![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Viime kesänä hommattiin pätkä Pajero, tai kaveri sen osti ja sitte vähän rakenneltiin. Auto oli viimeks 2003 ollu kilvissi, jotenka hommaa riitti mutta hinta oli ...Halapa ![]() Suurimmat ongelmat on juuri toi lukottomuus ja huonot renkaat. Kaiken lisäksi ramppien virkaa on toimittaneet erilaiset lankut, jotka joko a) uppos merrasmäen suohon tai b) halkeilivat himalajassa. Nuo pari kisaa oli kokeilua että mitenkä homma toimii. Myönnetään ettei Pajeroa saa kovin paljoa korotettua ja lukkojen saamisen kans on ongelmaa, tais olla että ainoastaa bensa pajeroon saa jotain arb satsia. Vinssejä voi kyllä laittaa eteen ja taakse. Toisaalta B koneisen akseleita kyllä niihin taitaa löytyä. Hyviä puolia oli edullinen hankitahinta ja keveys. Jos se kulutus hirvittää nii tais olla 3-4l/h kisoissa diisselin menekki! Nii ja oikeesti pätkä pajella voi pärjätä, kysykää vaikka Vitikaiselta. Siviiliautona mulla on XJ Cherokee. Sellasen jos hankkii nii kannattaa opetella ebayn ja paypalin käyttö, sekä vähän saksaa. Ruotsista saa XJ:tä edullisesti muuten ja verot, jos kilpiin meinaa on tollasella 91-95 4l Cherolla 500-1000e. Alkuperäset D35 taka-akselit on heikkoja, mutta isompia on saatavilla. Vakiona D35 akselissä yleensä kitkalukko, joka toimii huonosti. Erilaisa lukkoja on saatavilla Jeepin akseleihin pilvin pimein. Jakolaatikoksi se jossa ei ole FullTime 4WD....mikäs NP se nyt olikaan. Korotus sarjoja tosiaan löytyy. Ite laitoin pari v sitte Ranchon 3" satsin jossa myös tukivarret eteen mukana ja hintaa oli alle tonnin, saksasta. Nettiä kun vähä selailee niin löytyy myös ohjeita miten korotusta saa tehtyä ilman jousia ja uusia iskareita. Toi bensankulutus on tietysti murhe, jos sen niin haluaa ottaa, mutta kyseessä on 4l kutos kone kuitenkin ja se kyllä kohtalaisesti vekotinta liikuttaa. Nii jos bensakulutus ei haittaa ja tehoja haluaa, niin sitten strokeri kone, eli 4,2 koneen kampura ja porausta...saa 4.3-4.7 koneen. Jos itellä olis riittävästi rahaa nii jostain 2 ovinen chero tai Comanche, eli lavaversio. Onhan tuolla myydään puolella tuo Jeeperin Comanche mutta hintaa taitaa olla vielä yli budjetin ja koneessa jotain... Mutta siinä on kyllä mallia mihin vois pyrkiä. Nii ja en oikeen saanu selvää ku pikasesti lukasin ketjun, että tuleeko auto kilpiin ja paljonko se rakentelubudjetti on?
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Joo eli auton rakentelubudjettiin kuuluu ainoastaan mahd akselilukko/lukot ja HALPA vinssi
![]() ![]() Saanko rispektiä jos rupeen ajaan jollain 4-vetopakulla kisaa???? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Vinssi kuuluu myös minibudjettiin sillä ilman sitä on tasan riippakivenä. esim suska comeup DS-9,5 850,- Hi-Lift takavinssiksi sun muuhun apujumppaan. 70,- Yht: 1440,- + tonnin suska = 2440 Kannattaa lukea ne säännöt sekä UKK osio ajatuksella ja ajan kanssa ettei tule mitään yllätyksiä. Vaikka olisi menossa pelkästään yleisöä hauskuuttamaan niin kärryn tarvis olla speksien mukainen. Respektistä en osaa sanoa oikein mitään varmaa,ehkäpä sitä saa jos ja kun rakentaa menevän kamppeen pienellä budjetilla. Jotkut saattaa tykätä jos kisassa on pahalla ja kapealla siirtymäuralla vinssittömällä tölkillä jumissa eikä tosissaan kilpailijat pääse ohi,yleisöähän se naurattaa mutta siellä jonossa olijoita ei. ![]() ![]() ![]() Viimeksi muokannut Murros : 09.12.2011 15:12 Perustelu: Täsmennystä |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä noihin valitettavasti saa uppoomaan rahaa ja aikaa vaikka miten yrittäs budjetilla turata.
Sen takia täällä on yritetty neuvoa valmiin tai puolivalmiin kilpurin hankintaan, jokainen joka on itte rakentanut tietää että se on kallein tie. Ei siis mitään lyttäystä/mollausta, vaan neuvoa oman kokemuksen kautta. Sitten tosta erikoisesta vehkeestä, eiköhän niitä ole nähty joka kisassa ![]() Eikä niille paljoa ole tullu naurettua, lähinnä ihasteltua: Ai tollasellakin pääsee ![]() Kai kaiken voi tehdä itse, mutta jos töissä käy ja siitä palkan saa. Niin jotkut asiat on vaan helpompi ostaa oravannahkoilla. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
No joo, ihan sama minkä auton ostatte, tärkeintä on kuitenkin panostaa oikeisiin maastorenkaisiin.
Ja silloin budjettinne on jo tuplaantunut |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Edelleenki renkaat ja vinssit ei ole laskettu tuohon budjettiin.... budjettiraja on vain autolle...
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#7
|
||||
|
||||
![]()
No jos 2000e on raja autolle, renkaat siihen 1500 ja vinssi 500,(joku kiinalainen) sitten hitsaatte ja parsitte sitä romua 2kk+kaiken maailman pikkunippelit+500, kun 4000e sais jo valmiinkin
![]() No ei sill' mitään rakentaminen on kivaa, lähenkin tästä takas talliin hitsaan TOYOTAA ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
![]() ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Pajerosta kun kirraa keulan ylös, niin keula menee vaikka mistä yli. Mutten sitten on taka-akselista kiinni kivillä ja kantojen nokassa. ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |