Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.12.2011, 21:20
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

Nyt on jeeppi tallissa takalattianmatot revittynä pois.

Eipä poikennut tämäkään cherokee massasta, takapenkin alla päänkokoinen reikä+muita pienempiä holeja.
No, sitä saa mitä tilaa, eli huomenna alkaa peltityöt.

Muutoin oli ehjäpeltinen auto. Helmat koputtelin, eikä mennyt meisseli läpi.


Sitten ne muut viat.. abs-boksi? takapenkin alla, johdot oli irti eikä kojelaudassa pala abs-valo.
Takalehdet yllättäen tasasen suorat. Mistäs sellaiset edullisemmin hankin?
Jarruja joutuu herkistelemään jne mutta on sitä pahemmistakin autoja tehty.


Tarkotus on ehjätä kauppakassi tästä,metässä rymytään hiluxilla.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.12.2011, 21:56
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

Tota abs homma tässä tutkein netin syövereistä ja totesin että voi kilinvittu.

Siinä on justiinsa tuo bendixpaskaabs systeemi.


Täytyykin taas vakavasti harkita että alkaako tuota laisinkaan laittamaan vai viekö takaisin. Se hyvä tässä on että ei ole rahaa eikä nimiä vielä vaihdettu ja palautusoikeus löytyy..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.12.2011, 22:08
Mika.U:n Avatar
Mika.U Mika.U ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Rmk, Finland.
Viestit: 915
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrze Näytä viesti
Tota abs homma tässä tutkein netin syövereistä ja totesin että voi kilinvittu.

Siinä on justiinsa tuo bendixpaskaabs systeemi.


Täytyykin taas vakavasti harkita että alkaako tuota laisinkaan laittamaan vai viekö takaisin. Se hyvä tässä on että ei ole rahaa eikä nimiä vielä vaihdettu ja palautusoikeus löytyy..
Vaihat siihen tavallisen alipainetehostajan ja that's it.
__________________
<-Supporting your local heroes->
- Team Rolling Jeep
- Mikälie jäätelökioski Jeep
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.12.2011, 22:20
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Thumbs up

Samaa mieltä


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika.U Näytä viesti
Vaihat siihen tavallisen alipainetehostajan ja that's it.
Juuri näin, mistä tahansa absittomasta XJ:stä käy kilkkeet, paras on '95 tai uudempi luovuttaja niin on tehokkaampi tehostaja. Ohjeita tuohon hommaan löytyy tältäkin foorumilta, ja itsekin aikoinaan homman XJ:hin tehneenä niin se ei ole iso juttu.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.12.2011, 01:22
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrze Näytä viesti
Tota abs homma tässä tutkein netin syövereistä ja totesin että voi kilinvittu.

Siinä on justiinsa tuo bendixpaskaabs systeemi.


Täytyykin taas vakavasti harkita että alkaako tuota laisinkaan laittamaan vai viekö takaisin. Se hyvä tässä on että ei ole rahaa eikä nimiä vielä vaihdettu ja palautusoikeus löytyy..
Elä hyvä mies palauta sitä Jeeppiä, mie voin ostaa sen purkuun. Toisaalta nyt olis jäämässä ylimääräiseksi kaikki osat Bendixien muuttamiseksi normi alipainetehosteisiksi jarruiksi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.12.2011, 16:00
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

Ei, kyllä jeeppi on tallissa ja pellitys kesken. On siinä niin paljon hyviäpuolia että kannattaa pistää vielä liikenteseen.

Jarruosat (mieluiten ohjeineen) kiinnostaa kyllä! Pistä vaikka yyveetä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.12.2011, 16:15
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrze Näytä viesti
Jarruosat (mieluiten ohjeineen) kiinnostaa kyllä! Pistä vaikka yyveetä.
Tehostin ja pääsylinteri absittomasta XJ:stä ('95 ja uudemmat on tehokkaampi tehostin), jarrupedaalia saatat joutua muokkaamaan sen verran että uusi reikä siihen. Jarrupaineen säätöventtiili (proportioning valve) absittomasta XJ:stä.

Revit kaiken mahdollisen ABS:eihin liittyvän pois, jäljelle jää käytännössä jarruosat akseleissa, takajarruputki ja muistaakseni oikea etujarruputki. Tarttet kaksi lyhyttä jarruputken pätkää pääsylkyltä prop.valvelle (tai jos ostat koko hivakan käytetystä niin et tartte niitäkään), yhden jarruputken joutuu taivuttamaan etujarrulle.

..tosin itse tekisin tuon ikäiseen kokonaan uudet putket, se ei metritavarana ole kovin kallista ja on halpa henkivakuutus..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.12.2011, 19:22
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

Todennäköisesti teen uudet putket, en ole vielä vanhoja tarkastellut, mutta onhan ne yli 20v vanhat.

Mitenkäs tuon katalysaattorin laita? Ei ole otteessa mitään merkintöjä vähäpäästöisestä, että kai sen saa jättää pois sieltä ahdistamasta?

Nyt on sisusta kokonaan purettu,eikä oikeastaan niin pahalta näytä. Pelkääjän lattia ihan kuin tehtaalta tullessa! Tosin tuskin kauaa olisi enää ollut, matot ja ne imutyynyäänieristeet ihan märkiä.



Eksyin tuossa jenkkien cherokee foorumille ja ei hyvältä näytä.. Nyt pitää koittaa pitää sarvista kiinni ettei mopo vaan karkaa
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.12.2011, 20:42
pt. pt. ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 16.02.08
Sijainti: Kouvola
Viestit: 523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrze Näytä viesti
Mitenkäs tuon katalysaattorin laita? Ei ole otteessa mitään merkintöjä vähäpäästöisestä, että kai sen saa jättää pois sieltä ahdistamasta?

Nyt on sisusta kokonaan purettu,eikä oikeastaan niin pahalta näytä. Pelkääjän lattia ihan kuin tehtaalta tullessa! Tosin tuskin kauaa olisi enää ollut, matot ja ne imutyynyäänieristeet ihan märkiä.
Itsellä 91 auto ja katalysaattorista sisuskalut otettu pois, eikä viime katsastuksessa sanomista syntynyt.

Suurimman murheen tuolle repsikan lattialle tekee se pakoputki, eli polttelee sitä peltiä ulkopuolelta ja pikku hiljaa se siellä sitten tekeytyy, tiedä sitten auttaisiko lämpölevyn laittaminen putken päälle?



Noita muutamia pohjapeltejä joutunee näissä yleensä korjailemaan, mutta ei mitään toivottomia onneksi. Ja toki sitten helmat..



Jarrujen kanssa oikeastaan suurin "ongelma" on se, että saa sen virallisen korjaamon kirjoittaman paperin vaihdetuista osista. Tokikin se, jos merkintää otteessa ei ole ABS:stä, niin hommahan helpottuu monin osin.

Kun Jeep on vienyt kaikki rahat, niin enää vain toivoisi sitä, että bensa olisi halvempaa
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj80 kiikarissa... Tekniikka & Jutustelu 3 18.09.2006 04:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
c5 kiikarissa Yleiset 16 22.09.2004 10:26
Toyota FJ kiikarissa mikkot Tekniikka & Jutustelu 11 09.02.2004 20:42
M:Jeep Cherokee -90 O/M/V Muut 0 12.01.2004 00:08


Sivu luotu: 01:24 (GMT +2).