Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.12.2011, 22:40
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeepp Näytä viesti
Entiiä mikä saatanan kierto huhu tuosta koneesta ettei kestä, kaikki joilla on ollut tuo 3.1td niin ei mitään vikaa mitä nyt jotain antureita joskus.
Mun mielestä viisaampi keksintö tuo kun joka kansi erikseen niin eipä tarvi jokasta uusia jos joku poksahtaa ja ei paljoa avk:lla maksa kansi.
Eikä ne mihinkää halkia yhtää enempää kun muissakaan kun muistaa jähyttää ja lämmiittää ennen ja jälkeen ajon.
Niin että kun sinulla ja parilla tutulla ja essonbaarin- kaverilla ei ole hajonnut, niin silloin niissä ei ole mitään vikaa? Kyllä noissa sekä 2.5 että 3.1 yms. variaatioissa tuosta samasta VM Motorin koneesta niitä kansiongelmia on, jos yhtään seuraa palstoja missä näistä on puhetta. Ei siis vain Jeepeissä vaan muissakin vekottimissa mihin on ruuvattu.

Toki oikealla käytöllä italo- dieseli kestää ihan hyvin, vaan kun monet ei niitä oikein käytä ja sen takia sitten paukkuu - ja tuntuu paukkuvan helpommin kuin monet muut koneet. Vaikka itse ajaisi kuten pitää niin tuoreimmillaankin 10- vuotta vanhalla käytetyllä autolla on ehtinyt jo moni ajaa päin vittua.. Ihan tuurista siis kiinni että tuleeko sutta ja sekundaa ostettua vai hyvällä pidolla ollut. Toki auton ulkonäkö ja siisteys jotain kertoo, mutta siinäkin on helppo kusettaa. Itselleni en tuollaista ostaisi, on liian iso riski.

Niissä mersun 2.7 kiisseleissä on sitten suutin- ja imusarjavikoja jonkin verran, ja huollot ei ole siinä vaiheessa halpoja. Jotta paskojahan ne kaikki siis

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.12.2011, 23:43
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Niissä mersun 2.7 kiisseleissä on sitten suutin- ja imusarjavikoja jonkin verran, ja huollot ei ole siinä vaiheessa halpoja. Jotta paskojahan ne kaikki siis
tässä kiteytyy hienosti se pointti miks ostin caddyn enkä diesel grandia vaik ois ollu mahtollista.

ekaks haukutaan mersun 3,1 ja sit se 2,7.. reilua

ja se pensa kasiha nyt on ihan anaalista ku sehä syö pensaa

hitto mie en usko noihi voorumi höpötyksiin tuosta marsun 3,1sestä enneku ite näen! ainut vika mitä siit tiiän todeksi on tuo kampuran rektum stefan vuoto. ja seki parantuu yllättäen vaihtamalla uuden
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.12.2011, 23:46
Jeepp Jeepp ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.10
Sijainti: Suomi
Viestit: 506
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja young n dum Näytä viesti
tässä kiteytyy hienosti se pointti miks ostin caddyn enkä diesel grandia vaik ois ollu mahtollista.

ekaks haukutaan mersun 3,1 ja sit se 2,7.. reilua

ja se pensa kasiha nyt on ihan anaalista ku sehä syö pensaa

hitto mie en usko noihi voorumi höpötyksiin tuosta marsun 3,1sestä enneku ite näen! ainut vika mitä siit tiiän todeksi on tuo kampuran rektum stefan vuoto. ja seki parantuu yllättäen vaihtamalla uuden
Ei tuo 3.1 oo mersun vaan Italy VM.
En oo vielä löytäny suomalaista foorumi jossa ois jotai juttua että ois hajonnut, haukkumista kyllä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.12.2011, 00:09
fj40:n Avatar
fj40 fj40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.06.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 246
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Niin että kun sinulla ja parilla tutulla ja essonbaarin- kaverilla ei ole hajonnut, niin silloin niissä ei ole mitään vikaa? Kyllä noissa sekä 2.5 että 3.1 yms. variaatioissa tuosta samasta VM Motorin koneesta niitä kansiongelmia on, jos yhtään seuraa palstoja missä näistä on puhetta. Ei siis vain Jeepeissä vaan muissakin vekottimissa mihin on ruuvattu.

Toki oikealla käytöllä italo- dieseli kestää ihan hyvin, vaan kun monet ei niitä oikein käytä ja sen takia sitten paukkuu - ja tuntuu paukkuvan helpommin kuin monet muut koneet. Vaikka itse ajaisi kuten pitää niin tuoreimmillaankin 10- vuotta vanhalla käytetyllä autolla on ehtinyt jo moni ajaa päin vittua.. Ihan tuurista siis kiinni että tuleeko sutta ja sekundaa ostettua vai hyvällä pidolla ollut. Toki auton ulkonäkö ja siisteys jotain kertoo, mutta siinäkin on helppo kusettaa. Itselleni en tuollaista ostaisi, on liian iso riski.

Niissä mersun 2.7 kiisseleissä on sitten suutin- ja imusarjavikoja jonkin verran, ja huollot ei ole siinä vaiheessa halpoja. Jotta paskojahan ne kaikki siis

Ompahan noita kansia joutunu vaihteleen ihan työn puolesta, ja tämä auto ollu uuesta asti samalla omistajalla. suosittelin perusteellista jälkikäyttöä jo toisen kannen vaihettua..Tiesi itsekkin tämän ominaisuuden, mutta rakastaa kuulema ajomukavuutta
__________________
Terveisiä Perseestä
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.12.2011, 01:03
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Kertokaas nyt ihmeessä eteenpäinkin noista Grand Cherokeessa käytetyistä diisseleistä. Mitä vikoja sitten siinä Mersun OM 642 koneessa on? Mitä siitä palstojen mukaan hajoaa? Siis huvittaa tietää, miksi ei kannata hankkia.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.12.2011, 21:44
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeepp Näytä viesti
Ei tuo 3.1 oo mersun vaan Italy VM.
En oo vielä löytäny suomalaista foorumi jossa ois jotai juttua että ois hajonnut, haukkumista kyllä.
perkele tähä tietomakoneeseen pitäs asennuttaa alkolukko
ehä se juu mikään marsun kone oo! syytän tästä koffia.

tuossa naapuri kylässä on jenkkejä korjaava yritys ja niil on ainuut diesel grandi potilaat oikeestaan ollu nuo 3.1 vehkeet. ja niissäkin jotaki vittumaisia öljy vuotoja. MERSULAISISSA ollu jotai parin pikku anturit yms perus huoltoa.

emmätiä... vähä tekis kyl miel tollasta riisel grandia.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.12.2011, 12:02
kumitassu kumitassu ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.12.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 10
Perusasetus

pistää todella mietityttämään mikä noissa diisseleissä niin viehättää. V8 on kestävämpi, kokonaisuutena halvempi, eikä ole tehoiltaan alimitoitettu.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.12.2011, 12:05
Jeepp Jeepp ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.10
Sijainti: Suomi
Viestit: 506
Perusasetus

kyllä se tullee niin kalliiksi jos ajaa vuojessa vaja 30 000km
vähänkään ku ryösii metässä niin keskikulutus pomppaa heti 20l
ja diisselissä yhtä paljo vääntöä ku siinä veekasissa
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.12.2011, 12:48
kumitassu kumitassu ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.12.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 10
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeepp Näytä viesti
kyllä se tullee niin kalliiksi jos ajaa vuojessa vaja 30 000km
vähänkään ku ryösii metässä niin keskikulutus pomppaa heti 20l
ja diisselissä yhtä paljo vääntöä ku siinä veekasissa
no enpä tiedä. 3.1td:n ja 4.7:n kulutukset ei niin montaa litraa eroa, että kannattaisi valita moottori, jolla huomattavasti heikompi maine ja vain puolet 4.7:n tehoista.

varsinkin kun joutuu maksamaan sen 800€ käyttövoimaveroja ja dieselin hintakin nousee bensan tasolle. suhteutetaan moottorin tuottamat tehot vielä kulutukseen/kuluihin, niin ei jää kahta sanaa siitä kumpi koneista antaa paremman vastineen rahalle.

2.7crd:n ominaisuudet alkavat olemaan jo houkuttelevassa tasapainossa, mutta senpä vuoksi niistä pyydetäänkin MIN. 5000€ kovempia hintoja kuin saman ikäisistä ja saman verran ajetuista 4.7:ista, mikä menee jo täysin naurettavaksi. onhan V8 kuitenkin paras kone mitä WJ:lle on tarjolla.

en sitten tiedä onko noissa pikkumyllyissä tiheämmät välitykset. jos on, niin pelkässä metsäkäytössä siitä olisi kyllä etua.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jeep Grand cherokee WJ kokemuksia landman Tekniikka & Jutustelu 86 07.03.2018 20:03
kokemuksia grand cherokee 3.1 d v99-03?? höpöhöpö Tekniikka & Jutustelu 5 08.07.2011 22:51
Tietoa/kokemuksia Jeep Grand Cherokee TOPPAHOUSU Tekniikka & Jutustelu 1 20.01.2009 18:13
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Tietoa Jeep Grand Cherokee vm.2000 3.1 diesel? Bladerunner Tekniikka & Jutustelu 1 01.09.2006 11:13


Sivu luotu: 14:02 (GMT +2).