![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
Äänestyksen tulos: Miksei suunnistus cup kiinnosta? | |||
Kiinostaapas, mukana karkeloissa! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
71 | 40,80% |
Säännöt liian tiukkoja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
13 | 7,47% |
Kisaaminen liian kallista |
![]() ![]() ![]() ![]() |
42 | 24,14% |
Välivuosi/muu tauko |
![]() ![]() ![]() ![]() |
26 | 14,94% |
Ei ole sopivaa kalustoa |
![]() ![]() ![]() ![]() |
24 | 13,79% |
Kilpailu liian kovaa, ei voi ajella rennosti |
![]() ![]() ![]() ![]() |
20 | 11,49% |
Muu syy, kerro alle. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
15 | 8,62% |
Monivalintaäänestys. Äänestäneitä: 174. Et voi äänestää tässä äänestyksessä. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Vain osanottomaksu pakollinen
Lainaus:
Kilpailijalisenssiä (kerta- tai vuosilisenssiä)ja katsastuskorttia tarvitaan trialissa!!
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Suunistus on kuningaslaji...
Trial on auton särkemistä enemmän kuin kilvanajoa. En halua autosta perunasäkin näköistä reuhkaa...
Crossi on kiva katella mutta liian vauhdikasta tämmöiselle hitaalle kiiruhtajalle. Ajellaan siis suunnistusta... ![]() Tottakai tulevalla kaudella mukana. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
muu syy:
ei oo vaan kerennyt oikein mihinkään...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() Sunnistus cuppia pari vuotta kierrettiin Modissa, mutta sit ei enään jaksanu ylläpitää kalustoa. Eli aikapaljon tuppas kalusto kärsiin kun yritti pysyä siellä korkeimmassa kärjessä. Sit vaan jossain vaiheessa todettiin, että ei kannata väkisin repiä, jos homma ei tunnu mieluiselta. Sen jälkeen ollaanki ajettu kai 2 kisaa hieman eri kokoonpanolla ja autolla, eli pidetty hauskaa silloin, kun ollaan sopivasti ehditty. Nyt tosin alustavissa suunnitelmissa lähtee ajeleen talvikisa ja taas eri autolla, kuin aimmin......tosin siitä yden talvikisan "kokeilusta" se cuppi sarjan kilpaileminen viimekskin alkoi ![]() ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Minä näen suurimpana esteenä kustannukset.
Niistä lähinnä kuljetuskaluston vuokra/osto. Kisat kun tuppaa olemaan aikas kaukana täältä Helsingistä nähden. Ei se ajomatka kisapaikoille vielä mitään, mutta jos auto hajoaa, niin sen kotiin saaminen... |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Muutamia kisoja sekä trialia ja suunnistusta katsojana äimistelleenä mieluummin osallistun suunnistukseen niin saa ajaa huomattavasti enemmän.
Yleensä suunnistuksessa on paljon rasteja haettavissa hieman rakennetulla kalustolla mutta trialissa oisin ainakin Raision viime kisassa ja Ahveniston radalla saanut auton siihen kuntoon et ois voinu kiukuttaa. Siis mikäli ois ajanu enempi ku ensimmäisen portin yli. ![]() Jos aika ja rahat riittää niin suunnistusta yhden tai kaks kisaa kaudella 2012 suunnitelmissa.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Suunnistuksessa parastahan on että sinne voi lähteä vaikka täysin vakiolla maasturilla. Eihän sillä mitään kilpaa voita, eikä pärjää muutenkaan, mutta kivaa voi pitää silti. Onse kuitenkin ihan erilaista kun safareilla, kun on jotain päämäärää siinä mehtässä harhailussa. Ja saapi omaan tahtiin kulkea.
__________________
Ei tarvitse olla hullu, mutta se auttaa. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Jos tarpeeksi lähistöllä on kisoja että ei tarvitse puolta suomea ajaa päivän kisojen takia niin mikä ettei. Nimittäin ajokunnoton auto on hankala saada sama matka takaisin ja voi vitutus olla aika huipussaan siinä vaiheessa.
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Kyllähän kiinnostaisi, mutta kun kiinnostaa niin moni muukin asia, ettei tahdo perheellisellä rahkeet (raha/aika) riittää joka paikkaan. Kartturina olemisessa on tosin se hyvä puoli, ettei mene välttämättä kuin kisa viikonloppu aikaa. Kuskilla yleensä jokunen ilta valmistelua, kisaviikonloppu ja sen jälkeen useampi ilta/euro kun katiskaa harsitaan taas kasaan. Riippuen tietysti paljonko katiskaa onnistuu särkemään. Ymmärtääkseni usein kuski myös maksaa viulut, eli osallistumismaksut, ruuat x määrä henkilöille ja polttoaineet kisaautoon ja kuljetuskalustoon toiselle puolelle suomea. Näistä äkkiä kertyykin sitten jo sellainen määrä rahaa, että emäntä alkaa kyselemään sen perheelle luvatun loma reissun perään..
Elämä se on valintoja täynnä. Lupaan, että jos vielä joskus olen poikamies, niin ajan kauden suunnistusta! ![]() Ja ennen kuin joku ehtii tarjoamaan apua siihen asiaan, niin totean, ettei tarvitse ![]()
__________________
Horsepower and Drag Racing www.facebook.com/FunJamRacing Ajoneuvojen loppukäyttäjä.. Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti. HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa) Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa) Lehmä: Trailduster -76 Exiä C306:Kuorkkikrossivoittaja Protector: Avoläjä TuninkiBertta: -80 Pätkis: pätkäpatrolli -82 Urbo HJ Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero Esory |
#10
|
||||
|
||||
![]() Mitä maksaa?Lainaus:
Se ei vaan kerro konkreettisesti kuinka paljon vuodessa menee pakolla kisaamiseen. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kulut muodostuu noin tsabaut: -ilmoittautumismaksu -kilpurin vakuutukset yms. / punakilvet -kilpurin polttoaineet 24h ajeluun -kisavkl syömiset -kilpurin kuljetuksesta -mahd. trail vuokra -polttoaineet veturiin -mahdollinen ja erittäin todennäköinen vapaapäivä min pe, mut miel viel ma -kaikki mitä kerkee rikkoa kisoissa pitänee korjatakin? ja 24h aikana kerkee rikkoa n.6 vuoden trial kisojen edestä. JOS vetää samalla sykkeellä. ![]() stetson ja hiha menetelmällä meidän tiimi (2hlö kilpurissa plus huolto 1-2hlö) ei taida 500e olla kaukana? -sami- |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eikä sitä sen kummempia kuluja tule vaikka kaikissakin kisoissa kävisi, kertautuu vaan kisojen määrällä. Mitään katsastuskortti, lisenssi yms systeemejä ei ole. Ja edes niitä turvakaaria ei pakosti autossa tartte olla, jos on umpiauto ja osaa rastilistaa sen verran lukea että jättää vaarallisille rasteille menemättä. (Näitä yleensä 200-300 rastista 10-20.)
__________________
Ei tarvitse olla hullu, mutta se auttaa. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Jaa?Lainaus:
Jos osaanottomaksu menee toiselle sadalle niin harva ensikertalainen lähtee kokeilemaan. Eikös se kerta lisenssi ollut yleensä halvempi kuin itse varsinaninen osaanottomaksu? t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kustannuksia tulee sen verran ku tulee, ei suomessa ole mikään ilmaista. Hihasta ravistaen kustannukset per kisa ~ 500€
__________________
<-Supporting your local heroes-> - Team Rolling Jeep - Mikälie jäätelökioski Jeep |
#16
|
||||
|
||||
![]() Kokematon sekoittaa.Lainaus:
Ok, ei mulla sitten muuta. Kiitoksia. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Ja vastaus tuli jo
|
![]() |
Luokat |
kisat, osallistuja määrät, suunnistus, suunnistus kisat |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Renkaat Suunnistuksen Stanu luokkaan tilattu | landy | Tekniikka & Jutustelu | 44 | 15.02.2012 11:07 |
Mitkä renkaat suunnistuksen proto luokkaan ? | HIRMU | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 16.11.2007 13:59 |
Mikä rengas suunnistuksen modi-luokkaan? | Arska-tehtaalta | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 27.08.2007 19:11 |
Huoltoautojen tulevaisuus? | Tekniikka & Jutustelu | 46 | 01.05.2007 15:40 | |
Tietotekniikan Tulevaisuus! | Lars | Niilo Paasivirta - Correct Opinions | 0 | 18.12.2001 15:53 |