Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.08.2011, 22:26
thudor thudor ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.01.08
Sijainti: Lapua, Finland.
Viestit: 109
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari Näytä viesti
Noista en tiedä mitään kun puhun nyt amerikkalaisesta autosta
Korjaamoa pitävä kaveri joskus hymyilly ja selittäny neonia huoltoon tuoville tyypeille, jotka kyselly että osataanko täälä huoltaa jenkkejä, että yariksessakin on enemmän jenkkiosaa..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.09.2011, 08:59
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Viestit: 331
Perusasetus

Neonissa on yhtä paljon jenkkiosaa kuin lähes missä tahansa muussa amerikkalaisessa kipossa samalta ajalta. Moottori on ryslerin suunnittelema ja sitä on myyty mm. 2 litraiseen eclipseen. Eli melkeinpä toisin päin. Ohjaustehostin ja valokytkin on varmaan suoraan 70 -luvun Dartista Edit: Motti näkyy olevan slant sixin evoluutio, siinä sopii korjaamon miesten hymyillä Ei millään pahalla

http://en.wikipedia.org/wiki/Belvidere_Assembly_Plant

Sattumoisin ostin 850 Volvon Neonin jälkeen. Mihin sitten vaihdoin uudehkon moottorin V70:stä vanhan räjähdettyä (B2524S, sama motti molemmissa). Alta 9 on todella vaikea päästä, saa ajaa kuin kusi sukassa. Melkeinpä kymppi menee väkisin kun töihin ja takas sahaa. Jossain Ivalon reissulla vahingossa voi hetken mennä kahdeksan alle mutta alle seitsemän ei koskaan. Korjata saa kyllä ihan koko ajan, jos ei muuta niin koiranluita ja puslia saa aina olla repullinen hyllyssä. Luulisi että 15 vuodessa ne samat hiton osat olisi saatu kestämään kohtuullisen ajan..

Ei neoni mikään meikäläisenkään ihanneauto ollut, hyvä ja luotettava kauppakassi ja muotoilun kukkanen Mutta lähinnä toisten ihmisten asenne huvitti, tullaan auton viereen notkumaan ja haukkumaan.. Eipä ole minkään muun merkin kanssa näin käynyt..

Viimeksi muokannut Reisrdok : 01.09.2011 09:29
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.09.2011, 12:37
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Reisrdok Näytä viesti
Korjata saa kyllä ihan koko ajan, jos ei muuta niin koiranluita ja puslia saa aina olla repullinen hyllyssä. Luulisi että 15 vuodessa ne samat hiton osat olisi saatu kestämään kohtuullisen ajan..
Tuo taitaa olla kaikissa nykyajan autoissa. Niitä hemmetin puslia saa vaihtaa joka vuosi uusiin. Kestääkö ne missään merkissä?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.09.2011, 12:47
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Viestit: 331
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Tuo taitaa olla kaikissa nykyajan autoissa. Niitä hemmetin puslia saa vaihtaa joka vuosi uusiin. Kestääkö ne missään merkissä?
Eipä taida.. Vanhassa Toyota Corona MK kakkosessa mikä seisoo tuolla tallissa taitaa olla suurilta osin alkuperäiset vielä vuodelta -74 Ja sillä on rullattu kuuhun ja takaisin.. Ja varmaan osan matkaa uutta reissuakin..

Kai sitä täytyy ruveta tojotamieheksi vallan
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.09.2011, 12:48
tepa78:n Avatar
tepa78 tepa78 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 13.01.08
Sijainti: salo, .
Viestit: 1.028
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Tuo taitaa olla kaikissa nykyajan autoissa. Niitä hemmetin puslia saa vaihtaa joka vuosi uusiin. Kestääkö ne missään merkissä?
Vanhuksilla on tuollanen -04 corolla, siihen ainakaan ole tarvinnu mitään remonttia tehdä saati puslia vaihdella, eli oikea vastaus tähänkin kysymykseen on TOYOTA
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.09.2011, 12:48
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Viestit: 331
Perusasetus

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.09.2011, 19:03
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.071
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tepa78 Näytä viesti
Vanhuksilla on tuollanen -04 corolla, siihen ainakaan ole tarvinnu mitään remonttia tehdä saati puslia vaihdella, eli oikea vastaus tähänkin kysymykseen on TOYOTA
Tepa oikeessa, päästiin taas asiaan.
Työkamulla mun vanha E-Carina -92, reilu 400 tkm menty alkuperäisillä nivelillä ja puslilla, pakoputkella ja iskareilla. Renkaita ja jarrupaloja/kenkiä/levyjä on vaan tarvinnu vaihtaa. Niin, ja pahuksen vesipumppu ja kytkin ei kestäny kun n. 330 tkm.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.09.2011, 19:11
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Sama vika meikän hiacessa. 18 vuotta ollu perheessä ja 411tkm mittarissa, ja jo nyt joutuu vaihtamaan uudet alapallot alkuperäisten tilalle. Sen sijaan muut iskarit, raidepäät ja puslat alustassa on vielä alkuperäset. Ei ihme, että ovat niin suosittuja afrikassa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.09.2011, 19:16
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Tarina alkaa ameriikan ihmeen katsastuksesta ja päättyy tojo-miesten keskinäiseen kehuun
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.09.2011, 20:10
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Unhappy

Noilla eväillä ajo-omunaisuudet jo nollassa


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Tepa oikeessa, päästiin taas asiaan.
Työkamulla mun vanha E-Carina -92, reilu 400 tkm menty alkuperäisillä nivelillä ja puslilla, pakoputkella ja iskareilla. Renkaita ja jarrupaloja/kenkiä/levyjä on vaan tarvinnu vaihtaa. Niin, ja pahuksen vesipumppu ja kytkin ei kestäny kun n. 330 tkm.
Noilla kilometreillä iskarit jo aikaa sitten menettäneet tehonsa, mutta tokihan noillakin vielä kelpaa konttorilla kun on tuttu katsastaja , muutenhan toi olis jo joutunut hylkyyn ja prässiin.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 01.09.2011, 20:16
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Noilla kilometreillä iskarit jo aikaa sitten menettäneet tehonsa, mutta tokihan noillakin vielä kelpaa konttorilla kun on tuttu katsastaja , muutenhan toi olis jo joutunut hylkyyn ja prässiin.
Osui ja upposi ja kun joku tuo Neonia leimalle niin hylky armotta vaikka olisi parempi kun uusi toyota miehen kosto on hirmuinen...
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 01.09.2011, 21:31
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Noilla kilometreillä iskarit jo aikaa sitten menettäneet tehonsa, mutta tokihan noillakin vielä kelpaa konttorilla kun on tuttu katsastaja ,
Vein vuoden 88 Caddyn leimalle. Tiesin jo etukäteen että edessä, sekä takana on iskarit ihan loppu. Ei niissä tainnut vaimennusta olla yhtään. Auto lillui niin perkeleesti joka töyssyssä ja vielä pitkään niiden jälkeenkin. Katsurin testin mukaan iskarit oli todella hyvässä kunnossa. Siinä kun verrataan oikean ja vasemman eroa toisiinsa ja jos kumpikin on loppu niin onhan ne silloin samassa kunnossa.

Yksi täysin turha testi lisää katsastukseen niin saadaan lisää hilloa. Sitähän tuo vain on.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 01.09.2011, 18:57
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja thudor Näytä viesti
Korjaamoa pitävä kaveri joskus hymyilly ja selittäny neonia huoltoon tuoville tyypeille, jotka kyselly että osataanko täälä huoltaa jenkkejä, että yariksessakin on enemmän jenkkiosaa..
Eikö hävetä yhtään olla noin väärässä itseäni ainakin nolottaisi jos möläyttelisin jotain tällaista... toki jos puhutaan gen1 neonista niin siinä väite voi pitää paikkansa mutta gen2 neon on niin amerikkaa kuin vain voi olla. Mutta nämähän ovat täysin eri autoja vaikka nimi on sama.

Mutta antaa kaverin vain hymyillä jatkossakin.
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 02.09.2011, 06:09
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Viestit: 331
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari Näytä viesti
toki jos puhutaan gen1 neonista niin siinä väite voi pitää paikkansa mutta gen2 neon on niin amerikkaa kuin vain voi olla.
Itseasiassa..

Gen ykkönen on yhtä jenkki mitä valkopääkotka ja omenapiirakka punavalkoraidoituksella (edit: korjasin noi värit kolmeen kertaan, täytyi googlella oikein tarkistaa että mimmoinen se lippu taas oli )

Ykköstä on koottu pelkästään jenkeissä (mitä nyt muutama maanantaikappale Tolucassa meksikossa, amerikkaa kuitenkin) mutta kakkosta on muistaakseni tehty mm. hollannissa

Nööni on alun perin suunniteltu vastaiskuksi näille pikku japsi ja euro "perhesporteille", kuitenkin niin että hinta on halvempi ja tehoja kuulemma hiukan keskimääräistä enemmän(???). Sen tähden tätä harva mieltää jenkiksi kun on niin peruspaskan käyttökinnerin näköinen ja oloinen. Niitä harvoja amerikkalaisia automerkkejä mistä jenkeissä käytetään usein nimeä rice rocket

Viimeksi muokannut Reisrdok : 02.09.2011 06:33
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 02.09.2011, 18:09
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Reisrdok Näytä viesti
Itseasiassa..

Gen ykkönen on yhtä jenkki mitä valkopääkotka ja omenapiirakka punavalkoraidoituksella (edit: korjasin noi värit kolmeen kertaan, täytyi googlella oikein tarkistaa että mimmoinen se lippu taas oli )

Ykköstä on koottu pelkästään jenkeissä (mitä nyt muutama maanantaikappale Tolucassa meksikossa, amerikkaa kuitenkin) mutta kakkosta on muistaakseni tehty mm. hollannissa

Nööni on alun perin suunniteltu vastaiskuksi näille pikku japsi ja euro "perhesporteille", kuitenkin niin että hinta on halvempi ja tehoja kuulemma hiukan keskimääräistä enemmän(???). Sen tähden tätä harva mieltää jenkiksi kun on niin peruspaskan käyttökinnerin näköinen ja oloinen. Niitä harvoja amerikkalaisia automerkkejä mistä jenkeissä käytetään usein nimeä rice rocket
Jaa, täysin päinvastainaen tieto itsellä, gen1 rakennettu missä sattuu ja gen2 ainoastaan ameriikoissa... ihan sama, oma on jenkeissä kasattu
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 02.09.2011, 18:44
pastirolli pastirolli ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.07.07
Sijainti: Kurikka
Viestit: 2.174
Perusasetus

Ainoat hyvät japsit on tehty japanissa...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Reisrdok Näytä viesti
Neonissa on yhtä paljon jenkkiosaa kuin lähes missä tahansa muussa amerikkalaisessa kipossa samalta ajalta. Moottori on ryslerin suunnittelema ja sitä on myyty mm. 2 litraiseen eclipseen. Eli melkeinpä toisin päin. Ohjaustehostin ja valokytkin on varmaan suoraan 70 -luvun Dartista
Konetta löytyy amerikassa valmistetusta 2gen eclistä joka on amerikkalainen auto. Tietenkin joitakin heikompia ja tietämättömiä ihmisiä harhauttaa kovasti se että eclipse on mitsubishi. Valokatkaisin on samanlainen kuin monessa uudemmassakin autossa. Yhtäkkiä en muista että minkälainen dartista löytyy. Joku viisaampi voisi laittaa vaikka kuvan. Ohjaustehostin... Hmmm... Periaate taitaa olla sama uusissa kuin vanhemmissakin autoissa. Toisaalta olisi hyvä jos tehostin olisi oikeasti 70-luvulta. Se voisi olla parempi kuin uudempien autojen malesiassa valmistetut tehostimet.

Emännällä on -00 Neon 3-lovisella automaatilla. Helvetin hyvä ajaa. Pieni kulutus. Tarpeeksi sisätilaa. Näppärän kokoinen. Hyvä.

Ainut miinus on se että autolla ei saa vetää kunnon kärryä perässä. Painot on 450/450.
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde-

Yritin epäonnistua. Onnistuin.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 02.09.2011, 19:16
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pastirolli Näytä viesti
Ainut miinus on se että autolla ei saa vetää kunnon kärryä perässä. Painot on 450/450.
Mikähän älynväläys näissä vetopainoissa on ?? Onhan tuo nyt ihan normiauton kokoinen peli.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 02.09.2011, 19:41
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pastirolli Näytä viesti
Konetta löytyy amerikassa valmistetusta 2gen eclistä joka on amerikkalainen auto. Tietenkin joitakin heikompia ja tietämättömiä ihmisiä harhauttaa kovasti se että eclipse on mitsubishi. Valokatkaisin on samanlainen kuin monessa uudemmassakin autossa. Yhtäkkiä en muista että minkälainen dartista löytyy. Joku viisaampi voisi laittaa vaikka kuvan. Ohjaustehostin... Hmmm... Periaate taitaa olla sama uusissa kuin vanhemmissakin autoissa. Toisaalta olisi hyvä jos tehostin olisi oikeasti 70-luvulta. Se voisi olla parempi kuin uudempien autojen malesiassa valmistetut tehostimet.

Emännällä on -00 Neon 3-lovisella automaatilla. Helvetin hyvä ajaa. Pieni kulutus. Tarpeeksi sisätilaa. Näppärän kokoinen. Hyvä.

Ainut miinus on se että autolla ei saa vetää kunnon kärryä perässä. Painot on 450/450.
Niin, tuossahan tuli ne tärkeimmät, on sitten samanlainen kuin omakin auto painaa 1270kg ja 134hp löytyy, ei mikään raketti mutta eipä sillä jalkoihin jää edes tomaatilla.
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 02.09.2011, 19:58
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Viestit: 331
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pastirolli Näytä viesti
Konetta löytyy amerikassa valmistetusta 2gen eclistä joka on amerikkalainen auto.
I stand corrected eli seison korjattuna. Näistä vehkeistä en tiedä hölkkäsen pöläystä. BMW meinasi ostaa samaa mottia myös mutta jenkit pisti vastaan tjsp.

Jos joku paremmin tietää että gen 1 Neoneja on jossain muualla koottu niin olkoon sitten niin. Ite käytin aikaa ja vaivaa aikoinaan asian selvittämiseen kun sitä tietoa jossain aikanaan tarvitsin ja mm. VIN dekooderi ei käsittääkseni muita kokoonpanopaikkoja tunne. Voin olla väärässä hyvinkin.

Näistä kytkimistä ja tehostimista mulla ei nyt ole minkään sortin dokumentteja eikä vahvistettuja faktapapereita chryslerin pomojen allekirjoituksena varustettuna, kaveri vaan omisti dartin ja naureskeli että taitaa olla samoja palikoita kun kovasti saman näköisiä ovat. Tiedä sitten oliko kännissä vai hämärsikö muuten vaan näköä

Neoneista tuli aikoinaan selvitettyä asioita paljon enemmän kuin mitä huvitti, näistä samoista asioista kun sai joka ikisen ihmisen kanssa aina vääntää vaikkei edes aina olisi kiinnostanut Enää ei jaksa. Olkoon vaikka v****u indokiinasta koko rakkine Hyvä peli oli -minun- mielestä sen sadan tuhannen kilometrin ajan mitä sillä ajoin. Voin olla väärässäkin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Katsastus? komu Tekniikka & Jutustelu 1 05.11.2009 20:17
katsastus Rälläri Tekniikka & Jutustelu 4 29.05.2009 21:18
SOA:n katsastus -Captain- Tekniikka & Jutustelu 31 05.05.2007 15:22
OT: edit. käyttö kinnerin kierrokset hukassa. jv Tekniikka & Jutustelu 15 17.12.2006 20:04
katsastus offirauta Tekniikka & Jutustelu 1 11.09.2006 13:05


Sivu luotu: 11:07 (GMT +2).