Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.12.2011, 20:00
Karhu85:n Avatar
Karhu85 Karhu85 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.02.11
Sijainti: muhos
Viestit: 178
Perusasetus

joo oli varanivel hyvä, auto on muuten kunnossa mutta tuo vaijeri on jotenki rikki ja kysyin uutta vaijeria toyotalta sanovat että osa valmistus on lopetettu

__________________
KIERROKSIA JA TAITTAANIA!!!!
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.12.2011, 20:53
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Karhu85 Näytä viesti
joo oli varanivel hyvä, auto on muuten kunnossa mutta tuo vaijeri on jotenki rikki ja kysyin uutta vaijeria toyotalta sanovat että osa valmistus on lopetettu
Fillarin ja prätkän vaijerinkuoria saa metritavarana ja eiköhän jotain asiaansopivaa vaijeriakin saa tarpeeks pitkänä.

Ehdottaisin tämmöstä elvyttämistä, jossa purat ne kuoressa kiinniolevat päädyt ja vaihdat sekä kuoren että vaijerin uudenuutukaisiin.

Ite tykkään noista kalvottomista vaijereista ja kuorista koska niihin voi kasatessa panna sitten ohuen mutta kattavan kerroksen suosikkivassua. Fillaripuolella on yhtäsuntoista pinnotetta tarjolla ja ne toimiikin uutena tosi hyvin, mutta kura kuluttaa ja sitten harmittaa kun eihän sitä vassua sinne enää saa. Vassu taas rikkoo noita pinnotteita joten paljas raaka perinnekama kunniaansa.

Ainiin, kuorta ostaessa pidä huolta, että se on tarkotettu jarrulle tai kytkimelle. Vaihteita tai kaasua tai muuta tämmöstä kohdistamaan tarkotetut vaijerinkuoret on tehty eri tavoin eikä ne kestä voiman välittämistä vaan präiskähtää halki mukavasti just sillon kun Olis Kova Tarve(TM). (fillaristin tapauksessa koittaessa jarruttaa ettei jäis rekan alle)

Mulla ei ole käryäkään mitenkä paksua kamaa tossa on käytössä, mutta ehkä näistä vois olla toivottavasti apua.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.12.2011, 22:44
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja temmi_hoo Näytä viesti
Fillarin ja prätkän vaijerinkuoria saa metritavarana ja eiköhän jotain asiaansopivaa vaijeriakin saa tarpeeks pitkänä.

Ehdottaisin tämmöstä elvyttämistä, jossa purat ne kuoressa kiinniolevat päädyt ja vaihdat sekä kuoren että vaijerin uudenuutukaisiin.

Ite tykkään noista kalvottomista vaijereista ja kuorista koska niihin voi kasatessa panna sitten ohuen mutta kattavan kerroksen suosikkivassua. Fillaripuolella on yhtäsuntoista pinnotetta tarjolla ja ne toimiikin uutena tosi hyvin, mutta kura kuluttaa ja sitten harmittaa kun eihän sitä vassua sinne enää saa. Vassu taas rikkoo noita pinnotteita joten paljas raaka perinnekama kunniaansa.

Ainiin, kuorta ostaessa pidä huolta, että se on tarkotettu jarrulle tai kytkimelle. Vaihteita tai kaasua tai muuta tämmöstä kohdistamaan tarkotetut vaijerinkuoret on tehty eri tavoin eikä ne kestä voiman välittämistä vaan präiskähtää halki mukavasti just sillon kun Olis Kova Tarve(TM). (fillaristin tapauksessa koittaessa jarruttaa ettei jäis rekan alle)

Mulla ei ole käryäkään mitenkä paksua kamaa tossa on käytössä, mutta ehkä näistä vois olla toivottavasti apua.
Eipä taida löytyä metritavarana k.o tarpeeseen, sillä tuo lukon vaijeri on veto/työntö tyyppinen, siis voima kulkee myös työntämällä.

ja puhdista/voitele ne perämurikassa olevat nivelet, auttaa jäykkyyteen

Seuraavista vois saada suurella työllä: Traktorin etukuormaajan vaijerista, veneen kaapeliohjauksen vaijerista, (veneen vaihdevaijeri liian köykänen)
ja jonkin etuvetoauton vaihdevaijerista, yleensä liian lyhyitä.

ja noissa vaijereissa 100e on pikkurahaa....

Tarkista vielä kerran, mistä se alkuperäinen vaijeri rikki, jos vaan pelkästään kuorenpäässä oleva prässäys antautunut, niin vois yrittää patentoida esim letkulemmareista sellaisen kiinniveto/puristusjutun.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
suzukin isopuoli hypii pois päältä sami_k Tekniikka & Jutustelu 21 22.02.2011 19:22
Serieksen pakki pomppaa pois päältä Niko Tekniikka & Jutustelu 4 27.08.2007 09:29
hj61 hidaspuoli ei mene pois päältä Tekniikka & Jutustelu 6 21.06.2007 22:12
Hiluxin napalukot ei lähde pois päältä?? vimakuus Tekniikka & Jutustelu 33 21.12.2006 08:43
61:n neliveto ei kytkeydy pois päältä ugly_hj Tekniikka & Jutustelu 5 29.01.2006 23:17


Sivu luotu: 04:10 (GMT +2).