![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() EDIT ![]() Noin ne voltit omassakin menee ja 6v hehkut on pelanneet hienosti. Ainakin numerolla 349-PT147 saa varaosakaupasta käypäset, tollaset oli omassa ja sellaset sinne vaihdettiinkin (vanhat ilmeisesti vähintään 3 vuotta vanhat kunnes 1 pimeni) ja kaverin autoonkin tuli tollaset. Ainoa mitä tulee mieleen - väärien hehkujen lisäksi - ois että hehkuttaisko se sitten liian kauan?
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ Viimeksi muokannut Krisse : 31.08.2011 10:08 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
mielestäni ei hehkuttele liian kauaa kyllähän sen merkkivaloista huomais jos päärele jäis vetäneeks.. tarvihehkuilla toimi pari viikkoo ja ei oikein uskalla laittaa orgikkisia kiinni ennenkun on toiminnasta varma!
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mun mielestä toi pakkohehku on kova sana. Elikkä vedetty suoraan akuilta 12v hehkuille ja 11v hehkut kiinni. Sietää hehkuttaa hyvin semmosen 10s, joka tuntu riittävän -20 kappasella tojotan maamoottorin käynnistykseen. Kesällähän ei tarvi kyseiseen namiskaan edes koskea, jolloin ei sormi rasitu siitä napin painamisesta
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja kato millaset ne tarvikehehkus oli, sillä noi aijemmassa postauksessa mainitsemani PT147 on halvinta kamaa mitä noihin varmaan löytyy ja on pelannut itellä ja kaverilla ihan hienosti. Mutta ne onkin oikeat tähän autoon.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#5
|
||||
|
||||
![]()
joo se pakkohehku on tiedossa mut niinkauan kun toimii noin niin toki pidän. Hj.ssa jäi ainakin hehkun merkkivalo palaan kun päärele veti kokoajan.
Mut se kysymys olikin et mikäs sen jännitteen pudottaa 6v et hehkut kestäis! Toyotalla meinas et vaihtaa vaan 11v hehkut jos on ollu alunalkaen väärä rele siellä?! ex omistajalla oli aina pakkasilla lämppärissä niin ei tietenkään oireillu.. Pääreleen ilmeisesti pitäs se jännite puottaa 6volttiin mut jos se onkin joskus vaihdettu ja tilalle väärät hehkut kohta nähdään kun ehtii taas tutkiin ja hakeen ne 11v hehkut. ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() Vielä yks.
Siel imusarjassa pitäs olla viel yks hehku,sihen tulee kaks johtoo. Muistaakseen maa ja + ja sitä ohjataan jotenki niin et jossai hehkun vaiheessa se on esivastuksena se viides hehku. Jälkihehku oli jotenkin erikseen ku sille oli muistaakseen eri relekin. Ja imusarjan alapuolella on lohkon lämmön tunnistin. Ja jossain vitussa oli joku current sensor eli virta anturi,eli se tunnistelee sitä fiilistä monin eritavoin. Koko höskälle on ihan semmonen poksi kuskin tai hantin jalkatilassa. Mut muistaaksen oli aina niin et jos on se viides hehku ni sillon 6v tulpat ja jos ei ni sit 12v. Molempia systeemejä oli hiasteissa ja hilseissä. Itte käytän Denson tulppia ku niitä saa tarvikkeena ja jostai kirjasta luin et oli suurempi pintalämpötila ja on ne pitkä ikäsemmät ja paremmat.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
mitkä ovat tarvike hehkut? jos ovat nkt tai vai mikä se oli niin itsellä niistä ainakin huonoja kokemuksia.. kuinka kauan hehkulle tulee tuo 10V ja kuinka kauan sen jälkeen 6V?
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
saattoi olla joku nkt mallia motovitun net tai joku muu carlos merkkinen..densot oli ne mitkä vaihdoin pois niistä oli 2kpl mykkänä ja joku pari viikkoo ni niista carlos merkkisistä tarvikkeista oli taas pari pimeenä.
Nyt olis ne 6v densot eli orgikkset mut jos vaihtaa niihin 11v ja testaa..ei pitäs ainakaan palaa heti. Kun testasin oli hieman lämmin kone vielä ni n.2-3s 10.2v ja sit hatusta vedettynä n.10s 6v jälkihehkulla. ja uudestaan koitettuna varmaan 1s 10.2v kun tais olla lämpöö tarpeeks eli luulis haistelevan läpötilatkin oikein..tai vitustako niitä tietää ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
voe pylly aika pitkä toimitusaika toyolla 2.9 kysyin onko tullu viimekuun puolella tilasin ja 12.9 lupasivat et vasta sais 11v hehkut.. Kuulemma hehkun pää solenoidin pitäs se jännite tiputtaa vaan taas kun mittasin ni näytti 10.8v ni maalaistyhmyydellä sillon luulis ton 6v hehkun kuolevam melko nopeesti!
|
#10
|
|||
|
|||
![]() no huh huh.
Ei se nyt noin vaikeeta voi olla. Toyotalla pitäs runkonumeron perusteella tietää mikä hehku sinne kuuluu. Niitä oli kahta systeemiä Superglow ja joku pohjois eurooppa malli,muistaakseen superglow systeemissä se viides hehku imusarjassa toimii sarjavastuksena esikammio tulpille eli nyt jos mittaat sitä jännitettä ilman kuormaa ni se on se n.12v. Sit kuormalla n.6v. Se current sensor siinä imusarjan päällä haistaa jännitettä ku tulpat lämmähtää täys jännitteellä ni sit naksahtaa etuvastus päälle. Eli hehkun tietyssä vaiheessa niille neljälle kammio hehkulle tulee 12v ja ilman etuvastusta aina se 12v. Nyt jos laitat 6v tulppien tilalle 12v tulpat ni ei toimi. Ei ajastus eikä mikään muukaan. Eli suosittelen käyttämään niitä tulppia mitkä sinne kuuluu tai sit nappi hehku etuvastuksella tai ilman. Eikä rele pudota mitään jännitettä vaan etu vastus,kun se kuitenkin lämpenee ni se lämpö hyödynnetään imusatsissa ja tää kaikki et saatas hyvä hehkutus vaikka akku jännite olis huono.
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Siis varmaan hkt hehkut motonetistä.
Eli niitä saa olla aina pari kipaletta varastossa eli ei ne ole välttämättä väärät vaan pelkästään huonoa laatua. Jos ne orkkikset on nyt parinkymmenen vuoden jälkeen kypsät niin ei nekään välttämättä ole olleet väärät vaan aika vain tuli täyteen. Jos vaihat sinne väärät hehkut niin tosiaankaan se ajastus ei tule toimimaan vaan hehkut saattaa jäädä päälle ja sitten taas sattuu vaikka mitä ihmettä esim vaikka se että akut tyhjenee ajossa kun laturi ei jaksa pukata virtaa tarpeeksi. Itellä on ollu bertassa 24 V systeemissä jo muutaman vuoden 11 voltin hehkut ihan vaan sen takia että liikkeelle pääsee nopeammin kuin orkkis 23 v hehkuilla joill sai hehkutella sen 25 sekkaa, ja nyt lähetään 3-7 sekunnin hehkulla. Ja niitä motonetin hkt hehkuja on tullu sinne syydettyä ihan vaan siksi että ne on halpoja ja niitä on aina saatavilla, siihen ne hyvät puolet sitten loppuikin, paitsi vielä se että pari kertaa on virtalukko jumittanu seurauksella että hehkut on hehkutellu akut tyhjiin niin silti ne saa vielä ehjänä pois eikä niistä putoa mitään palotilaan, tai ei ainakaan vielä ole pudonnut.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mikä särki patrolin hehkut? | Grr | Tekniikka & Jutustelu | 32 | 21.02.2011 22:21 |
LJ vm-88 Polttaa hehkuja? | isuzubj | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 28.01.2011 03:30 |
Myydään Toyotan hehkuja 6 kpl, uusia | Romurane | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 23.03.2010 15:34 |
jeeppis polttaa kumia | Linkit | 7 | 28.05.2006 08:18 | |
Mikä pudottaa pyttyjä pelistä? | Rado74 | Vuosimallit 1984-1996 | 2 | 08.09.2003 17:28 |