![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Kisailijoita ei rankaista villiin kisaan osallistumisesta. Siis se puoli ok. Järjestäjän puolella huolehditaan, että jos kerhosta mahdollisesti löytyy joku lisenssin omaava kaveri niin ei nimetä häntä kisaorganisaatioon => lisenssi pysyy plakkarissa. Lisäksi hommataan järjestäjän vastuuvakuutus, joka nyt meillä sattuu olemaan ympärivuoden voimassa omalla ajualueella. Vastuuvakuutuksen sisältö lienee lähellä akk:n lisenssivakuutuksen sisältöä. Siis villin kisan järkkääminen ei pitäisi olla pois kenenkään muun pussista/eduista kuin akk:n? Joku korjaa jos meni metsään... Miksi tätä villiä kisaa ajan takaa niin meidän kerholle olisi älyttömän paljon helpompi tehdä villi kisa kuin akk:n alainen.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Eiks teillä ole niitä kolmea toimitsija lisenssin omaavaa heppua....vai miks on vaikea tehä AKK kisa?
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kiitti Byrocrat että oikaisit väärinkäsitykseni. Pitäisi varmaan itse ottaa selvää eikä kuunnella muiden musta tuntuu neuvoja.
![]() Meillä ei ole seuraa, on vain ry. Tässä ry:ssä on kolme henkilöä. Emme lähde seuraa perustamaan kun ei täällä päin ole kuin muutama harrastaja. Mutta "musta tuntuu neuvojen" perusteella voimme yhdistyksenäkin järjestää kerhojen väliset kisat? Näin ainakin keväällä neuvottiin!?! ![]() Eli ilmeisesti otan yhteyttä AKK:hon ja kysyn mikä olisi vuosimaksu yhdistykselle, hommaamme tarvittavat järjestäjä lisenssit ja laitamme ensi heinäkuussa kerhojen väliset kisat pystyyn? Tämän jälkeen voimme saada toimitsijoita ulkopuolelta ilman että heidän omat mahdolliset lisenssit hyllytetään? Voimme tehdä kilpailuista yleisötapahtuman, ja AKK:lla on tarjota sitä varten vakuutus. Vai hommaankohan sen itse kuten viime kesänäkin? Helppoa! ![]() Näin voimme olla mukana mahdollisessa trial kilpailuiden sarjassa mikäli muokkaamme ratojamme sääntöjen mukaiseksi. ![]() Mielenkiintoista tuo Mylliksen laittama tieto siitä että eurotrial kilpailuihin osallistuminen ei vaadi lisenssiä ja että on paremminkin poikkeus kuin sääntö liittää trial kilpailut FIA:n alaisuuteen. TOIVOISIN IHAN OIKEAA KESKUSTELUA OLLAANKO PORUKALLA MUKANA JA MISSÄ. PÄÄASIA OLISI ETTÄ NIITÄ KISOJA ALETTAISIIN TEKEMÄÄN JOTTA KILPAILIJATKIN SAISIVAT MOTIVAATIOTA AUTOJEN RAKENTELUUN. ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() mullakin on päätoimisia laput 31,12-2011 asti vaan voimassa.. tuokin on ex seuran ajoilta ja nyt vaatis koulutuspäivän et pysyis voimassa..? ja luokitus vaan ralliin. nii ja pitäs saada selvyttä noihin toimitsia lisenssi vaatimuksiin kuten tuolla aiemmassa viestissä kirjoitin. edit: kitissä kävin kattomassa omat tiedot ja perus tasoa näyttää offroadin kohalla toimitsiatiedoissa lukevan.. ja sekin loppuu nyt vuodenvaihteessa. Viimeksi muokannut matti.v : 22.09.2011 12:41 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mua neuvoi keväällä palstalla privana useampikin henkilö niin lupa- kuin kisanjärjestämisasioissakin. No joo, osa neuvoista ei sitten ollut oikein, mutta oliko sekin väärää tietoa että kerhojen välisten kisojen järjestämisessä tarvittavat kolme lisenssiä käyvät peruslisensseinä? Ja ne ovat saamieni ohjeiden mukaan kolme vuotta voimassa ja saa AKK:lta ihan vaan hakemalla?
Ajattelin kun tuossa edellä kirjoitettiin jotain kouluttautumisesta. Myönnän käyneeni AKK:n sivuilla mutta jotenkin en osaa sieltä mitään tietoa hakea. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
mä soitin jo akk.n ja kysyin kinnusen annelta tota hommaa, se joka olis tarkemmin tienny oli sopivasti lomalla. ![]() sen perus tason toimitsialisenssin tosiaan saa hakemalla.. maksu tais olla 20e ja on voimassa 3 vuotta.. edit: ja pitää tosiaan olla jonkun akk:n alaisen seuran maksanut jäsen. eli jos toi peruslisenssi riittää tuohon harjoitus tai jäsentenvälisiin kisoihin niin noitahan kannattaa hakea heti. ja silloinhan meidänkin kannattaa tehä toi kajaanin kisa tommosena.. MUTTA.. jos pitää olla päätoimitsiatason laput offissa niin sit on hankalampi. päätoimitsialisenssin hakemiseen tarvitaan aiempi toimitsialisenssi,päätoimitsiakoulutus ja todistusta siitä että olet ollut toimitsiatehtävissä aikaisemminkin.. se jäi epäselväksi et pitääkö offroadissa olla oma päätoimitsiakoulutus,ei ainakaan akk:n koulutuskalenterista yhtään sellasta koulutusta löydy ![]() niin ja toinen juttu et pitääköhän nuo "toimitsiapisteetkin" olla ansaittu jus offissa ja akk:n alaisissa kisoissa ![]() tossa mietin sellastakin mahollisuutta et jos ei saa periä pääsymaksua niin mainostaa pirusti ja myy paaaljon makkaraa ![]() Viimeksi muokannut matti.v : 22.09.2011 21:54 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
No joku toivon mukaan, vaikka Byrocrat valaisee tätäkin puolta.
Nimittäin hieman tämä alkaa näyttämään helpommalta mitä vielä aamulla kuvittelin. Niin ja se yleisön rahastaminen sitten onnistuukin. Pitää aina lukea loppuun asti teksti ja vasta sitten kommentoida. Tämä joka minua keväällä neuvoi ei ollut huomannut tuota jälkimmäistä tekstiä. On muutenkin jotenkin hankalaa lukea virallista tekstiä niin että siitä jotain ymmärtäisikin. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Päätoimitsijalisenssi Ralli Nopeus Karting Muu laji Tekniikka Turva Tuomariston pj, Tuomaristo x x x x Kilpailunjohtaja(t)* x x x x Kilpailutapahtumanjohtaja x x Kilpailun sihteeri x x x Ratamestari x x Ratatuomareiden päällikkö x x Faktatuomari x x Turvapäällikkö x x x x Pääkatsastaja x x x x x Katsastuspäällikkö x x x x x __________________________________________________ _______ Perustoimitsijalisenssi, Nuorisolisenssi Ralli Nopeus Karting Muu laji Tekniikka Turva Muu nimetty toimitsijatehtävä x x x x x x __________________________________________________ ______________ (* sisältää rallin reittijohtajan ja turvallisuusjohtajan) Yksittäinen henkilö ei voi toimitsijalisenssiä itsekseen hakea eli vaikka lisenssi onkin henkilökohtainen niin ensinnäkin hakijan on kuuluttava johonkin AKK-kerhoon joka lisenssihakemuksen ensin käsittelee jonka jälkeen allekirjoitettuna lähettää sen eteenpäin!! Toimitsijalisenssihän toki maksaa, mutta laskun maksaa kerho eikä lisenssin saaja. Olipa kyse päätoimitsija- taikka perustoimitsijalisenssistä niin sen pitää olla kyseisen lajin lisenssi eli Offikisoja tehtäessä Offroad-lisenssi, rallissa rallilisenssi jne. Turvapuolen lisenssi on sama kaikilla mutta tekniikkapuolellakin vaaditaan sitten normi tekniikkakoulutuksen lisäksi myös oman lajin koulutusjakso. Yleensähän porukalla on lisenssissä useampia lajeja joten voi toimia melkeinpä lajissa kun lajissa. Edellyttää tietty, että lisenssiä hakiessa on ruksannut ne lajit joissa on ollut ( tai on kuvitellut olleensa) hommissa. Hakemukseenhan tulee kisat päivämäärineen ja tehtävineen eli hiukka paperityötä sen täyttö vaatii. Sen voi tietty teettää kerhon sihteerillä joka varmaan mielellään koska kerhothan tarvitsevat kilpailuluvan saadakseen ainakin ne päätoimitsijat ja jos ne ovat omasta kerhosta niin aina parempi. ![]() ![]() Tuohon ylle yritin kopsata lisenssivaatimustaulukon, mutta näyttää ruudukko katoavan jonnekin. Samainen taulukko löytyy AKK:n sääntökirjasta kohdassa, Toimitsijoiden luokitus ja lisenssit ja hiukka aiemmin selostus myös Kilpailutoimitsijoista ja heidän tehtävistään yleisemminkin. Tuohon kerhojen välisen kisan toimitsijatasovaatimukseen ( siis kilpailunjohtajan, katsastuspäällikön ja turvapäällikön) en nyt lähde arvailemaan, mutta kannattaa varmistaa asia AKK:n Jari Saariolta jolle tämä Offikin tekniikan, autosuunnistuksen ja pienoisautoilun lisäksi kuuluu jari.saario@autourheilu.fi Näin "eläkeelle autourheilusta siirtyneenä" veikkaisin, että päätoimitsijatasoa vaaditaan, mutta nehän voi ruokapalkalla värvätä jostakin muusta kerhosta jos ja kun niitä nykyisin monessakaan kerhossa ei ole. ![]() Jos tulee lisää kysymyksiä niin yritetään selvittää ja kuten jo sanoin Saariolta kannattaa kysellä ja tietty Jundeltakin kun kerran on tuon "lajiyhteyshenkilön" epäkiitollisen tehtävän riesakseen ottanut ![]() PS. Ei tuo taulukko suostu pysymään siinä muodossa kun on sääntökirjassa eli ruksit hyppelee ihan omia aikojaan joten katsokaa sieltä !!! Viimeksi muokannut Byrocrat : 22.09.2011 21:43 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Sanon enää yhden kommentin omasta puolestani. Jos mä haluan tuota Formula Offroadia tehdä, mä tarvitsen sen AKK:n lisenssin.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
maailmanloppu 2012 | HV | Chit-Chat | 5 | 18.01.2009 14:30 |
TRIAL KISAT 2008 | Tapahtumat | 0 | 25.09.2007 10:28 | |
Trial CUP kisat kaudelle 2007???? | Jare | Tapahtumat | 13 | 25.11.2006 11:20 |
trial-kisat | Tapahtumat | 3 | 17.10.2003 18:30 | |
Tallinnan Laululavan trial -kisat 15.2.2003 | imported_offroadjouni | Tapahtumat | 0 | 15.01.2003 19:03 |