vararenkaiksi. Nämä ehkä nyt käyttöön otettavat Boggerit ovat kokoa 44 tuumaa. Toivottavasti tuo Mersun moottori jaksaa jauhaa voimaa senverran että Boggeri pyörii iloisesti prutakossa. Itse hieman pelkään että ei, mutta siinä tapauksessa vaihdetaan pienempää alle. Volvo Mäyriksen jakolaatikko on päivän sana. Lantsikassa palvellut itse lyhennetty moggilainen jakolaatikko ei kelpaa tähän projektiin. Nyt arvostetaan pienempää painoa, kokoa ja parempia välityksiä. Joitain auton piirteitä alkaa muodostumaan. Helpottaahan se suunnittelua kun kaikkia voi tässä pöydällä ensin hahmotella. Tässä pöytävaiheessa on vielä mahdollista korjata mahdolliset virhearvioinnit. Ensimmäiset vastoinkäymiset kun moottoria sovitettiin. Ahdas uhkaa tulla ja runkopalkkeja piti hieman vielä säädellä. Etuakselin perämurikka on sopivasti tiellä ja ison kokonsa puolesta sanelee aika tarkkaan moottorin sijoittumisen. Matalaa autoa suunniteltiin mutta kai tästäkin lintutorni vielä tulee kuten edeltäjänsäkin. Lantsikan etuvinssinä on toiminut itse rakennettu hydraulinen vinssi jossa on osia niin Toyotan HJ:n kuin Hiabinkin vinssistä. Sitä on nyt tarkoitus tehostaa tämän näköisellä pumpulla. Nopeutta tarvitaan nimittäin aika paljon lisää mikäli mielii crossissa pärjätä. Nykyinen on aivan liian hidas. Tässä nyt lähinnä testaillaan miten pumppu sopii keulalle ja kuinka paljon runkopalkkeja pitää jatkaa. Tukivarret ovat merkkiä Pajero. Etupäässä niidenkin kohdalla tulee ahdasta. Moottorin öljypohjaa pitää muokata jotta ei ihan näin lähellä mentäisi. Takapäässä on tilaa jo paljon enemmän. Moottorin tuentaa tekemässä. Tämän näköinen valmiina. Nyt täytyy muistuttaa että monet kiinnitykset ovat vielä tässä vaiheessa hahmotelmia tai vaan kevyesti heppailtuja. Niitä kun voidaan vielä joutua siirtelemään moneen kertaan. Toisen puolen kiinnitys. Valmet traktorin kampiakseli. Näitä kasvaa erään naapurin takapihalla. On jo toinen sen pihan sadosta noudettu. Tästä käytetään vain tuo booriakseli. Jäljelle jäi vielä hyvää romurautaa. Akseli sovitelviin pyörittämään jakolaatikkoa. Ainakin materiaali vaikuttaa kovalta mutta kokemusta tämän ratkaisun toimivuudesta ei meillä ole. Kestääkö käytössä. Mutta ei tuo moottorikaan mikään sen suurempi voimanpesä ole. Tai voisi olla jos siitä sellainen tehtäisiin. Mutta nyt kun tekniikka on osaksi kiinnitetty on helppo hahmottaa mille kohtaa taka-akselin murikka pitää sijoittua. Huomenna teemana on sen siirtäminen oikeaan linjaan. Nopean tuntuista tämä alku on aina joka projetin kohdalla ollut. Kummasti se sitten hidastuu kun alkaa nippeli nappeli asennukset. Klaperjahtin sääntöjen suhteen meillä on pientä epäselvyyttä esimerkiksi siitä että onko siellä määritelty kovinkin tarkasti rengaskoot. Käykö nämä Boggerit. Suomalaisissa crossikisoissa sellaisia rajoituksia ei taida olla. Painotavoitetta ei ole asetettu. Tästä tulee mikä tulee. Vitsinä Ossi taisi heittää että max 1600 kg ja nauroi päälle. Se nyt olisi hänelle jo aika kova tavoite. Mutta sittenhän tämä painaisi 1000 kg vähemmän kuin Moggi Pajeromme. ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Painotavoitetta ei ole asetettu. Tästä tulee mikä tulee. Vitsinä Ossi taisi heittää että max 1600 kg ja nauroi päälle. Se nyt olisi hänelle jo aika kova tavoite. Mutta sittenhän tämä painaisi 1000 kg vähemmän kuin Moggi Pajeromme.
__________________ mulla spideri tuli painaan 1280kg ,tästä voidaan päätellä että tuskin paljoa alle 2000kg tulee toi teiän vehjes painamaan, valitettavasti ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
hienoa settiä - ja tuo pöydällä työstäminen !!! jawohl
![]() ja niinkuin siellä(kin) varmaan on tiedossa: OM603A öljypohjan patti on kokolailla helposti pienennettävissä tai jopa pois otettavissa, eli siitä ei kannata paljoa murehtia eikä liioin siitä jaksaako 44" sillä pyöriä, jaksaa varmasti, jollei tuossa iskussa niin ahistuslääkkeet ei paljoa maksa, niitähän löytyy jopa käytettyinä kun ST ukot pohojammaala haluaa aina vaan uuempia ja isoompia... eli 2 x peukku täältä !!!
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Jos joku muukin innostuu tälläistä rakennetta kokeilemaan, niin tuo on Valmet 411 A-mallin kampiakseli.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
![]() |
Luokat |
officrossi, porttaaliakselit, putkirunko |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Toyota land cruiser rj "crossiauto" | artsi777 | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 31.10.2011 20:43 |
Myyty Aussie locker HJ, BJ eli tojon isoon perään | lepoantti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 31.12.2008 09:47 |
V: Chevy > isoon autotraileriin | KooPee | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 17.04.2006 22:17 |
Järeä puskuri isoon autoon | Tekniikka & Jutustelu | 32 | 14.04.2006 18:33 | |
Isoon Sormuksen Isäntä | mikk0 | URL | 3 | 18.11.2004 20:56 |