![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() En tiiä perhan onko tämä enää voimassa mutta: (18.6.1993/530) 2. Kokonaismassaltaan yli kahden tonnin N1-luokan auto sekä kokonaismassaltaan enintään 12 tonnin M2-, M3- ja N2-luokan auto katsotaan maastoautoksi (N1G-, M2G-, M3G- ja N2G-luokka), jos: a) se on telavetoinen tai jokapyörävetoinen, jolloin yksi akselistoista voi olla irtikytkettävissä; tai b) se täyttää seuraavat kolme ehtoa: i) vähintään yksi etu- ja yksi taka-akseli on vetävä tai kytkettävissä vetäväksi akseliksi; ii) vähintään yksi auton akselistojen tasauspyörästöistä on lukittavissa tai varustettu vastaavalla järjestelyllä; ja iii) auton laskennallinen mäennousukyky ilman perävaunua on vähintään 25 prosenttia. Eli eikös tuo täyty??
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Sillon kun bertan katastin g luokkaan niin ekalla konttorilla alkoi juurikin tuo lähestymis,jättö ym jahkailu. Kaveri kyllä tulosti tuon pykälän meikäläiselle, ja hetken sitä silmäiltyäni ajoin toiselle konttorille sama lappu kourassa ja sanoin että tällä perusteella pitäisi saada kampe n1g luokkaan ja sillä se sitten onnistui.
Eli taikasanat on yli 2t konaispaino, ja jokapyöräveto. Sekä se tai, sana pitää osata huomata sieltä tekstistä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Massaan ja nelivetoisuuteen koitin vedota. Katsastusmies tiesi asian, mutta vetosi tyyppikoodiin.
Oli soittanut Trafiin, josta eka ihminen oli sanonut että onnistaa ja toinen ettei ilman maahantuojan todistusta. Tiesi että vastaava henkilöautoversio on ollut aikanaan muuten samanlainen, mutta siinä on ollut kytkettävä voiman ulosotto. Soitin tänään maahantuojalle ja saamieni ohjeiden mukaan laitoin heille asian s-postilla. Saas nähdä kirjoittavatko jotain. Moottorin muutoskatsastukseen laittoivat kuvat ETKA:sta. No ne olisin saanut itsekkin ja lopulta katsastus mies selaili jotain varaosakuvastoa ja totesi asian olevan ok. Byrokratiastahan tässä on kysymys ja rahastuksesta, asian pitäisi olla täysin selkeä pelkällä massalla ja nelivedolla, mutta joku haluaa olla taas hankala. Renkaita katsastaessa äijä halusi ajaa pihalla lenkin. Sanoin ettet pihalla saa renkaita painumaan sisään. Sanoi että riittää kun vahän pyörittelee. Ihme kun ei sanonut mitään pakoputkesta, jolla korvasin äänenvaimentajan ![]() No varmisti se katsomalla ja kysymällä, että kaikki renkaat on identtisiä. Siihen oli oli pakko sanoa, pidätkö minua tyhmänä, visco hajoaa muutaman sadan kilometrin sekarengas ajolla. No katsotaan jos jaksaa muita muutoksia katsastella, niin siinä menee toi sitten samalla myöhemmin.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
No ainakin katsastajan käsikirja viittaa juuri tuohon edelliseen pykälään. Eli jos lukutaitoa on ja homma ei ole vanhentunut niin oisihan tuon pitäny onnistua. Vaiha konttoria.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Onko naissä mitään lukkoa mikä säästäisi viskoa?
Tai kukaan rakentanut sellaista? Ja onkos tässä alennusvaihdetta ollenkaan, niinkuin "perinteisessä" jakolaatikossa? (Kooklella varmaan löytyis mutta just nyt on käsissä niin tahmea läppäri ettei jaksa käydä veivaamaan.) ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos on perillä siintä miten tuommosen vempaimen voimansiirto toimii niin erillisen alennusvaihteiston lisäämineen yhtälöön vois olla aika mielenkiintoinen sätös. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Tässä suurimmat ulkoiset muutokset ostohetken 12/2009 ja tämän päivän 2/2012 välillä
![]() ![]() ![]()
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
"Siihen oli oli pakko sanoa, pidätkö minua tyhmänä, visco hajoaa muutaman sadan kilometrin sekarengas ajolla."
Eiks tää ollu ihan oikea kyseenalaistus, mikäli olit siellä työasussa, ja viä KybelWagenilla.... ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot Viimeksi muokannut Rompe1 : 13.01.2012 22:43 |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Tuohon tai sanaan takertui nytkin ja varmisti että onhan minulla ainakin taka-akselilla tasauspyörästönlukko, jotta tuo TAI sanan jälkeen oleva 25 % mäen nousukyky täyttyy. Piti selventää TAI sanan merkitystä, jonka jälkeen asia oli täysin selvä molemmille, ei vaadita mitään vaihtoehdoista ![]() No ei se G-kirjain tuosta sen enempää maastoautoa tee, mutta voipa vaikka korotella vapaammin, jos siltä tuntuu ja kiva olla OIKEASSA ![]()
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
No jos ei muuta niin parantaahan tuo ryhtiä...
![]()
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#14
|
||||
|
||||
![]()
En kehdannut muuttaa otsikkoksi maastopakettiauto
![]() Tuolla se makaa pihalla ryhdikkäästi yksi tassu ilmassa odottamassa uusia vetoniveliä. Just ja just sai 48" tunkilla nostettua ilmaan, kun toisen puolen eturenkaan ajoi Bilteman korjausrampille. Vetonivelet alkoi paukkua ahtimen vaihdon jälkeen, kaipaa isompaa kytkintäkin, kunhan ensin saa sorvarilta isomman vauhtipyörän... No vanhuuttaan kytkin luistaa (alle 10 tKm ajettu) ja ne nivelet hajoavat, eihän VW:n vanhasta 75 hv TD koneesta sellaisia vääntöjä saa, että paikat hajoisi?
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Riippunee paikkojen mitoituksesta.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Nii voihan se olla että wolfgang wolksvagen on suunnitellu kaikki niinkin tarkasti että sitä reserviä ei juurikaan ole. Vaan onkos noissa omat nivelensä vai löytyykö jostain muusta volkkarista samoja tai vahvempia käypäsiä.
Mutta ny kun se on maastoauto niin 150 mm korotusta kehiin ja ne 31" renkaat. Olikos näihin sitä porttaali settiä tehty vai vaan siihen T2:seen???
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kotterolla on nyt ajettu reilut 350 tKm, joten ehkä aika vaihtaa kaikki loput vetonivelet, niin ei tarvitse niistä murehtia enää... Takapäässä riittää kun pyöräyttää akselit ympäri, niin nivelten pyörintäsuunta vaihtuu. Samahan se olisi edessäkin, kun vaihtaisi puolelta toiselle, mutta kun toinen puoli on jo uusittu syksyllä. Ei taida porttaalit onnistua Suomessa ja toistaiseksi pärjännyt noilla 205R16 renkaillakin, seuraavat sitten ehkä suuremmat... Kunhan nyt pääsee muiden maastureiden mukaan joskus, niin näkee paljonko kaipaa oikeasti korotusta ja renkaat suurennusta... "Katuautohan" tämä minulle pääasiallisesti kuitenkin on.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
#18
|
||||
|
||||
![]()
16" versiossa on isommat ja vahvemmat nivelet, joistakin audeista käy nivelet ja porschen niveliäkin käyttävät kovemmissa koneissa.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Syncro Caravelle | koppis | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 12.09.2011 16:05 |
T3 syncro | Heegi | Linkit | 6 | 11.09.2011 11:55 |
Myydään vw passat 4x4 syncro tdi -98 | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 19.03.2010 21:46 |
Myydään G60 Golf Syncro | MBG | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 26.02.2009 10:22 |
O: Vw Transporter syncro 16" | 2d4wd | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 22.03.2007 16:06 |