Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.09.2011, 16:24
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

Ensimmäisekstärkeintä asiaa lähitkin jo korjaamaan eli johtojen pitää olla tarpeeks paksuja. Paluujohdon eli maakarvan myös, eikä siinä kannata luottaa korin/rungon voimaan vaan mielellään vetää ihan oikeaa kuparia. Joitain sähkölaitteita pitää maadottaa korin kautta tai kikkailla vähäsen, koska niihin ei voi suoraan liittää paluujohdinta.

Suojaamisessa sähköneristyksen osalta johdon normaali eriste on ihan hyvää niin kauan kun pysyy ehjänä. Toiset eristeet kestää tärinöitä ja hiekan ja öljyn ja bensan lähelläoloa sekä lämpöä ja kylmää paremmin kun toiset. Parhaiten selviää kokeilemalla tai ihan varmuudella hyvin selviää ostamalla kaikkialle silikonieristettyä.

Johdot kannattaa niputtaa ja suojata niput mekaanisesti jotenkin siten, että pahimmat vedet pääsee valumaan pois ja loput jotain mystistä kautta haihtumaan kerran kesässä. Nämä suojatut niput tietty pitää myös kiinnittää heilumattomiksi, ettei hankaus nitkuta eristeitä rikki.

Loppuviimeks kaikki kaapelit ja niput, joissa saman kuoren alla on useampi johdin kannattaa päästään kiinnittää aukaisukohta alassuin, jotta kaapelin kuoren alle ei painovoimalla valu vettä. Kato mallia vaikka miten sähkö tulee maalla ilmalangasta maakaapeliin ja miten se kaapeli on taiteiltu mutkalle yläpäästään.

Ainiin, liikkumiselle alttiissa paikoissa kannattaa suosia montaa ohutta säiettä sisältäviä kumilla tai silikonilla eristettyjä johtimia tai kaapeleita.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.10.2011, 07:36
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Jokos sait sähöt laitettuu. Osaatkos kertoa minkäväriset piuhat menee takasumarille. Muuten näkyy vielä valot pelaavan mut sumarin johdot vielä hukassa. Hirvee sekamelska kyllä tuolla kuskin lampun takana. On rosvoo rosvon perään ym.. muuta liitosta Alkuperäisellä liittimellä näkyy valolle menevän yks piuha Ollappa inspistä niin paljon että vetelis taka sähköt uusiksi mut jos nyt sais valot pelaan ja leimalle niin se olis pää asia.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.10.2011, 20:03
Lehis:n Avatar
Lehis Lehis ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.628
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja La tuskaa Näytä viesti
Osaatkos kertoa minkäväriset piuhat menee takasumarille.
Tais olla tässä Musta punaisin pistein-Punainen keltaisella raidalla...pitää viel tarkistaa miten ne meni ja vois kattoo onks tuos vanhemmas samat värit.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.10.2011, 07:26
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Joo tossa oli vihree johto muistaakseni mustalla raidalla. Joskus jo kauan aikaa sitten sen katkaissut näemmä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.10.2011, 18:39
Lehis:n Avatar
Lehis Lehis ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.628
Perusasetus

Pientä pajotusta...


Pihalla tult vain rinkiä pyöritettyä ja siinä sivussa kitkettyä "rikkaruohoja", tuntus toimivan ihan ok...LA puolta tuli vähän fiksailtua, häiriön poistoa jne...

Rikkaruohot osaa olla tiukassa:



Edellis reissulla tuli vinssattua sen verran reilusti et huolletaan vinssi ennen seuraavaa sessiota, noh tais olla jo aikakin...

Vassut vähän vaihtanut väriä, no muuten tuntu viel olevan voitelu kykyä:



Jotain tuheroa moottori puolella:



Sulamisen merkkejä niiteissä:



Jotain vilunkia tonne hiilisiltaan ilmeisesti tehtävä, mitä?

Vinssien huoltokertomuksia, muistin virkistämiseksi (enkä löytänt haulla, piti plärätä jot löysin): http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=22175

Selvispähän sekin miks noita pitkiä teräspiiskoja sanotaan "Puluntappajiksi":



Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.10.2011, 08:43
Filipsi Filipsi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.06.11
Sijainti: Kuusamo
Viestit: 69
Perusasetus

Soppiiko se muuten 235/75 r16 pyörimään korottamattomassa viturassa vai tarviiko vähän korotusta ettei raavi joustoissa?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.10.2011, 21:28
Lehis:n Avatar
Lehis Lehis ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.628
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Filipsi Näytä viesti
Soppiiko se muuten 235/75 r16 pyörimään korottamattomassa viturassa vai tarviiko vähän korotusta ettei raavi joustoissa?
Saattaa se jotain vilunkia vaatia, jossain ulkomaan elävien sivuilla oli juttua jot 31" menis korottamatta...Mitä lie todellinen halkaisija noissa kumeksissa?

Vinssi alkais olemaan huollettu, rattaat vietti yön kylvyssä ja kera uuden rasvan takas pakettiin:



Moottoripuolelta poistettu sulavia muoveja:



TapeGrip -pitoteippi:



Näjemmä moottorin pääty kuppi väjän haljent, pitänee ehjätä tai ehtiä uus...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Suzuki Vitara AVO -90 Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 21.08.2009 19:19
m: suzuki vitara 4x4 1.6i toyotahilux O/M/V Ajoneuvot 0 15.04.2008 20:44
M: Suzuki vitara/grand vitara "levikkeet" rocky4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 14.04.2007 18:07
M: Suzuki Vitara 1.6 JLX 5-ov Hennu O/M/V Ajoneuvot 2 16.07.2006 22:37
M -suzuki sj & vitara jami63 O/M/V Muut 0 21.09.2004 11:55


Sivu luotu: 08:07 (GMT +2).