![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() lootan ja jakiksen sovitelaipan saumassa on muistaakseni o-rengas tjsp. joissain korvattu liimalla... jakis/sovite välissä on tullut myös liima vastaan. laatikosta pääsee öljy valuun sinne sovitteeseen, jakiksen ulostuloakselilla on stefa.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
jees kiitoksia tästä tietää vähän ennen kun rupee purkaa että mitä osia hommailee.. pahasti hidastaa kun on tallin muutto tässä meneillään ni jimmy saa seisoskella himan pihassa..
![]() saapahan samalla vaihdettua ne stefat sitten sinne ja kierteet korjattua laatikosta ja samalla uudet kurat joka paikkaan.. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kannattaa purkaa ensin ja kurkata onko kaikki laakerit paikallaan ja kuosissa ennen kuin tilailee mitään.
__________________
-FTW- |
#4
|
|||
|
|||
![]()
toivottavasti siinä on kaikki laakerit paikoillaan..
![]() joskos ens viikolla saa jotain tehtyä jo.. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
nonnii nyt on ollu jimmy muutaman päivän ajossa taas tossa ja nyt on vaihteistonpalkit kiinni ja kierteet korjattu ja kartaanit kiinni yms... se sovitteen välissä oli tosiaan o-rengas ja jakolaatikon puolella oli ihan liimaa...
nyt pääs testailee nelivetoakin kivasti kun ei oo aurattu tuota meidän pihaa.. taas tuli vaan yksi takaisku että taitaa olla eri välitykset etu ja taka päässä tossa jouduin vetää risteyksessä nelikon päälle ja lähin kuivalle asfaltille ajaa niin jumatsuikka kun vetäs jäykäks koko vehkeen, nytkyttää ja vetelee arvaamattomasti.. taka perähän on jo ehtoon puolella että se täytyy vaihtaa muutenkin että jos sitä etupersiistä kattois välityksen ja sen mukaan sitten menis... jos vaikka sattuis löytyy ehjä akseli samalla vällärillä... voiskos vaihtoehto olla seuraavanlainen jos en löydä sopivaa akselia että otan välityksen jostain toisesta 10bolt perästä ja käytän noita vanhoja vetareita?? ja varmaan myös on lähdettävä koneen kumityynyjä ostamaan kun täristää tyhmäkäynnillä sisälle niin että korviin ottaa.. luulin sen johtuvan siitä kun en viimeks laittanut mitään kumia vaihteistonpalkin ja rungon väliin mutta onha tuossa kumia kuitenkin välissä rungon kumipuslat ettei pitäis ihan hirveesti värinöitä aiheutella, tosin tää kaatoi ton koneen kumi tyyny jutunkin.. täytyy kuitenkin tarkistaa nekin.. ja kattoo että takapäästä löytyy kaikki rungon puslat... kaasua kun antaa ihan himppasen ni se helpottaa se mökä heti... |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
(on niissä kummassa tahansa tiheempi niin sen mukaan tekisin ![]() se perä on 8,5" 28 spline joten ihan minkä tahansa 10 bolt välitys ei käy, ja välityksen asentamisesta peränkuoreen on aina jonkuverran hommaa (kosketus, välys, uudet stefat ja mahd. laakerit) joten kannattaa tarkkaan laskea rahojansa ettei tee niinkun allekirjottanut ja tuhlaa kolminkertasen määrän taaloja siihen hommaan turhaan,jos haluaa pikkuperiä palastella niin ihan toimivia 10 bolt periä kun saa jo parilla satasella ja esim välityksen asennus satsikin on jo 150 taalan hujakoilla halvimmillaan. miksi vanhat vetarit täytyis sopia? noita samoja periä on pick-upeissakin ebaystäkin löytää väliin hyvää käytettyä murikkaa+ välitystä aika halvalla, saa siinä sivussa lukonkin samaan hintaan jos vaan ei myyjä kovaa rahtihintaa... 89 ja uudemmat ei sitten sovi, silloin vaihtuu vetarin boorit 28 --> 30 en muista onko se vaan mun aivopieru vai ei mutta dieseleihin taisi olla saatavilla jäykemmästä kumilaadusta ne koneen tyynyt, anyway, uudet maksaa rockautossa vähä reilun 4 euroa/kpl ettei se ny niin kallis hankinta ole. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Takavetosestakin käy tuo taka-akseli, mutta sillon pulttijako muuttuu. Tätäköhän Temutin meinas? Vetarit vaihtamalla saa taas 6-pulttijaon. Mutta olikos takavetosissa jousipeti väärällä puolella akselia? Itse fiksasin aikoinaan väsyneet alkuperäiset koneen kiinnityskumit painamalla tyhjät kolot täyteen Sikaa, jäykisti niitä mukavasti ja oli nopea korjaus. No, piti muutama päivä niitä sitten kuivatella.. ![]()
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
juurikin tarkotin tuolla vetarin vaihdolla että jako muuttuu...
etuperän mukaan on järkevin mennä katselee minkä perän diilaa koska se takaperän pinioni on todella väljä että se taitaa olla valmista kauraa.. täytyy nostaa auto ja kattoa ja laskea, mutta etuperään pitäs öljyt vaihtaa niin siinä samallahan tuo tulis laskettua kunnolla... autolla on pääosin tarkoitus toimia citymaasturina ja jos sitä joskus käy jossain välillä kokeilee (ainakin toisaseks) ja 35fillarit on nyt alla mutta vaihtuu 33 jotta saapi leimasta läpi vehkeen... nuo kumi tyynyt on muuten hauskat kun vaihteistonpalkkiin tilailin niitä us-partsin kautta niin tais olla 15egee ja rockautossa oli sen 4euroa kanssa.. mutta tuleehan siiihen rahdit yms päälle ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty GMC-Jimmy -86 6.2D | PeteP | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 18.05.2011 11:28 |
Myydään / Vaihdetaan GMC Jimmy -83 | turhuudenjumala | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 30.03.2010 11:02 |
gmc jimmy | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.02.2010 04:26 |
M: GMC Jimmy | blazoffer | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 17.01.2008 22:07 |
GMC jimmy | KustaaVaasa | Maasturiprojektit | 14 | 15.01.2008 00:14 |