Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.01.2012, 16:33
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Joku ameriikan ihmeen Saginavi vois olla luokassaan tehokkain.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.01.2012, 16:36
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Perusasetus

ramin tehostajanpumpusta lähtee joku 110bar ja 10litraa min..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.01.2012, 14:42
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

rupee aura hahmottuu! mielipiteitä!

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.01.2012, 15:38
Super_Select:n Avatar
Super_Select Super_Select ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.03.10
Sijainti: Kaavi
Viestit: 177
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Goljatti Näytä viesti
rupee aura hahmottuu! mielipiteitä!

Asialliselta näyttää!

Nyt on ainakin tiällä savossa tarvetta ko. laitteille.. kaksi päivää satanut.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.01.2012, 17:09
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Super_Select Näytä viesti
Asialliselta näyttää!

Nyt on ainakin tiällä savossa tarvetta ko. laitteille.. kaksi päivää satanut.
täälläkin mutta maassa vasta viitisen senttiä..

vituiks meni tuo säätö pöytä pitäis olla suht suorassa sillon ku aura on alhaalla. testi lenkki ni aura taittu heti koska otto kulma oli iha vituillaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.01.2012, 17:31
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Välillä jotain muuta lisälaitetta kun rupes ahdistaa ainanen ongelma kun pihalla ei ole laitetta mikä nostais ja siirtäis jotain raskaampaa.
Pidempään jo suunnitellut ja nyt oli hiukan pakko kun pitää tuo hiluxi saada purettua.
Olishan sen saanut muualla purettua mutta olisi taas ollut ongelma kotona osien siirtely.

Toimesta tuumaan ja Mutiksen avustuksella syntyi seuraavanlainen kehitysversio 1.1.
Kehikon kiinnitys keulaan tehty tapeilla ja samaan "runkoon" tulee pikakiinnityksellä seuraavaks lumilevy.

Sai ainakin helposti ln110 lavan pois rungolta ja siirrettyä sen tontin reunamille.

__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.01.2012, 18:52
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Välillä jotain muuta lisälaitetta kun rupes ahdistaa ainanen ongelma kun pihalla ei ole laitetta mikä nostais ja siirtäis jotain raskaampaa.
Pidempään jo suunnitellut ja nyt oli hiukan pakko kun pitää tuo hiluxi saada purettua.
Olishan sen saanut muualla purettua mutta olisi taas ollut ongelma kotona osien siirtely.

Toimesta tuumaan ja Mutiksen avustuksella syntyi seuraavanlainen kehitysversio 1.1.
Kehikon kiinnitys keulaan tehty tapeilla ja samaan "runkoon" tulee pikakiinnityksellä seuraavaks lumilevy.

Sai ainakin helposti ln110 lavan pois rungolta ja siirrettyä sen tontin reunamille.
ite oon tässä naperon perään suunnitellu jotain vastaavaa. nythän siinä oli jo testiversio jossa on vaan RHS putki vetokoukusta viistoon ja se on tuettu kahdella räikkäremmillä ja ketjutalja roikkuu puomin päässä. täytys vähä joku tukevampi ja pidempi systeemi rakentaa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.01.2012, 20:23
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.261
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Goljatti Näytä viesti
täälläkin mutta maassa vasta viitisen senttiä..

vituiks meni tuo säätö pöytä pitäis olla suht suorassa sillon ku aura on alhaalla. testi lenkki ni aura taittu heti koska otto kulma oli iha vituillaa.
Menikö ihan paskaksi asti???

Ja toinen juttu että mistä se pääsee keinumaan sivusuunnassa ?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.01.2012, 20:43
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Menikö ihan paskaksi asti???

Ja toinen juttu että mistä se pääsee keinumaan sivusuunnassa ?
ei mitään hajonnu mutta pienen muutoksen joutuu tekee. ei pääse keinumaan
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.01.2012, 22:17
Super_Select:n Avatar
Super_Select Super_Select ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.03.10
Sijainti: Kaavi
Viestit: 177
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Goljatti Näytä viesti
täälläkin mutta maassa vasta viitisen senttiä..

vituiks meni tuo säätö pöytä pitäis olla suht suorassa sillon ku aura on alhaalla. testi lenkki ni aura taittu heti koska otto kulma oli iha vituillaa.
Mitenpäin se taittu? Ja tietty hyvä olis olla joku systeemi, että pääsee kallistumaan, särkyy muuten helposti koko aura.. ja ne SUKSET, itsekkin kantapäänkautta opettelin.., ja huomasin, ettei ottokulmalla ole niin hirveän suurta merkitystä, jos sukset säädetty sopivasti. Ja siis ne sukset estää sen "haukkaamisen", vaikka olis pureva kulma (reilusti taaksepäin kallellaan) Itsellä nyt ottokulma pikkuisen taakse kallellaan.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 14.01.2012, 22:21
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Ohuesta levystä tehty haukkaa myös herkästi, onko kukaan hitsannut esim. pyöröterästä tms. levyn takapuolelle "tylsentämään" alareunaa? Pitää joskus ainakin kokeilla, vois auttaa. Toki siltikin sukset.
Ja niihin suksiin kannattaa tehdä rajoitettu se kallistuminen, tulee ikävää jälkeä kun suksen kärki haukkaa alas laskettaessa...
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 14.01.2012, 23:36
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.261
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Super_Select Näytä viesti
Mitenpäin se taittu? Ja tietty hyvä olis olla joku systeemi, että pääsee kallistumaan, särkyy muuten helposti koko aura.. ja ne SUKSET, itsekkin kantapäänkautta opettelin.., ja huomasin, ettei ottokulmalla ole niin hirveän suurta merkitystä, jos sukset säädetty sopivasti. Ja siis ne sukset estää sen "haukkaamisen", vaikka olis pureva kulma (reilusti taaksepäin kallellaan) Itsellä nyt ottokulma pikkuisen taakse kallellaan.
Ei tarvi suksia eikä mitään tylsennyksiä. Ainut mikä pitää tehä on se että joko mukauttaa sen terän, oli se sitten tavan patarautaa, hardoxia, tai verkkoterää, eli käy kuluttamassa sitä jossain asvaltilla x matkan jolloin siitä häviää se terävä särmä siitä takareunasta, tai hioo sitä vaikka rälläkällä pyöreemmäksi.

Myöskään sillä ei ole haukkaamisen kanssa juurikaan merkitystä kuinka takakenossa se terä on jos nuo em. hommat on tehty. Eri asia on sitten jos se terä on ihan liian ohutta kamaa eli maasturi aurat saa olla jotain yli 8 mm kamaa.

Ja se keinunta pitää olla koska muuten se kyllä menee kulma edeltä maasta läpi ja sitten on joko piha tai aura rullalla. Sen voi toteuttaa vaikka soikella reiillä siellä runkoon tulevissa kiinnikkeissä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 15.01.2012, 08:47
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Super_Select Näytä viesti
Mitenpäin se taittu? Ja tietty hyvä olis olla joku systeemi, että pääsee kallistumaan, särkyy muuten helposti koko aura.. ja ne SUKSET, itsekkin kantapäänkautta opettelin.., ja huomasin, ettei ottokulmalla ole niin hirveän suurta merkitystä, jos sukset säädetty sopivasti. Ja siis ne sukset estää sen "haukkaamisen", vaikka olis pureva kulma (reilusti taaksepäin kallellaan) Itsellä nyt ottokulma pikkuisen taakse kallellaan.
taittu saranasta ku jouset on vähä liian hentoset. nooh nyt täytyy lähtee korjaa.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
aura, diy, maasturi, puskulevy


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kokemuksia Kiina ym, Mönkijöistä HiluMiks Chit-Chat 30 20.09.2014 22:44
Myydään kylpyhuoneeseen altaita ym. kuvia osatauno O/M/V Muut 9 25.08.2011 12:23
Kokemuksia palalukoista Aussie ym.. Nalle Tekniikka & Jutustelu 3 01.11.2009 10:55
kuinka profiiliin kuvia ym? T.T.T Chit-Chat 10 29.05.2006 15:52
Truckworld, tekniikkaa, kuvia ym... HEKULIINI Linkit 4 02.08.2004 17:31


Sivu luotu: 15:56 (GMT +2).