![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Vinssi maksaa minimissään pari sataa, totta, mutta moniko lähtee asentamaan sitä takavinssiä käyttis/safariautoon, varsinkin kun se asentaminen välillä vaatii takalattian tai takaluukun rälläköinnin ja tankin siirron kaltaisia toimenpiteitä? Taas palataan siihen, että etuvinssillisiä autoja on jo valmiina huomattavan paljon enemmän kuin tuplavinssillisiä. Ja sääntöhän voi olla myös niin, että vinssatessa naru ei saa kulkea yli 90 astetta sivulle auton keskilinjasta. Sama koskee renkaita: laitat todella isot renkaat -joudut rälläköimään kaaria, muuttamaan välityksiä. Kaikki merkittäviä askeleita entry-tasolta kilpuriksi, jolla ei sitten kohta enää muuta käyttöä olekaan. Rengasasiaan on (mahdollisena) ratkaisuna vaatimus nykysäännösten täyttymisestä. Lainaus:
Viimeksi muokannut njp_racing : 24.10.2011 15:26 |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Me ajettiin alkuvuosi kaarettomalla autolla (ei haeta vaarallisia), snorkkelittomalla (ei haeta syviä) ja välillä jopa takavinssittömällä Jeepillä. Vieläkään ei ole takalattiaa reijitetty vaan takavinssi on takapuskurin kiikkulaudassa kiinni. Siltikin tällä reseptillä irtosi CUP-voitto modissa joten ei tämä nyt ihan teoreettista höpinää ole. Vakioksi en silti tuota Wrankkua sanoisi.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
itseä ainakin rajoittaa osallistumasta noi mielestäni kovat osallistumis maksut.
ei viitti maksaa 150€ että pääsee ajelee huvikseen, kun kisassa pärjäämiseen nykykalustolla en usko... |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Terveisiä Himalajan Safariluokkasta!
Äkkiseltään lukasin ketjua läpi ja mielestäni harraste/safari luokka voisi olla ihan jatkossakin mukana. - Henkilömäärä autossa määräytyisi rek.otteen mukaan. mutta max 3hlö. Takapenkki ei tarvitsisi olla alkuperäinen, paljon taitaa olla autoja joissa alkuperäiset penkit heivattu pois ja jostain toisesta paremmat tilalle. - Rengaskoko voisi olla rek. otteeseen merkitty ja sitten vaikka +2 tuumaa miinus pisteitä N määrä, +3" -NN ja 4" NNN. Eli tuuman suuremmat sallitais ja siitä esim. 31-> 35 olis maksimi mutta siitä kolminkertaiset miinuspisteet. - Takavinssi sallittaisiin, mutta siitä saisi miinus pisteitä - Kilpailu aika olis vaikka sama kuin CUP kisailijoilla, mutta sisältäisi pakollisen esim. 3h tauon välillä 0.00-05.00, jokaisella rastialueella tulisi olla mahdollisuus tauolle ilmoittautumiseen. - Rastit olis samoja, mutta jokin raja, vaikka 45 tai 30 pojoa max mitä saa hakea, varmaan kilpailukohtainen päätös olis.
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Kaikki kunnia Cup-voitosta, pakko kysyä: jos kerran alkuvuosi meni loistavasti ilman kaaria, snorkkelia ja takavinssiä, miksi ihmeessä päätitte käyttää resursseja (aikaa, rahaa, vaivaa) niiden asentamiseen loppuvuodeksi? Jos/kun se voittaminen on mahdolllista ilman niitäkin? Ei herneitä. Eikä kannata ymmärtää väärin: kyllä minäkin laittaisin cup-autoon kaaret, snorkkelin ja takavinssin, ei minulla mitään niitä vastaan ole, kun kerran säännötkin ne sallivat. Mutta en myöskään vierasta ajatusta LISÄluokasta, jossa niitä ei tarvita tai edes sallita.(Ketjun aloittaja oli tarinoimassa mahdollisesta harraste/entry-luokasta, eli tämä cup-spekulointi mennee jo (taas) hieman sivuraiteelle, eikö...) Viimeksi muokannut njp_racing : 24.10.2011 16:34 |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Minun pointti on se että safari-luokka oli nyt jo kokeilussa, sillä pääsee lähes kaikki kokeilemaan kilpailua halvemmalla koska palkintoja ei jaeta. Entry-kilpaluokkaan en usko koska ei mene kun vuosi niin meillä on niiden sääntöjen mukaan äärimilleen viritettyjä autoja. Jos kisojen voittajat pakkosiirretään CUP-luokkiin niin kuinka monta kilpailua menee ennen kuin kaikilta halukkailta on evätty pääsy entry-luokkaan? |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Lainaus:
Missä sanottiin, että kilpailujen voittajat pakkosiirrettäisiin automaattisesti cup-luokkiin? Ehdotukseni oli, että aivan kuten ratapuolellakin, asetetaan joku raja, jonka jälkeen siirto vasta tehdään, jos tehdään. Kilpailun voitto ei automaattisesti olisi se raja, mutta jos entry-luokan voittajan pisteet esim. oikeuttaisivat cup-luokassa palkinnoille tai jopa voittoon asti, siirtoraja ylittyisi. Eli jos entry-luokka säilyisi tasoltaan "oikealla" tasolla, sen voisi voittaa vaikka kuinka monta kertaa, ilman että ketään pakkosiirretään mihinkään. Tämä vaikkapa yhdistettynä jo ehdotettuun max. 40 pisteen rastien poimintaan takaisi sen, että mahdolliset overkill-tapaukset kyllä siirtyisivät, muut jäisivät. Ts. entry-luokka säilyisi mahdollisimman hyvin entry-luokkana. Viimeksi muokannut njp_racing : 24.10.2011 19:01 Perustelu: tarinaa lisätty |
|
#8
|
|||
|
|||
Safariluokka
Itse kannatan tämmöistä.
Tuskin tällä lajia pelastaa, mutta kynnystä ehkä aloittaa madaltaa kun voi lähteä safari mielellä/hinnalla ajamaan kisareittejä läpi, ja näkee mitä tarvii autollensa tehdä että sillä voisi kisoihin lähteä ajamaan.(tätä kautta uusia kilpailijoita saattaisi tulla lisää) Tuskin se olisi iso homma kilpailun järjestäjälle laittaa esim. jotkut alueet mitkä ovat helpoimmasta päästä ajettavia, niin niitä suosittelisi näille autoille, ja vaikeammille alueille tervemenoa jos auto sen sallii. Ja palkintoja tuskin tarvii, jos haluaa niin joku "muistopalkinto" joka kisassa olleita paitoja vaikka, ei ole iso kustannus.(ei tule pakkoa ajaa palkinnoista) Ja jos tarvii jotain sääntöjä niin: -auto otteen mukaisilla muutoksilla, pois lukien esim.valot. -safariluokan auton saa auttaa ongelmista pois mutta safariluokan autolla ei saa auttaa cupin kiertäjiä. -rasteista samat pinnat kuin muillakin. -Vinssit sun muut sallitaan jos ne kiinni ovat. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Tästä topikista tulee sellainen tunne että suunnistuskisat ovat tuhonneet ne jotka ovat lähteneet kisoihin "aivan liian" paljon rakennetuilla autoilla.
![]() En pärjäisi omalla suikillani missään luokassa koska pitäisi pystyä laittamaan vähintään yksi tonni rahaa että autolla pääsisi hakemaan rakennetulle autolle tehtyä rastia. Tonnilla saisin vinssin ja välityssarjan ja ehkä jotkut puolikuntoiset renkaat. Kahdella tonnilla saisi kunnon renkaat, välityssarjan ja kiinanvinssin. Joo... Kyllä jää kisat ajamatta. Pokaaleja saa parilla kympillä. Tuollainen vakioauto (oikea originaali?) olisi juuri hyvä. Sinnehän voisi lähteä ajamaan vaikka tenavat mukana jos kilpailuaika olisi tuo 12 tuntia. Kyllä tälläinen pikkukisa voisi pelastaa suunnistuskilpailut.
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Suunnistuskisojen rastien jako sähköisenä, vai ei? | JERKKU | Tapahtumat | 18 | 07.08.2007 19:13 |
| Toyotan pelastus/ Pylpyrä on hieno laite! | Höpö | Chit-Chat | 4 | 26.01.2007 00:09 |
| Suunnistuskisojen sääntö äänestys! | hector | Tekniikka & Jutustelu | 32 | 20.12.2005 14:32 |
| Suunnistuskisojen järjestelyt? | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 33 | 25.01.2005 15:41 |