Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.09.2011, 13:49
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 968
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
toi on vähän hankala jos joutuu laittaa kaasarin imupuolelle ainakin ahtoputkista pitäs saada mahdollisimman lyhyet että toimii edes jotenkin eikä coolerii voi käyttää.. ei se kyllä tahdo toimii halutulla tavalla yleensä.
helpoin on varmaan purkaa kaasari isompaa suutinta ja possuliimalla kasata joka paikka, kestää jonkun aikaa mutta aina sieltä jostain välistä tulee bensat ulos.. painekotelo on varmaan paras jos vakio kaasaria haluaa käyttää siinä on vaa suunnittelemistä kaikki läpiviennit jne. bensaa syö ihan saatanasti noi viritykset yks jos koittas löytää jotkut weberit niitä on paineistettuna ja saa jälkikäteen paineistettuu ja kaasari turbon bensanpaineensäädin. nii ja sit sytkä pitäs muuttaa vähintään kiinteeks tai 2 toimiseks... parashan ois ruisku viritellä sais kaiken hyödyn ja megalla ohajata sit sytkääki.. just tälläsen pelleilyn takii mä en tykkää bensakoneista saatanan paskat..(en vaan osaa!)
Tuota systeemiä kokeilin joskus että paineistettu weber,korkeapainpumppu,paineensäädin,liimatut tiivisteet... Voimaa oli ja hauskaa mutta kestoa ei.....Olisihan se oikea turbo-kaasutin tai ruisku parempi... Weberin turbokaasutin maksaa prkl yli 700€

__________________
KEHRUU-RACING
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.09.2011, 13:53
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Punanenä Näytä viesti
Tuota systeemiä kokeilin joskus että paineistettu weber,korkeapainpumppu,paineensäädin,liimatut tiivisteet... Voimaa oli ja hauskaa mutta kestoa ei.....Olisihan se oikea turbo-kaasutin tai ruisku parempi... Weberin turbokaasutin maksaa prkl yli 700€
justiin myin yhen ehjän turbo weberin 40mm 80€ että kyllä niitä sattuu välillä harraste ystävälliseen hintaan noitaki ku tarvii 2 ni se on iha arpa pelii mistä toisen sit löytää siks mäki sen myin megallekki tulee äkkii hintaa se 500-1000 euroo vaikka itsekoottava kortti on ~100

Viimeksi muokannut tdi : 30.09.2011 13:56
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.09.2011, 14:45
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

http://forums.offipalsta.com/showthr...t=26919&page=2 löyty ku vähä etti :-)
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.09.2011, 15:59
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 968
Perusasetus

Niin tuota imuturboahan ei juurikaan ole käytetty nykyaikana ja sen kokemusperäiset asiat ovat hukassa, Näitä on käytetty ja ne myös toimii... Nippelitietoa asiasta ei tunnu löytyvän koska harvinainen ja vanhanaikainen ratkaisu, Mutta ei polttoaine/ilma seos ongelmaa joka taas tuo mukanaan muut ongelmat...
__________________
KEHRUU-RACING
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.09.2011, 17:03
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

jotkin kaasarithan toimii pienillä paineilla, jotain alle puolikiloo ihan semmosenaan.
esim velipojalla on fiat unon kaasarikone turbolla ja pelaa vakiokaasarilla johki 0,7 asti...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.09.2011, 17:36
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju Näytä viesti
jotkin kaasarithan toimii pienillä paineilla, jotain alle puolikiloo ihan semmosenaan.
esim velipojalla on fiat unon kaasarikone turbolla ja pelaa vakiokaasarilla johki 0,7 asti...
joo ne toimii jossa on kaasarin imupuolelta yhteys kohokammioon jonka kautta paineistavat itsensä ja just se turbo bensanpaine säädin säätää aina 0,3barii enemmän kun ahtopaine että bensaakin tulee..
tuossa ylläolevassa linkissä on kyllä ihan siisti toteutus uazissa kyllähän tollasta kannattaa kokeilla jos toimii niin on varmasti parempi vaihtoehto vakiokaasarille
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.09.2011, 17:53
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 968
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
joo ne toimii jossa on kaasarin imupuolelta yhteys kohokammioon jonka kautta paineistavat itsensä ja just se turbo bensanpaine säädin säätää aina 0,3barii enemmän kun ahtopaine että bensaakin tulee..
tuossa ylläolevassa linkissä on kyllä ihan siisti toteutus uazissa kyllähän tollasta kannattaa kokeilla jos toimii niin on varmasti parempi vaihtoehto vakiokaasarille
Kyllä se Turbon imupuolella asuva kaasutin-systeemi nähdään täällä vielä ennen joulua Ja koska kyseessä on vnt -ahdin niin aluksi sen siipiä käännellään ohjaamosta Apukuljettajan käyttöisenä......
__________________
KEHRUU-RACING
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Pari turboa. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 16 14.02.2011 09:00
turboa..:) Anfi Tekniikka & Jutustelu 2 27.10.2009 21:27
turboa hj:hin Tekniikka & Jutustelu 6 17.02.2008 19:29
Turboa G:hen pee Tekniikka & Jutustelu 3 25.06.2006 22:39


Sivu luotu: 10:24 (GMT +2).