Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi-
Aivan sama, aurauksen ja camberinhan saa kohdilleen vaikka caster olisi aivan pois asteikolta.
|
Siis en tarkoittanut -matti-:a, vaan tuota alkuperäistä ongelmaa.
Tuossa taannoin testasin Bosch:n optista 4-pyörä suuntaajaa (vm.2010), ja olikohan
silloin pöydällä joku 2000 luvun 320 mese, niin kun katsoi aurauksen ja pyörän pystykallistuksen niin molemmat oli yli asteen perseellään, kun nuo liukulevyt oli
lukittuna (niin kuin niiden kuuluu olla, kun auto laskettiin alas, mutta pitää vapauttaa ennen säätöä)
Toki isoilla renkailla vaikutus varmaan pienempi, mutta menee noiden minuuttien
osata kyllä uusiin puihin.
Ja kun nyt mietitään, että paljonko on paljon,
Niin suuruusluokkaa 10 milliä yhden metrin päässä on n.2 astetta. ja tuo desimaaliluvun loppu, siis 0 astetta 01minuuttia on metrin päässä kymmenesosa milliä?, siis niin vähän että jos raidetankoja on lämmitetty säädön yhteydessä, niin pitää odottaa että ne jäähtyy!
ja k.o aloittajan autossa tuo liukuma on 1,5 astetta, ja jos akseliväli on 2,5 metriä, niin tuo takakallistuma ampuu yli asteikon, jos auton perää nostetaan/lasketaan 9 senttiä? siis joko 4,5cm lasku tai nosto takajousituksen korkeudessa ajaa ainakin toisen rajan yli

Pitäskö tarkistaa laskelmat?