Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.09.2011, 17:36
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju Näytä viesti
jotkin kaasarithan toimii pienillä paineilla, jotain alle puolikiloo ihan semmosenaan.
esim velipojalla on fiat unon kaasarikone turbolla ja pelaa vakiokaasarilla johki 0,7 asti...
joo ne toimii jossa on kaasarin imupuolelta yhteys kohokammioon jonka kautta paineistavat itsensä ja just se turbo bensanpaine säädin säätää aina 0,3barii enemmän kun ahtopaine että bensaakin tulee..
tuossa ylläolevassa linkissä on kyllä ihan siisti toteutus uazissa kyllähän tollasta kannattaa kokeilla jos toimii niin on varmasti parempi vaihtoehto vakiokaasarille

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.09.2011, 17:53
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 968
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
joo ne toimii jossa on kaasarin imupuolelta yhteys kohokammioon jonka kautta paineistavat itsensä ja just se turbo bensanpaine säädin säätää aina 0,3barii enemmän kun ahtopaine että bensaakin tulee..
tuossa ylläolevassa linkissä on kyllä ihan siisti toteutus uazissa kyllähän tollasta kannattaa kokeilla jos toimii niin on varmasti parempi vaihtoehto vakiokaasarille
Kyllä se Turbon imupuolella asuva kaasutin-systeemi nähdään täällä vielä ennen joulua Ja koska kyseessä on vnt -ahdin niin aluksi sen siipiä käännellään ohjaamosta Apukuljettajan käyttöisenä......
__________________
KEHRUU-RACING
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.09.2011, 18:19
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

tossa meidän edesmenneessä budjetti turbo lada räpellys projektissa oli kans vnt tossa kuva ekalta testi ajolta n 200m jälkeen mutkat punasena ja cooleri on muute just oikeessa paikassa... ja on tehty nii halvalla ja juostenkustu ku ikänä mahdollista älkää ottako mallii ihan hyvin se palas sitte pienen säätelyn jälkeen normaali painekello ohjas vnt vipuu.
tossa vielä videooki
http://www.youtube.com/watch?v=7c6Bc...&feature=inbox
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	hj 527.jpg‎
Views:	352
Size:	80,4 Kt
ID:	21894  

Viimeksi muokannut tdi : 30.09.2011 18:26
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.09.2011, 20:04
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Pitää olla tiivis ahdin jos kaasari laitetaan imupuolelle, saattaapi alipaine muuten imasta hitusen ölppää laakereiden läpi.
Joku vanhan turbosaapin k-jetti vois olla hyvä aihio jos sähköruiskuja vierastaa, tosin imusarjan tuohonkin joutuu tekeen että saa suuttimet kiinni.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.09.2011, 21:21
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.330
Perusasetus

Minä en sitten tuommoseen "imu-turboon" laittais mitään kuulereita kiinni. Tuntuis että bensa pisaroituu sinne kiinni...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.10.2011, 09:02
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Hyvä turbokäyttöön oleva kaasari on turbovolvon zenith,sellainen oli kaverin jäärata autossa ja toimii ihan hyvin. Kestää koviakin paineita,plenumi vakiona ja varmasti riittää koko tuollaiseen UAZiin,ja hintakaan ei hirvitä,just toinen kaveri osti sellaisen 60€.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.10.2011, 09:34
peedro:n Avatar
peedro peedro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.10.09
Sijainti: itä-suomi
Viestit: 179
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Hyvä turbokäyttöön oleva kaasari on turbovolvon zenith,sellainen oli kaverin jäärata autossa ja toimii ihan hyvin. Kestää koviakin paineita,plenumi vakiona ja varmasti riittää koko tuollaiseen UAZiin,ja hintakaan ei hirvitä,just toinen kaveri osti sellaisen 60€.
itelläkin oli mielessä tuommonen turbo volvon kaasutin,isäukolla oli semmonen volvo ja ainakin se pelas kivasti..



vissiin nuo su kaasuttimet ois muutenkin aika yksinkertasia paineistaa..Vaan mitenkähän lie koneen alakerran laita,kestäneekö se ahtamista???


http://vbcf.fi/gallery/show.php?dir=FD_turboventora ..tuolla kiva turbo ventora,gallerian kautta joutuu menemään..

Viimeksi muokannut peedro : 01.10.2011 09:39
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Pari turboa. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 16 14.02.2011 09:00
turboa..:) Anfi Tekniikka & Jutustelu 2 27.10.2009 21:27
turboa hj:hin Tekniikka & Jutustelu 6 17.02.2008 19:29
Turboa G:hen pee Tekniikka & Jutustelu 3 25.06.2006 22:39


Sivu luotu: 19:00 (GMT +2).