![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() ..näin, sekä lisäksi kun kahva on asennossa "3" niin menee tuo turbiinikin lukkoon kolmosella toisin kuin D:llä ajaessa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Itse tuli tehtyä vaihteiston ohjaus, kuten tuolla on näytetty:
http://www.greatlakesxj.com/tech/aw4shiftmod.html Tuo Rytärin tekemä on kyllä sillä tavoin fiksumpi, että vaihdekeppi saa olla D-asennossa ja silti voi valita minkä tahansa vaihteen. Toimii kyllä tuolla toisellakin tavalla, mutta silloin vaan joutuu keppiäkin hämmentämään. Tuon solenoidikaavion mukaanhan tuo linkittämäni tapa ei toimisi kaikille vaihteille, mutta se kaavio pätee vain silloin, kun vaihdekeppi on isommalla vaihteella. Virrat kun katkaisee boksilta, niin ohjaus onnistuu vain toisella solenoidillakin, koska silloin vaihteisto ei pysty ohittamaan manuaaliventtiiliä, joka taas vaihtoa varten pitäisi tehdä. Tuo siis selviää vaihtoventtiilien toimintakaaviosta. Kytkin minä tuon turbiinilukonkin, jos vaikka saisi pikkuisen bensaa säästettyä, kun tulee noita siirtymiä ajeltua hirvestysmaille aika paljon. Moottori kun kuitenkin on jonkun kokoinen, niin tuntuu, että ei se ihan joka kaasun hipaisussa tarttisi vaihteiston apua pienemmälle vaihtamisen muodossa tai momentinmuunninta käyttämällä. Momentinmuuntimen kytkin tuli laitettua sellaisella suojakannellisella kytkimellä, ettei mene vahingossa päälle. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Samanoloista tuntui olevan toiminta XJ:lläkin kun oli 31" renkaat (oikeasti 32") ja orkkisvälitykset, ainut että pikkasen korkeammilla kierroksilla oli pienin kulutus. Harvemmin tuli silloin käytettyä D:tä enää, kun tajusi kuinka paljon enemmän meni soppaa. Muistelen että 35" renkailla ja 4.88 välityksillä tuli myös ajettua usein kolmonen kahvasta päällä työmatka-ajot (kaupunkia & 80km/h motaria enimmäkseen), vaikka tuolla yhdistelmällä jengat oli vähän korkeammalla kuin orkkisrenkaat & välitykset. Olisi D:lläkin jaksanut mennä hyvin mutta bensaa paloi enemmän. Taatusti vaikutusta oli myös reilusti lisääntyneellä vierintävastuksella ja pyörivällä massalla -> isommilla jengoilla kevyempää menoa. Tosin eipä sen puoleen, kaikki näille maistuu mitä tankkaa ja enemmän vie kuin perus perheauto vaikka miten ajelisi ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
sehän riippuu ihan siitä minkä määrittää perus perheautoksi... kyl mun "perheautot" on ainaki saman ruokailleet ku jeeppikin |
#6
|
||||
|
||||
![]()
nyt kun taas jouduttiin tähän kulutuskeskusteluun niin ihmettelen useasti miksi aina on se harhaluulo että alhaisella moottorin kierrosluvulla on jotian tekemistä taloudellisuuden kanssa, enemmän kait vaikuttaa sen moottorin ominaisuudet
itse en kykene hienoihin tieteellisiin kaunopuheisiin joten ei siitä sen enempää mutta jeepin osalta lainaan tähän tuolta obamamaasta the 4.0 needs to be at an absolute minimum of 2400 and preferably in the 2600-2800 range at 70 mph. Lower is not better in this case. The 4.0 reaches the point of peak volumetric efficiency at about 3100 RPM, so running closer to that is more efficient than lugging it. Regardless, you can't expect to get acceptable fuel mileage at 70 mph due to wind resistance, even if optimally geared. After about 60 mph, the dropoff is sharp Volumetric efficiency. An engine is nothing more than an air pump. Due to things like valve timing, valve configuration, port size and length, etc, etc. the engine will pump the charge in and out at the most efficient rate, at a given RPM. You usually see the VE Couple that with the amount of power to keep the vehicle moving (gearing) and you produce a likable set up. Not to be confused with peak HP and torque. If your building a dragster, you want the engine spinning at peak HP at the end of the run. You gear for that. On a torque vehicle, you gear to be driving at peak torque. Cruising you want the vehicle at the bottm end of the peak VE curve. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ostakaa kiinan hybridi jos litrasta kiinni!! Mua v...ttaa vain silloin kun jeeppi ei vie bensaa
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
niin, silloin se ei käy...
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Käyttöauto max.700€ | R4p1d0 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 12.05.2010 18:00 |
Ostetaan käyttöauto | teamosmo | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 01.12.2009 21:01 |
Myydään käyttöauto x 2 | osatauno | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 06.11.2008 17:02 |
Ostetaan Käyttöauto max 1500€ | kuningaskulkuri | O/M/V Ajoneuvot | 11 | 04.10.2008 09:46 |
O: Käyttöauto | panzer | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 28.01.2008 21:16 |