![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() No joo noi apuvietärit vois olla yks vaihtoehto.. Pistätkö niistä vähän lisää kuvia. Minkä nuo on? BMW e30? Parabeli jousia myös kattelin ja ainakin valmistajan sivuilla ei mielestäni enään noita ollu enään nettikaupan puolella ja luultavasti ylihintaiset. HJ:n akselin leveys on kyllä tiedossa. Enpä meinannu siitä ottaa ongelmaa.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ei, ei, ei ja EI SOAaa!
Laita vaik sitten apukierrejouset BJ:n alle. Tuon on kyllä niin hieno yksilö että toi kelpais museoautoksi. Noh... kukin tavallaan.... |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Juu ei tollaista ikinä SOA-hankkeisiin IMHO...
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Eipä tuo kyllä korinvaihtoautona ikinä tule museoon päätymään... Muutenkin siinä on aika paljon asioita, jotka estävät nuo museo suunnitelmat.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja edelleen suosittelen apukierrejousia. Ne minunki pitäisi omaan linttaan asentaa. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Joo hieno bertta ja itse kyllä tekisin soan, löysät jouset ja hyvät iskarit sekä kunnolliset traction baarit niin tulee hyvä ja näyttävän näköinen. Sehän on vain pitkäjänteisyyden puutetta jos ei autoa jaksa rakennella ja luovuttaa sen romumiehelle. On se nähty monella safarilla, että soa auto etenee paremmin kuin ilman soaa oleva kun ei ole etujousen päät niin alhaalla eikä jousilautaset haraamassa akseleiden alla, sekä joustot paremmat. High steer ohjausvarrethan siihen pitää tietenkin laittaa, mutta ompahan siten raidetankokin paremmin suojassa. Omassa autossani ei soan teon jäkeen menny yhtään raidetankoa, vaikka niitä ei ollut mitenkään vahvistettu.
Tollaisessa lisäkierrevirityksessä ei enää paljon ulosjoustoista puhuta eikä kyllä sisäänjoustokaan parane kun kierrejousi alkaa painaan vastaan. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ugly:n kanssa samaa mieltä tuossa, maastoajoon soa parempi. Itse tulikin tehtyä tuon kanssa kompromissi, auto on paljon myös työmatka ja katu ajossa. Eikä apujousilla auto ole ihan yhtä kiikerä kuin soalla löysin latijousin.. Joten tyydyin tähän ratkaisuun, ja olihan tuo tietty helpompikin.. Pelkillä lisäjousilla tilanne ei siis ollut kummoinen, pikku kiharat tiessä ja montut ihan ok. Mutta kun tarvittiin isompaa joustoa esim. rummun vajoama tai vastaava, tuntui että selkäranka painuu kasaan..
![]() Nyttemmin tilanne huomattavasti parempi kun lateja poistettu, ruosteet hiottu veks + latit rasvattu tappirasvalla. Edessä siis takaiskarit, takaa siirsin myöhemmin kiinnitykset ylemmäs jo ihan sen takia että ne päät ei hankaa joka kiven nurkkaan. Maavaraakaan näin tehtynä ratkaisu ei kauheasti vie, ja riipukkeet on kyllä itsellä sellaisessa kulmassa ettei ne töki mihinkään.. ![]() Tässä kuva kilkkeistä: ![]() By hevonen at 2010-01-30 Jousi: ![]() By hevonen at 2010-01-30 Edessä paikoillaan: ![]() By hevonen at 2010-01-30 Joka nurkassa samantyyppinen ratkaisu: ![]() By hevonen at 2011-12-28 Tässä näkyy mikä virka lateilla on kun tuikkaa suoraan paikoilleen, riippujen saamiseksi paikoilleen piti istua puskurilla.. ![]() ![]() By hevonen at 2011-12-28 Sitten myöhemmin tään jälkeen ei oo tarvinnu istuskella puskurilla kun riipun asennus on kyseessä, joutuu vähän nostamaan keulaa vielä. Varmaan turhaa hifistelyä oli siistiä latit tuon näköseksi, mut tehty mikä tehty.. ![]() By hevonen at 2011-12-28 En väitä että tää olisi hyvä, mutta vaihtoehto kuitenkin.. Ja verrattuna orggis 7 lehtisiin ruosteissiin pakkoihin tää on parempi! Työkaveritkin on maininnu et ottaa töyssyt huomattavasti pehmeämmin kuin ennen, korkeuttahan voi säädellä vaihtamalla vietereitä noihin. Huomasin et E-mallin kadetin takajousi kävis heittää paikalleen myös ja olisi huomattavasti hennompi tapaus. Nää oli siiss bmw e30 ei touring motonet jouset, sama biltemasta on jostain syystä pitempi. ei eteen hyvä berttaan. Tai joutuu laittaan jotkut monsteri riipukkeet ettei jää jäykäksi, riipukkeillahan tuota ulosjoustoa voi passata lisää jos tahtoo.. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
kipinä mielipiteitä? | aslakki | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 21.08.2011 10:54 |
Ostetaan Mielipiteitä renkaasta | Rekisteröimätön | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 06.04.2009 12:17 |
mielipiteitä cuulerista | jv | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 21.10.2008 05:24 |
BIODIESELPURISTIN, mielipiteitä? | Urbancityboy | Chit-Chat | 21 | 29.06.2008 17:55 |
Mielipiteitä oikeuksistani? | Jonzan | Chit-Chat | 27 | 12.04.2008 15:12 |