Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.10.2011, 15:34
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.494
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja njp_racing Näytä viesti
Ehkä näin, vaikkakin pidän tätä (voittaminen ilman isopisteisten rastien hakemista) aika teoreettisena mahdollisuutena. Muuten näitä kapinoita olisi varmastikin voitettu jo monesti takavinssittömillä, isopyöräisillä vakioautoilla.
Me ajettiin alkuvuosi kaarettomalla autolla (ei haeta vaarallisia), snorkkelittomalla (ei haeta syviä) ja välillä jopa takavinssittömällä Jeepillä. Vieläkään ei ole takalattiaa reijitetty vaan takavinssi on takapuskurin kiikkulaudassa kiinni. Siltikin tällä reseptillä irtosi CUP-voitto modissa joten ei tämä nyt ihan teoreettista höpinää ole. Vakioksi en silti tuota Wrankkua sanoisi.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.10.2011, 15:55
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.739
Perusasetus

itseä ainakin rajoittaa osallistumasta noi mielestäni kovat osallistumis maksut.
ei viitti maksaa 150€ että pääsee ajelee huvikseen, kun kisassa pärjäämiseen nykykalustolla en usko...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.10.2011, 16:24
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.284
Perusasetus

Terveisiä Himalajan Safariluokkasta!

Äkkiseltään lukasin ketjua läpi ja mielestäni harraste/safari luokka voisi olla ihan jatkossakin mukana.

- Henkilömäärä autossa määräytyisi rek.otteen mukaan. mutta max 3hlö. Takapenkki ei tarvitsisi olla alkuperäinen, paljon taitaa olla autoja joissa alkuperäiset penkit heivattu pois ja jostain toisesta paremmat tilalle.

- Rengaskoko voisi olla rek. otteeseen merkitty ja sitten vaikka +2 tuumaa miinus pisteitä N määrä, +3" -NN ja 4" NNN. Eli tuuman suuremmat sallitais ja siitä esim. 31-> 35 olis maksimi mutta siitä kolminkertaiset miinuspisteet.

- Takavinssi sallittaisiin, mutta siitä saisi miinus pisteitä

- Kilpailu aika olis vaikka sama kuin CUP kisailijoilla, mutta sisältäisi pakollisen esim. 3h tauon välillä 0.00-05.00, jokaisella rastialueella tulisi olla mahdollisuus tauolle ilmoittautumiseen.

- Rastit olis samoja, mutta jokin raja, vaikka 45 tai 30 pojoa max mitä saa hakea, varmaan kilpailukohtainen päätös olis.
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.10.2011, 16:09
njp_racing njp_racing ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.09.09
Sijainti: Lahti
Viestit: 51
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Me ajettiin alkuvuosi kaarettomalla autolla (ei haeta vaarallisia), snorkkelittomalla (ei haeta syviä) ja välillä jopa takavinssittömällä Jeepillä. Vieläkään ei ole takalattiaa reijitetty vaan takavinssi on takapuskurin kiikkulaudassa kiinni. Siltikin tällä reseptillä irtosi CUP-voitto modissa joten ei tämä nyt ihan teoreettista höpinää ole. Vakioksi en silti tuota Wrankkua sanoisi.
Ei se takavinssin asentaminen aina vaadi lattian silppuamista (taisin käyttääkin sanaa "välillä"), pointti nyt lähinnä oli siinä, että mielestäni sen takavinssin asentaminen on joka tapauksessa varsin selvä hyppäys kilpurin suuntaan. Ei kaikissa (suurimmassa osassa?) safariautoissakaan ole sitä takavinssiä, niin miksi entry-luokan säännöt kannattaisi tehdä sallimaan se?

Kaikki kunnia Cup-voitosta, pakko kysyä: jos kerran alkuvuosi meni loistavasti ilman kaaria, snorkkelia ja takavinssiä, miksi ihmeessä päätitte käyttää resursseja (aikaa, rahaa, vaivaa) niiden asentamiseen loppuvuodeksi? Jos/kun se voittaminen on mahdolllista ilman niitäkin? Ei herneitä. Eikä kannata ymmärtää väärin: kyllä minäkin laittaisin cup-autoon kaaret, snorkkelin ja takavinssin, ei minulla mitään niitä vastaan ole, kun kerran säännötkin ne sallivat. Mutta en myöskään vierasta ajatusta LISÄluokasta, jossa niitä ei tarvita tai edes sallita.

(Ketjun aloittaja oli tarinoimassa mahdollisesta harraste/entry-luokasta, eli tämä cup-spekulointi mennee jo (taas) hieman sivuraiteelle, eikö...)

Viimeksi muokannut njp_racing : 24.10.2011 16:34
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.10.2011, 17:13
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.494
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja njp_racing Näytä viesti
jos kerran alkuvuosi meni loistavasti ilman kaaria, snorkkelia ja takavinssiä, miksi ihmeessä päätitte käyttää resursseja (aikaa, rahaa, vaivaa) niiden asentamiseen loppuvuodeksi?
Kilpuri on kilpuri ja tietysti tarkoituksena on tehdä siitä paremmin etenevä sääntöjen puitteissa. Ei nämä valmiita koskaan ole.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja njp_racing Näytä viesti
(Ketjun aloittaja oli tarinoimassa mahdollisesta harraste/entry-luokasta, eli tämä cup-spekulointi mennee jo (taas) hieman sivuraiteelle, eikö...)
Minun pointti on se että safari-luokka oli nyt jo kokeilussa, sillä pääsee lähes kaikki kokeilemaan kilpailua halvemmalla koska palkintoja ei jaeta. Entry-kilpaluokkaan en usko koska ei mene kun vuosi niin meillä on niiden sääntöjen mukaan äärimilleen viritettyjä autoja. Jos kisojen voittajat pakkosiirretään CUP-luokkiin niin kuinka monta kilpailua menee ennen kuin kaikilta halukkailta on evätty pääsy entry-luokkaan?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.10.2011, 18:44
njp_racing njp_racing ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.09.09
Sijainti: Lahti
Viestit: 51
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Minun pointti on se että safari-luokka oli nyt jo kokeilussa, sillä pääsee lähes kaikki kokeilemaan kilpailua halvemmalla koska palkintoja ei jaeta.
Minusta entry-luokka ajatusta voisi pitää safari-luokan jatkokehittämisenä, jos niin haluaa. Palkinnot... jos kuusi T-paitaa tai ne 10e kiinalaiset pytyt on se ratkaiseva tekijä, niin heikolla tolalla on järjestäjien talous. Minusta tuota luokkaa voisi aivan hyvin kokeilla: tästä ketjusta saa ainakin sen vaikutelman, että se nimenomaan toisi uusia autoja, joita ei muuten kisoissa nähdä. Minun nähdäkseni sellainen ei olisi millään tapaa pois cup-kuskeilta, päinvastoin.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Entry-kilpaluokkaan en usko koska ei mene kun vuosi niin meillä on niiden sääntöjen mukaan äärimilleen viritettyjä autoja.
No tämä koskee aivan kaikkia kilpaluokkia yhtä lailla. Jopa rallin N-ryhmää, joka on kuitenkin hyvin tarkkaan säädelty. Silti niitä eri luokkia on. Eiköhän originalin ja standardinkin alkuaikoina laitteet olleet hieman eri tasoisia kuin nykyään. Tuota pakkosiirto-sääntöä ei offipuolella ole aiemmin ollut, haittaisiko kokeilla? Se voisi ainakin hidastaa sitä vääjäämätöntä kaluston kehitystä, ja jos ei, niin sen kautta tulisi uutta kalustoa cup-puolellekin. Tuskin mitään pahaa siinäkään.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Jos kisojen voittajat pakkosiirretään CUP-luokkiin niin kuinka monta kilpailua menee ennen kuin kaikilta halukkailta on evätty pääsy entry-luokkaan?
Missä sanottiin, että kilpailujen voittajat pakkosiirrettäisiin automaattisesti cup-luokkiin? Ehdotukseni oli, että aivan kuten ratapuolellakin, asetetaan joku raja, jonka jälkeen siirto vasta tehdään, jos tehdään. Kilpailun voitto ei automaattisesti olisi se raja, mutta jos entry-luokan voittajan pisteet esim. oikeuttaisivat cup-luokassa palkinnoille tai jopa voittoon asti, siirtoraja ylittyisi. Eli jos entry-luokka säilyisi tasoltaan "oikealla" tasolla, sen voisi voittaa vaikka kuinka monta kertaa, ilman että ketään pakkosiirretään mihinkään. Tämä vaikkapa yhdistettynä jo ehdotettuun max. 40 pisteen rastien poimintaan takaisi sen, että mahdolliset overkill-tapaukset kyllä siirtyisivät, muut jäisivät. Ts. entry-luokka säilyisi mahdollisimman hyvin entry-luokkana.

Viimeksi muokannut njp_racing : 24.10.2011 19:01 Perustelu: tarinaa lisätty
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.10.2011, 16:17
pikku-pepe pikku-pepe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.03.08
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 502
Perusasetus

Safariluokka


Itse kannatan tämmöistä.


Tuskin tällä lajia pelastaa, mutta kynnystä ehkä aloittaa madaltaa kun voi lähteä safari mielellä/hinnalla ajamaan kisareittejä läpi, ja näkee mitä tarvii autollensa tehdä että sillä voisi kisoihin lähteä ajamaan.(tätä kautta uusia kilpailijoita saattaisi tulla lisää)

Tuskin se olisi iso homma kilpailun järjestäjälle laittaa esim. jotkut alueet mitkä ovat helpoimmasta päästä ajettavia, niin niitä suosittelisi näille autoille, ja vaikeammille alueille tervemenoa jos auto sen sallii.

Ja palkintoja tuskin tarvii, jos haluaa niin joku "muistopalkinto" joka kisassa olleita paitoja vaikka, ei ole iso kustannus.(ei tule pakkoa ajaa palkinnoista)


Ja jos tarvii jotain sääntöjä niin:
-auto otteen mukaisilla muutoksilla, pois lukien esim.valot.
-safariluokan auton saa auttaa ongelmista pois mutta safariluokan autolla ei saa auttaa cupin kiertäjiä.
-rasteista samat pinnat kuin muillakin.
-Vinssit sun muut sallitaan jos ne kiinni ovat.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.10.2011, 16:29
pastirolli pastirolli ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.07.07
Sijainti: Kurikka
Viestit: 2.174
Perusasetus

Tästä topikista tulee sellainen tunne että suunnistuskisat ovat tuhonneet ne jotka ovat lähteneet kisoihin "aivan liian" paljon rakennetuilla autoilla.

En pärjäisi omalla suikillani missään luokassa koska pitäisi pystyä laittamaan vähintään yksi tonni rahaa että autolla pääsisi hakemaan rakennetulle autolle tehtyä rastia. Tonnilla saisin vinssin ja välityssarjan ja ehkä jotkut puolikuntoiset renkaat. Kahdella tonnilla saisi kunnon renkaat, välityssarjan ja kiinanvinssin. Joo... Kyllä jää kisat ajamatta. Pokaaleja saa parilla kympillä. Tuollainen vakioauto (oikea originaali?) olisi juuri hyvä. Sinnehän voisi lähteä ajamaan vaikka tenavat mukana jos kilpailuaika olisi tuo 12 tuntia.

Kyllä tälläinen pikkukisa voisi pelastaa suunnistuskilpailut.
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde-

Yritin epäonnistua. Onnistuin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suunnistuskisojen rastien jako sähköisenä, vai ei? JERKKU Tapahtumat 18 07.08.2007 19:13
Toyotan pelastus/ Pylpyrä on hieno laite! Höpö Chit-Chat 4 26.01.2007 00:09
Suunnistuskisojen sääntö äänestys! hector Tekniikka & Jutustelu 32 20.12.2005 14:32
Suunnistuskisojen järjestelyt? Paavo Tekniikka & Jutustelu 33 25.01.2005 15:41


Sivu luotu: 23:57 (GMT +2).