Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.09.2011, 22:51
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Eli lootan ohjaus.. short version...


laatikossa on kaksi solenoidia joihin virtaa kytkemällä/ pois kytkemällä saadaan (kepin asennosta riippuen, se määrää mekaanisesti isoimman mahd. pykälän) haluttu vaihde lootasta päälle.



hasnkalokeron alta muovin takaa löytyy lootan aivot...



liittimen navassa d16 on keltainen johto, virtalukolta tuleva, sen katkaisin ja vein keskikonsoliin 2 asentoiselle kytkimelle josta saa valittua meneekö virta alkuperäiselle boksille vaiko tolle joikkarille

solenoidien johdot on sini valkonen (1S.) ja violetti valkonen(2.)

haluttaessa 1. vaihde täytyy virtaa syöttää 1 solenoidille

2. vaihde saadaan kun syötetään sähköä molemmille.

ja 3. vaihde kun syötetään virta 2. solkulle

4. vaihteella ei mee virtaa kummallekkaan.

(c14 valkoiseen johtoon syöttämällä saa sitte turbiinin lukkoon)

diodeja käytin ettei virta kulkisi ei haluttuun solenoidiin tikun 1. ja 2. asennoissa tai muuten on aina vaan se 2 pykälä.


tarkentavia kysymyksiä ja korjauksia saa suorittaa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.09.2011, 23:20
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

^ toihan se yksinkertaisin systeemi taitaa olla jos ei käytä pelkästään keinukytkimiä. Tuo on vain loppupeleissä simppelimpi kun ei tartte itse muistaa tekohetken jälkeen mikä solenoidi piti olla kytkettynä ja mikä ei

Tuo ylempi kuva on muuten ihan sama minkä itsekkin oon koneelle joskus tallentanut.. monellahan lie offifoorumilla pyörinyt ympäri maailman
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.09.2011, 06:45
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

Loistavaa, aivan loistavaa nyt voi rakennella yksinkertaisen shifterin että saa "pakkovaihteet" silmään... Itse kun vaihdan mieluummin vaihteita vähän pienemmillä kierroksilla maantieajossa
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.09.2011, 08:08
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Joo, sit sun kannatttaa ottaa se lukkoturbiinin johtokin käyttöön sieltä, mä en sitä ajatellut tarvivan kun annan tiellä ton boksin hoitaa työnsä, joskus tosin saattais laatikkoa ja bensaa säästääkseen ollakki toi pienemmälle pykältäminen olla hyväksi ku tuntuu et noillakin välityksillä kone kiertää 4:lla liian vähä tommoseen 80 kmh etenemiseen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.09.2011, 17:17
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
Joo, sit sun kannatttaa ottaa se lukkoturbiinin johtokin käyttöön sieltä, mä en sitä ajatellut tarvivan kun annan tiellä ton boksin hoitaa työnsä, joskus tosin saattais laatikkoa ja bensaa säästääkseen ollakki toi pienemmälle pykältäminen olla hyväksi ku tuntuu et noillakin välityksillä kone kiertää 4:lla liian vähä tommoseen 80 kmh etenemiseen.
Ajaa saman saman asian kun et tökkää sitä keppiä Dlle vaan siihen kolmosasentoon nii miks se pitäs tehdä noin perkeleen hankalasti Kun eihän sitä nelosta oikeesti tarvi alle 90 vauhdissa 31" tai isomilla renkaillla vakiovälityksillä ollenkaan.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.09.2011, 19:03
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

..näin, sekä lisäksi kun kahva on asennossa "3" niin menee tuo turbiinikin lukkoon kolmosella toisin kuin D:llä ajaessa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.09.2011, 21:41
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Itse tuli tehtyä vaihteiston ohjaus, kuten tuolla on näytetty:
http://www.greatlakesxj.com/tech/aw4shiftmod.html

Tuo Rytärin tekemä on kyllä sillä tavoin fiksumpi, että vaihdekeppi saa olla D-asennossa ja silti voi valita minkä tahansa vaihteen.

Toimii kyllä tuolla toisellakin tavalla, mutta silloin vaan joutuu keppiäkin hämmentämään. Tuon solenoidikaavion mukaanhan tuo linkittämäni tapa ei toimisi kaikille vaihteille, mutta se kaavio pätee vain silloin, kun vaihdekeppi on isommalla vaihteella. Virrat kun katkaisee boksilta, niin ohjaus onnistuu vain toisella solenoidillakin, koska silloin vaihteisto ei pysty ohittamaan manuaaliventtiiliä, joka taas vaihtoa varten pitäisi tehdä. Tuo siis selviää vaihtoventtiilien toimintakaaviosta.

Kytkin minä tuon turbiinilukonkin, jos vaikka saisi pikkuisen bensaa säästettyä, kun tulee noita siirtymiä ajeltua hirvestysmaille aika paljon. Moottori kun kuitenkin on jonkun kokoinen, niin tuntuu, että ei se ihan joka kaasun hipaisussa tarttisi vaihteiston apua pienemmälle vaihtamisen muodossa tai momentinmuunninta käyttämällä.

Momentinmuuntimen kytkin tuli laitettua sellaisella suojakannellisella kytkimellä, ettei mene vahingossa päälle.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.09.2011, 22:04
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
..näin, sekä lisäksi kun kahva on asennossa "3" niin menee tuo turbiinikin lukkoon kolmosella toisin kuin D:llä ajaessa.
joo muttei se silti ton nostokurjen tahtomalla tavalla vaihda, allekirjottanut ajelee pääsääntöisesti aina sillä 3:lla silloin harvoin kun satasen alueelle eksyn nappaan ton 4 tupaan, 80 rajotuksilla se tuntuu vielä vähän liian isolta, toi mun kones ainakin tykkää mennä kevyimmin ja taloudellisimmin ku on 2200 rpm:n päälle kierroksia, alle parintonnin kun menee niin joutuu jo senverran vedättää että kulutus kasvaa huomattavasti. (niinku sillä olis jotain väliä blazen jälkeen )
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Käyttöauto max.700€ R4p1d0 O/M/V Ajoneuvot 3 12.05.2010 18:00
Ostetaan käyttöauto teamosmo O/M/V Ajoneuvot 1 01.12.2009 21:01
Myydään käyttöauto x 2 osatauno O/M/V Ajoneuvot 4 06.11.2008 17:02
Ostetaan Käyttöauto max 1500€ kuningaskulkuri O/M/V Ajoneuvot 11 04.10.2008 09:46
O: Käyttöauto panzer O/M/V Ajoneuvot 7 28.01.2008 21:16


Sivu luotu: 23:44 (GMT +2).