Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.11.2011, 00:04
Lehis:n Avatar
Lehis Lehis ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.628
Question

Mitäköhän tällekkin piti tehä...


Seuraava ja todennäköisesti vuoden viimenen reissu lähenee, kaiketi alettava kutomaan nippuun...ei vaan muista mitä tauteja tää nyt poti...

Vinssi tuli tänään ruuvattua paikoilleen, tulipa huomattua et yks muovi simmi puuttu...no kiitokset Aslakille osasesta.

Piti nyrkkipyykillä hoitaa vinssinarun pesu, mutta hetkeä aijemmin piti huitasta massavasaralla sormeen joten eipä paljoa nyrkkipyykki innostanut...eli köysi konepyykkiin ja tulipas puhtoinen, huuhteluaineen unohdin lisätä..tarvinnee varata vinssiapinalle hanskat Olipas mukava pleissailla puhdasta narua, sujahti sissään kivasti...tietty siinä koheltaessa piti potkasta varvas johonkin palkinpätkään...

Uus ballastikin pitäs ruuvata tuonne katolle kiinni...Ferriiteillä koitin päästä eroon noista kseenoneitten antamista laa häiriöistä, ei vitunkaan hyötyä...tuli sitten pohdittua mitenköhän vaikuttaa jos maadoittaa noi ballastit? Konepellissä kiinniolevat eivät juuri häiriöitä anna, mutta noi kattotelineissä olevat antaa sitäkin enemmän...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.11.2011, 11:57
0201346 0201346 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.10
Sijainti: Imatra
Viestit: 311
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lehis Näytä viesti

Uus ballastikin pitäs ruuvata tuonne katolle kiinni...Ferriiteillä koitin päästä eroon noista kseenoneitten antamista laa häiriöistä, ei vitunkaan hyötyä...tuli sitten pohdittua mitenköhän vaikuttaa jos maadoittaa noi ballastit? Konepellissä kiinniolevat eivät juuri häiriöitä anna, mutta noi kattotelineissä olevat antaa sitäkin enemmän...
ei ainakaa miulla vaikuttanu mitää vaik otin maadotuksen suoraa akulta ku aikasemmi olivat kattohäkkii molemmat maadotettu, ilmeisesti ku on nii lähellä antennia ni tulee väkisi häiriö?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.11.2011, 12:10
Lehis:n Avatar
Lehis Lehis ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.628
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0201346 Näytä viesti
ei ainakaa miulla vaikuttanu mitää vaik otin maadotuksen suoraa akulta ku aikasemmi olivat kattohäkkii molemmat maadotettu, ilmeisesti ku on nii lähellä antennia ni tulee väkisi häiriö?
Akulta tulee maadoitukset, lähinnä meinaan tota kotelon maadoittamista
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.11.2011, 12:31
0201346 0201346 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.10
Sijainti: Imatra
Viestit: 311
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lehis Näytä viesti
Akulta tulee maadoitukset, lähinnä meinaan tota kotelon maadoittamista
no vähä ihmettelinki. mite pitkät kaapelit mahtas noi hidit kestää, jos jättäs pallastit konehuoneesee ja johot sieltä katolle, onkoha kukaa kokeillu koskaa et rupeeko sulamaa piuhat
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.11.2011, 12:46
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

On niitä kuulemma jatkettu sen verran normijoholla että saanu lootat sisään.
Autiin vaihoin rikkinäisen orkispallastin (700€) tilalle kiinapallastin johot ite juottelemalla eikä oo ollu mitään ongelmia.

35 senonilla virrat on kylmänä noin 10 A ja lämpimänä noin 3,5 - 5 A että ei siinä mitään ongelmia ainakaan 2,5 mm piuhalla tule. Vähä voi paremmin eristää jos siltä tuntuu (jännite).
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.11.2011, 12:48
Lehis:n Avatar
Lehis Lehis ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.628
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0201346 Näytä viesti
no vähä ihmettelinki. mite pitkät kaapelit mahtas noi hidit kestää, jos jättäs pallastit konehuoneesee ja johot sieltä katolle, onkoha kukaa kokeillu koskaa et rupeeko sulamaa piuhat
No ainakin Rehtorilla on tuulastus valon piuhat jatkettu, tyyliin karvaperse liitoksilla...ja on tuo taint jonku vuoden tolla systeemillä vettä tuijotella...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.11.2011, 12:49
p.jäppinen p.jäppinen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.10
Sijainti: Imatra
Viestit: 444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0201346 Näytä viesti
no vähä ihmettelinki. mite pitkät kaapelit mahtas noi hidit kestää, jos jättäs pallastit konehuoneesee ja johot sieltä katolle, onkoha kukaa kokeillu koskaa et rupeeko sulamaa piuhat
Rehtorin tuulastus lampussa ollaan kokeiltu tosiaan tuota piuhojen jatkamista, ensimmäinen versio toimi moitteitta noin kahden metrin johdoilla mutta toinen versio (ballasti ja poltin vaihtu) ei suostunu ees syttymään "jatkojohdolla". Ei kyllä tullu sen enempää tutkittua syytä moiseen.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.11.2011, 16:24
Artzi_ip:n Avatar
Artzi_ip Artzi_ip ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 26.07.07
Sijainti: Kalajoki, Finland.
Viestit: 433
Perusasetus

ei kuulemma sais olla se korkeajännite piuha yli metrin mittainen.. paikallinen senoni kauppias vaan meinas et ei tuu toimiin eikä kestään jos piuha ylittää metrin mitan..
__________________
Keijo K.orroosio kaveri joka on aina autossani vaikkei ole kaveri..
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.11.2011, 23:54
Lehis:n Avatar
Lehis Lehis ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.628
Question

Kausi paketissa..?


Pienoinen isukkipäivän safiiri ajettu, eipä juur olt murheita..paisi kadonneet ajovalot..? Eli lyhkäset katoaa, pitkät toimii..toinen lyhkänen palaa ja pitkät toimii...toisen puolen lyhkänen syttyy palamaan, toiselt puolelt sammuu, pitkät toimii..taas häviää lykkäset...mikä lie, tutkitaan seuraavilla vapailla...lisäks ton oikianpuolen sisempi murros ui jatkuvaan pihalle, etuperä täynnä vettä...pihalla pukkien päällä venyttelin, kääntelin ja vääntelin pysyy...josko muuttais sillekkin puolelle pultti kiinnitteisen murroksen, vois kasata reissulle pari murros-tikku-murros pakettia valmiiksi..olis nopia vaihtaa..

Mitä sitten seuraavaksi..?
-Sähköjen veden/kosteuden keston parannus.
-Jotenkin päin etuakselin palkkia vähemmän jarruttavaksi? korotusta, panssaria, sievistelyä?
-Välitykset? Maksaa vitusti euroja...
-Parempi kytkin, centerforse vai mikä?
-Taakse lisää joustoja, jostain pidemmät käsijarru vaijerit.
-Nojailuraudat.
-Flekti muotoon sähköinen...

...ja mitä muuta nyt tulee mieleen...vai pitäskö pistää myyntiin ja vaihtaa johonkin vähemmän järkevään kikottimeen

Huonosti tarttui kuvia kameraan, lainataan Aslakilta yks:



Nythän taas ruuvataan vielä pienemmät renkaat alle, kunnostellaan aura talven lumiurakoihin ja sitä rataa...eli takaisin arkipäivän ajoon (:

Viimeksi muokannut Lehis : 23.11.2011 19:16
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Suzuki Vitara AVO -90 Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 21.08.2009 19:19
m: suzuki vitara 4x4 1.6i toyotahilux O/M/V Ajoneuvot 0 15.04.2008 20:44
M: Suzuki vitara/grand vitara "levikkeet" rocky4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 14.04.2007 18:07
M: Suzuki Vitara 1.6 JLX 5-ov Hennu O/M/V Ajoneuvot 2 16.07.2006 22:37
M -suzuki sj & vitara jami63 O/M/V Muut 0 21.09.2004 11:55


Sivu luotu: 13:22 (GMT +2).