Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.09.2011, 07:54
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Saat katkaista sen vaikka ennen taka-akselia ja taivutat pään 45° alaspäin, kelpaa (niin mulla on Comanchessa)!!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.09.2011, 08:07
Mika.U:n Avatar
Mika.U Mika.U ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Rmk, Finland.
Viestit: 915
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Saat katkaista sen vaikka ennen taka-akselia ja taivutat pään 45° alaspäin, kelpaa (niin mulla on Comanchessa)!!
Ja mulla Yj:ssä. Ainoo vaan että kumisee pakoäänet kajuuttaan aika ikävästi.
__________________
<-Supporting your local heroes->
- Team Rolling Jeep
- Mikälie jäätelökioski Jeep
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.09.2011, 08:35
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika.U Näytä viesti
Ja mulla Yj:ssä. Ainoo vaan että kumisee pakoäänet kajuuttaan aika ikävästi.
Voi olla, mutta se on taas sitten kiinni siitä, että mitäs oikeen haluat , lyhyen halvan pakoputken vai äänet taakse...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.09.2011, 23:03
Jii:n Avatar
Jii Jii ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.09
Sijainti: Joroinen/Kuvansi
Viestit: 158
Perusasetus

Peräöljyt ja lisäaineet


Minkälaisia kokemuksia eri peräöljyistä ja kitkalisäaineista porukoilla on noissa XJ:n kitkaperissä? Itellä auto -91, eli liekkö perässä se trac-loc.

Itellä oli edellisen vaihtokerran jäljiltä Mobilube HD:tä ja sitä Jamantin kauppaamaa Crownin kitkalisäainetta. Tuntu että piti ihan hyvin eikä "takellellu" risteyksissä käytännössä ollenkaan.

Nyt vaihdoin viikko sitten öljyt, ja lisäaineeks vaihtu paikalliselta Jeepin piirimyjältä hanittu Moparin kitkalisäaine 05103522EA, öljy sama Mobilube HD. Jurnutus ja takeltelu risteyksissä alko melkein saman tien. En tiedä pitäiskö tuota lisäainetta laittaa enemmän kuin pullollinen vai mikä mättää. Vai meneekö öljyt saman tien vaihtoon ja sama lisäaine kehiin ku aikasemmin...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.09.2011, 09:06
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jii Näytä viesti
Minkälaisia kokemuksia eri peräöljyistä ja kitkalisäaineista porukoilla on noissa XJ:n kitkaperissä? Itellä auto -91, eli liekkö perässä se trac-loc.

Itellä oli edellisen vaihtokerran jäljiltä Mobilube HD:tä ja sitä Jamantin kauppaamaa Crownin kitkalisäainetta. Tuntu että piti ihan hyvin eikä "takellellu" risteyksissä käytännössä ollenkaan.

Nyt vaihdoin viikko sitten öljyt, ja lisäaineeks vaihtu paikalliselta Jeepin piirimyjältä hanittu Moparin kitkalisäaine 05103522EA, öljy sama Mobilube HD. Jurnutus ja takeltelu risteyksissä alko melkein saman tien. En tiedä pitäiskö tuota lisäainetta laittaa enemmän kuin pullollinen vai mikä mättää. Vai meneekö öljyt saman tien vaihtoon ja sama lisäaine kehiin ku aikasemmin...
Nuo peräaineet on itelläki aiheuttanu ihmetystä.
Itelläni on takaperässä myöskin tuo trak-loc-kitkalukko. Oon kokeillu sitä nyt vähän tavallista paksummalla peräöljyllä (Bardahl 80W-140 GL5: suositellaan HD/towing-käyttöön) sekä lisäaineella, että ilman.

Ilman lisäainetta perä toimi suht hyvin talvella. Kitkaa riitti vetämään lumella molemmilla puolilla, mutta kevään koittaessa ei enää kalliolla ollut pitoa kuin toiselle puolelle.

Lisäaineen kanssa (Jamantin pullo) lukko toimii erittäin hyvin maastossa. Ottaa kiinni ärhäkästi heti kun tarvitaan, mutta haittapuolella ottaa kiinni myös silloin, kun ei tarvittaisi. Asfaltilla kääntäessä ulvahtaa usein toiselta puolelta, sekä kyntää sorapihan komeasti rullalle kun kääntää 90 astetta autotallista ulos. Talvikäyttöön tämä yhdistelmä on varmasti liikaa.

Minkäslaisia kokemuksia ohuemmalla peräöljyllä (75W-90 GL-5) muilla on?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.09.2011, 16:04
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Sähkövikaa


Tuli vaihdettua vm -90:seen starttimoottori, kun edellinen pyöritti nihkeesti. Samalla ilmaantui mielenkiintoinen sähkövika. Lämpimänä lähtee käymään ihan nätisti, mutta kylmänä sahauttaa kymmeniä sekuntteja. Samoin perinteinen releiden naks-naks-naks-ääni, joka lämpinä kuuluu heti, kun laittaa virrat päälle, kuuluu vasta sekunttien päästä. Starttia vaihtaessa uusin samalla starttireleeltä solenoidille menevän IGN-kaapelin ja laitoin uuden maajohdon kiinni koneen kylkeen (eri paikkaan kuin vanha, mutta vanha jäi paikoilleen), mutta ei sen luulis moista vikaa poikivan. Hyviä ehdotuksia, mistä lähdetään vikaa hakemaan?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.09.2011, 16:15
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

miten xj tankin johdot on kytketty? oranssi ja musta ilmeisesti bensapumpulle, mutta anturin yhden johdon sijaan uudessa anturissa on kaksi?
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.09.2011, 16:46
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Tulipa kytkentäkaaviota luettua ja totesin, että meneehän siltä IGN-piuhalta tieto ECUllekin. Onneks vanha johto on vielä paikoillaan... Tarvii tuupata takas ja tarkkailla tilannetta. Kyllä taas tuntee olonsa tyhmäks...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.09.2011, 07:18
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nostokurki Näytä viesti
miten xj tankin johdot on kytketty? oranssi ja musta ilmeisesti bensapumpulle, mutta anturin yhden johdon sijaan uudessa anturissa on kaksi?
itse itselleni vastaten, musta on maadoitus joka menee vain tankin laippaan, oranssi on bensapumpun + ja violetti on polttoaineanturin vastus maata vasten.

ZJ tankkia käytettäessä (laipalta tulee neljä johtoa) laitetaan siis musta ja musta-violetti yhteen, loput väri väriin mutta XJ anturi on n. 10-136ohm mittausalueeltaan, ZJ anturi taas 20-220 eli mittari näyttää hevon persettä. Motonetistä AutoGaugen yleisamallinen bensamittari poistaa tämän ongelman, siinä on anturia vastaava mittausalue.
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 17:35 (GMT +2).