![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Eli lootan ohjaus.. short version... laatikossa on kaksi solenoidia joihin virtaa kytkemällä/ pois kytkemällä saadaan (kepin asennosta riippuen, se määrää mekaanisesti isoimman mahd. pykälän) haluttu vaihde lootasta päälle. ![]() hasnkalokeron alta muovin takaa löytyy lootan aivot... liittimen navassa d16 on keltainen johto, virtalukolta tuleva, sen katkaisin ja vein keskikonsoliin 2 asentoiselle kytkimelle josta saa valittua meneekö virta alkuperäiselle boksille vaiko tolle joikkarille solenoidien johdot on sini valkonen (1S.) ja violetti valkonen(2.) haluttaessa 1. vaihde täytyy virtaa syöttää 1 solenoidille 2. vaihde saadaan kun syötetään sähköä molemmille. ja 3. vaihde kun syötetään virta 2. solkulle 4. vaihteella ei mee virtaa kummallekkaan. (c14 valkoiseen johtoon syöttämällä saa sitte turbiinin lukkoon) diodeja käytin ettei virta kulkisi ei haluttuun solenoidiin tikun 1. ja 2. asennoissa tai muuten on aina vaan se 2 pykälä. tarkentavia kysymyksiä ja korjauksia saa suorittaa.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
^ toihan se yksinkertaisin systeemi taitaa olla jos ei käytä pelkästään keinukytkimiä. Tuo on vain loppupeleissä simppelimpi kun ei tartte itse muistaa tekohetken jälkeen mikä solenoidi piti olla kytkettynä ja mikä ei
![]() Tuo ylempi kuva on muuten ihan sama minkä itsekkin oon koneelle joskus tallentanut.. monellahan lie offifoorumilla pyörinyt ympäri maailman ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Loistavaa, aivan loistavaa
![]() ![]()
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Joo, sit sun kannatttaa ottaa se lukkoturbiinin johtokin käyttöön sieltä, mä en sitä ajatellut tarvivan kun annan tiellä ton boksin hoitaa työnsä, joskus tosin saattais laatikkoa ja bensaa säästääkseen ollakki toi pienemmälle pykältäminen olla hyväksi ku tuntuu et noillakin välityksillä kone kiertää 4:lla liian vähä tommoseen 80 kmh etenemiseen.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
..näin, sekä lisäksi kun kahva on asennossa "3" niin menee tuo turbiinikin lukkoon kolmosella toisin kuin D:llä ajaessa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Itse tuli tehtyä vaihteiston ohjaus, kuten tuolla on näytetty:
http://www.greatlakesxj.com/tech/aw4shiftmod.html Tuo Rytärin tekemä on kyllä sillä tavoin fiksumpi, että vaihdekeppi saa olla D-asennossa ja silti voi valita minkä tahansa vaihteen. Toimii kyllä tuolla toisellakin tavalla, mutta silloin vaan joutuu keppiäkin hämmentämään. Tuon solenoidikaavion mukaanhan tuo linkittämäni tapa ei toimisi kaikille vaihteille, mutta se kaavio pätee vain silloin, kun vaihdekeppi on isommalla vaihteella. Virrat kun katkaisee boksilta, niin ohjaus onnistuu vain toisella solenoidillakin, koska silloin vaihteisto ei pysty ohittamaan manuaaliventtiiliä, joka taas vaihtoa varten pitäisi tehdä. Tuo siis selviää vaihtoventtiilien toimintakaaviosta. Kytkin minä tuon turbiinilukonkin, jos vaikka saisi pikkuisen bensaa säästettyä, kun tulee noita siirtymiä ajeltua hirvestysmaille aika paljon. Moottori kun kuitenkin on jonkun kokoinen, niin tuntuu, että ei se ihan joka kaasun hipaisussa tarttisi vaihteiston apua pienemmälle vaihtamisen muodossa tai momentinmuunninta käyttämällä. Momentinmuuntimen kytkin tuli laitettua sellaisella suojakannellisella kytkimellä, ettei mene vahingossa päälle. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Käyttöauto max.700€ | R4p1d0 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 12.05.2010 18:00 |
Ostetaan käyttöauto | teamosmo | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 01.12.2009 21:01 |
Myydään käyttöauto x 2 | osatauno | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 06.11.2008 17:02 |
Ostetaan Käyttöauto max 1500€ | kuningaskulkuri | O/M/V Ajoneuvot | 11 | 04.10.2008 09:46 |
O: Käyttöauto | panzer | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 28.01.2008 21:16 |