Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.09.2011, 08:59
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Viestit: 331
Perusasetus

Neonissa on yhtä paljon jenkkiosaa kuin lähes missä tahansa muussa amerikkalaisessa kipossa samalta ajalta. Moottori on ryslerin suunnittelema ja sitä on myyty mm. 2 litraiseen eclipseen. Eli melkeinpä toisin päin. Ohjaustehostin ja valokytkin on varmaan suoraan 70 -luvun Dartista Edit: Motti näkyy olevan slant sixin evoluutio, siinä sopii korjaamon miesten hymyillä Ei millään pahalla

http://en.wikipedia.org/wiki/Belvidere_Assembly_Plant

Sattumoisin ostin 850 Volvon Neonin jälkeen. Mihin sitten vaihdoin uudehkon moottorin V70:stä vanhan räjähdettyä (B2524S, sama motti molemmissa). Alta 9 on todella vaikea päästä, saa ajaa kuin kusi sukassa. Melkeinpä kymppi menee väkisin kun töihin ja takas sahaa. Jossain Ivalon reissulla vahingossa voi hetken mennä kahdeksan alle mutta alle seitsemän ei koskaan. Korjata saa kyllä ihan koko ajan, jos ei muuta niin koiranluita ja puslia saa aina olla repullinen hyllyssä. Luulisi että 15 vuodessa ne samat hiton osat olisi saatu kestämään kohtuullisen ajan..

Ei neoni mikään meikäläisenkään ihanneauto ollut, hyvä ja luotettava kauppakassi ja muotoilun kukkanen Mutta lähinnä toisten ihmisten asenne huvitti, tullaan auton viereen notkumaan ja haukkumaan.. Eipä ole minkään muun merkin kanssa näin käynyt..


Viimeksi muokannut Reisrdok : 01.09.2011 09:29
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.09.2011, 12:37
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Reisrdok Näytä viesti
Korjata saa kyllä ihan koko ajan, jos ei muuta niin koiranluita ja puslia saa aina olla repullinen hyllyssä. Luulisi että 15 vuodessa ne samat hiton osat olisi saatu kestämään kohtuullisen ajan..
Tuo taitaa olla kaikissa nykyajan autoissa. Niitä hemmetin puslia saa vaihtaa joka vuosi uusiin. Kestääkö ne missään merkissä?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.09.2011, 12:47
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Viestit: 331
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Tuo taitaa olla kaikissa nykyajan autoissa. Niitä hemmetin puslia saa vaihtaa joka vuosi uusiin. Kestääkö ne missään merkissä?
Eipä taida.. Vanhassa Toyota Corona MK kakkosessa mikä seisoo tuolla tallissa taitaa olla suurilta osin alkuperäiset vielä vuodelta -74 Ja sillä on rullattu kuuhun ja takaisin.. Ja varmaan osan matkaa uutta reissuakin..

Kai sitä täytyy ruveta tojotamieheksi vallan
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.09.2011, 12:48
tepa78:n Avatar
tepa78 tepa78 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 13.01.08
Sijainti: salo, .
Viestit: 1.028
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Tuo taitaa olla kaikissa nykyajan autoissa. Niitä hemmetin puslia saa vaihtaa joka vuosi uusiin. Kestääkö ne missään merkissä?
Vanhuksilla on tuollanen -04 corolla, siihen ainakaan ole tarvinnu mitään remonttia tehdä saati puslia vaihdella, eli oikea vastaus tähänkin kysymykseen on TOYOTA
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.09.2011, 12:48
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Viestit: 331
Perusasetus

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.09.2011, 19:03
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tepa78 Näytä viesti
Vanhuksilla on tuollanen -04 corolla, siihen ainakaan ole tarvinnu mitään remonttia tehdä saati puslia vaihdella, eli oikea vastaus tähänkin kysymykseen on TOYOTA
Tepa oikeessa, päästiin taas asiaan.
Työkamulla mun vanha E-Carina -92, reilu 400 tkm menty alkuperäisillä nivelillä ja puslilla, pakoputkella ja iskareilla. Renkaita ja jarrupaloja/kenkiä/levyjä on vaan tarvinnu vaihtaa. Niin, ja pahuksen vesipumppu ja kytkin ei kestäny kun n. 330 tkm.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.09.2011, 19:11
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Sama vika meikän hiacessa. 18 vuotta ollu perheessä ja 411tkm mittarissa, ja jo nyt joutuu vaihtamaan uudet alapallot alkuperäisten tilalle. Sen sijaan muut iskarit, raidepäät ja puslat alustassa on vielä alkuperäset. Ei ihme, että ovat niin suosittuja afrikassa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.09.2011, 19:16
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Tarina alkaa ameriikan ihmeen katsastuksesta ja päättyy tojo-miesten keskinäiseen kehuun
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.09.2011, 19:22
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Tarina alkaa ameriikan ihmeen katsastuksesta ja päättyy tojo-miesten keskinäiseen kehuun
Niin, jos sanot että mulla on amerikkalainen auto niin käy seuraavaa.

- yksi sanoo että auto on susi
- toinen sanoo että ei se ole edes amerikkalainen
- kolmas sanoon että amerikkalaiset ei kestä
- lopputulos on se että toyotan puslat on parhaimmat

Mutta pääasia että kaikilla on hauskaa
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.09.2011, 20:10
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Unhappy

Noilla eväillä ajo-omunaisuudet jo nollassa


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Tepa oikeessa, päästiin taas asiaan.
Työkamulla mun vanha E-Carina -92, reilu 400 tkm menty alkuperäisillä nivelillä ja puslilla, pakoputkella ja iskareilla. Renkaita ja jarrupaloja/kenkiä/levyjä on vaan tarvinnu vaihtaa. Niin, ja pahuksen vesipumppu ja kytkin ei kestäny kun n. 330 tkm.
Noilla kilometreillä iskarit jo aikaa sitten menettäneet tehonsa, mutta tokihan noillakin vielä kelpaa konttorilla kun on tuttu katsastaja , muutenhan toi olis jo joutunut hylkyyn ja prässiin.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 01.09.2011, 20:16
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Noilla kilometreillä iskarit jo aikaa sitten menettäneet tehonsa, mutta tokihan noillakin vielä kelpaa konttorilla kun on tuttu katsastaja , muutenhan toi olis jo joutunut hylkyyn ja prässiin.
Osui ja upposi ja kun joku tuo Neonia leimalle niin hylky armotta vaikka olisi parempi kun uusi toyota miehen kosto on hirmuinen...
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 01.09.2011, 21:31
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Noilla kilometreillä iskarit jo aikaa sitten menettäneet tehonsa, mutta tokihan noillakin vielä kelpaa konttorilla kun on tuttu katsastaja ,
Vein vuoden 88 Caddyn leimalle. Tiesin jo etukäteen että edessä, sekä takana on iskarit ihan loppu. Ei niissä tainnut vaimennusta olla yhtään. Auto lillui niin perkeleesti joka töyssyssä ja vielä pitkään niiden jälkeenkin. Katsurin testin mukaan iskarit oli todella hyvässä kunnossa. Siinä kun verrataan oikean ja vasemman eroa toisiinsa ja jos kumpikin on loppu niin onhan ne silloin samassa kunnossa.

Yksi täysin turha testi lisää katsastukseen niin saadaan lisää hilloa. Sitähän tuo vain on.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 02.09.2011, 11:30
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Vein vuoden 88 Caddyn leimalle. Tiesin jo etukäteen että edessä, sekä takana on iskarit ihan loppu. Ei niissä tainnut vaimennusta olla yhtään. Auto lillui niin perkeleesti joka töyssyssä ja vielä pitkään niiden jälkeenkin. Katsurin testin mukaan iskarit oli todella hyvässä kunnossa. Siinä kun verrataan oikean ja vasemman eroa toisiinsa ja jos kumpikin on loppu niin onhan ne silloin samassa kunnossa.

Yksi täysin turha testi lisää katsastukseen niin saadaan lisää hilloa. Sitähän tuo vain on.
Mulla oli aikanaan kesäautona ikivanha Suzuki Alto, ihan romu peli mutta liikkui sentään. Katsastuksessa tuli hylky takaiskareiden takia, kuulemma ihan lopussa. Tuo Altohan on tosi kevyt auto ja siinä on vielä jäykkä taka-akseli ja lehtijouset. Putsasin takaiskareita vähän savesta (jotta näyttävät vaihdetuilta) ja heitin takakonttiin betonisäkin. Ja uusintakatsastuksessa iskarit oli taas loistokunnossa. Eli aika ihme testailua toi iskarihomma.

Mutta muutoin topicin keskustelu on jälleen kerran tosi tasokasta
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 02.09.2011, 20:00
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Siinä kun verrataan oikean ja vasemman eroa toisiinsa ja jos kumpikin on loppu niin onhan ne silloin samassa kunnossa.

Yksi täysin turha testi lisää katsastukseen niin saadaan lisää hilloa. Sitähän tuo vain on.
Pitää olla perstuntuma tohon hommaan tai muuten käy ohrasesti, hyväksytään paskoja ja hylätään täysitehoisia. Testerihän vatkaa koko autoa eikä sitä iskaria. Ja erimerkkiset testerit testaa erilailla, joten tulokset ei vertailukelpoiset. Kokemus tuo varmuutta, kuten kaikessa muussakin touhussa.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Mikähän älynväläys näissä vetopainoissa on ??
Ei niissä oo järkeä, ainakaan jenkkien ja japsien kohdalla.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Katsastus? komu Tekniikka & Jutustelu 1 05.11.2009 20:17
katsastus Rälläri Tekniikka & Jutustelu 4 29.05.2009 21:18
SOA:n katsastus -Captain- Tekniikka & Jutustelu 31 05.05.2007 15:22
OT: edit. käyttö kinnerin kierrokset hukassa. jv Tekniikka & Jutustelu 15 17.12.2006 20:04
katsastus offirauta Tekniikka & Jutustelu 1 11.09.2006 13:05


Sivu luotu: 19:44 (GMT +2).