![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Miksi nämä nykyajan diisseliautot sammuu niin herkästi jos kytkintä nostaa liian nopeesti? Vanhat hyvät diisselit ei sammunu sitten niin millään...
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
VAG-konsernin huoltomies tuumas kajaanissa, että on laitettu elektroniikka suojaamaan koneen särkymiseltä. Sanoin kyllä sille, että "elähän kehtoa valehella". Totes vaan, että näin hänelle on kerrottu
__________________
-JJo ___________________________________ -MMC- |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sviddu että hävetti joku vuosi siten kun kävin ihan vanhoja muistellakseni ajamassa kuorman erään palstalaisen kasettiyhistelmällä, perhana kun ei meinannu osata lähteä sepeliltä liikkeelle ilman että kone sammuu ja tuntui ettei lootasta löydy tarpeeksi pientä numeroa hakemallakaan..."#¤¤%%&## tana Vanha kone ois vaan sanonu romps romps ja oisi lähteny ihan kytkintä nostamalla... No taitolaji se on sitten kai sekin.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nyky dieselit sammuvat niin herkästi koska: Pyöriviä massoja on pienennetty reilusti Vääntömomentin rajoitin puuttuu peliin helposti CDV (clutch delay valve) ventiilin käyttöä ei taideta harrastaa neloskoneisissa dieseleissä Esim 1,5dci renaulta/nissan moottorista otetaan uskomattomia tehoja mutta jos sen suhteuttaa painoon niin moottorit ovat edelleen pieniä Yleensä sammumis ongelmat liikkeelle lähtö vaiheessa loppuvat viritys ohjelman asentamis jälkeen |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
piikkiin. siis se että ennen alta 100 heppasessa dieselissä oli parikymmentä kiloa rautaa kampiakselin päässä, ja isoa halkaisijaltaan. nyt vauhtipyörä on lahvilautasta pikkasen isompi ja -raskaampi. Haetaan kuulemma kierrosherkkyyttä. ja kytkimet lienevät pikkasen eri tavalla optimoituja, pitää tuon 1,5 litrasen 100kg painavan dieselin kytkimen käsitellä suurempia vääntömomentteja kuin ennen 400 kg painavan 4-litraisen kytkimen. Ja noiden nykydieseleiden nokka-akselitkin taitaa olla hivenen "viritetympiä" Noista tietokoneiden laskentatehoista/mekaanisen säätimen nopeus: Taitaa tuo bittimylly keretä ensin annosta kasvattamaan, mikäli softa antaa myöten. P.S sais autoon (tyhjäkäynnin alapuolelle) edes yhtäpaljon vääntöä kuin tuossa 80 Heppaisessa -80luvun Belaruksessa ![]() ei ole sammunut koskaan vahingossa. Toki tuo vääntö on tarpeen kun vaihteisto on pikkusen "ihmeellinen" |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Letukan pikkulohkon orkkismallin öljympumputtimen std/maksimi välykset?
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Lähden lentelemään suihkukoneella taivaalle tennispallon kanssa. Ajelen pikkuisen vajaata äänennopeutta. Heitän ohjaamossa pallon eteenpäin. Rikkooko pallo äänivallin?
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
lisä kysymys tähän. jos lentää yli äänen nopeuden ni onko mikrofoonin oltava kuskin takana, että se toimii
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Pitää vaan puhua nopeemmin.
__________________
__________________________________________________ _____________________________ Jos toimintasavu pääsee ulos, tulee se pussittaa. Päiväkodissa sentään rehellisesti hakattii lapioilla jos vitutti. Nykyään ei enää saisi edes sanoa ääneen jos vituttaa. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Mahtaisiko kytät muuten uskoa kun ajaa länttä kohti landcruiserilla 600km/h niin selittää että todellinen nopeus onkin 100km/h? Ja sekin taaksepäin? Tietty sitten koko aurinkokunta liikkuu jollain nopeudella jne jne Kuitenkin, kappaleen nopeus mitataan aina jonkun toisen kappaleen suhteen. Pilotin nopeus kabiinin ilman suhteen on 0 km/h joten puhe lähtee joka suuntaan äänen nopeudella, riippumatta mitenkään siitä miten paljon kabiinin ulkopuolella on vauhtia. Tietty sitten kun mennään todella todella lujaa niin koko homma on toinen. Mut semmoisia on turha alkaa pohtimaan ennen kuin lc:llä tosiaan mennään 600km/h. Viimeksi muokannut Reisrdok : 19.09.2011 12:10 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Mutta mitenkäs tämä sitten,jos lentokone vaatii esim 300km/h nousunopeudeksi ja kone on hihnalla joka liikkuu vastakkaiseen suuntaan 300km/h kuin kone,nouseeko kone ilmaan vai jääkö se vain paikoilleen? |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
testi vaan | hoojii | TestZone | 0 | 27.11.2008 13:42 |
Turpaan vaan | jnu | Linkit | 3 | 19.02.2007 21:17 |
BJ:n SOA:sta aina vaan... | Skodillac | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.03.2006 18:23 |
Kysy Piinalta, Piina tietää! | piina | Kysy Piinalta | 0 | 02.11.2005 22:21 |
Tuhosinko Bfg MudTerrainit?? ja helmaputkista kysy | sippis | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 02.04.2004 07:20 |