![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Nostanpa vanhaa ketjua. Eli voisiko joku julkaista 460-koppaisen (lyhyt malli ja mielellään 80-luvun alkupuolelta) 280 G:n VIN-koodin tai rekisterinumeron, jolla pääsee varaosatiskillä kiinni osanumeroihin? Privakin käy toki minulle, jos ei halua julkisesti näkymään. Ja auton täytyisi olla siis alunperin 280 G tai GE ja lyhytkoppainen. Itselläni vuosimallin -82 300GD:hen istahtanut OM606 ja originaali OM617 ei riitä vertailuun ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mullakin viritystä menossa, siis olenko ymmärtänyt oikein että jos moottorin turbottaa ja teho ei nouse kuin 25%, niin ei tarvitse muuta kuin teholapun?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Taitaa olla +20% tuo raja, mutta käsittääkseni teholappu siinä tapauksessa riittää. Aina ei ilmeisesti vaadita edes sitä.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Et oo ymmärtäny oikein, teho ei ensinnäkään saa nousta kuin max. 20 % mallisarjan tehokkaimmasta. Ja jos autosi ei ole alkujaan mallisarjan tehokkain, jo 1 kW tehonlisäys vaatii käytettävän vertailuautoksi mallisarjasta löytyvää seuraavaks tehokkainta. Jos taas autosi on jo valmiiksi mallisarjan tehokkain, teholappu riittää. Päästötaso vaaditaan selvitettäväksi vähäpäästöisyydestä alkaen (ei näy rekisteriotteella), eli jos kysessä suomi-auto niin -92 alkaen henkilöautot 1.7.93 alkaen maasturit ja pakut. Ulkomailta tuodut voi olla merkitty vähäpäästöisiksi jo 1.12.1988 alkaen.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Koodi:
Varaosa Varaosanumero Varaosanumero Kanta-ajoneuvo Vertailuajoneuvo 240GE OM616 72hp (54kW) 280GE M110.924 156hp (115kW) Etuakselipalkki Kallistuksenvakain, etu A 460 323 04 65 A 460 323 04 65 Etujarrulevy/rummut A 460 421 01 12 A 460 421 01 12 Etujarrusatulat A 005 421 57 98 A 005 421 57 98 Etujouset A 460 321 02 04 A 460 321 02 04 Etuheilahduksenvaimentimet A 004 323 09 00 A 004 323 09 00 Etutukivarret -ylä A 460 330 03 07 A 460 330 03 07 -ala A 460 330 01 11 A 460 330 01 11 Etupyörännavat Kytkin Vaihteisto Kardaaniakseli A 460 410 36 04 A 460 410 36 04 A 460 410 45 04 A 460 410 45 04 A 460 410 43 04 A 460 410 43 04 Vetopyörästö A 601 350 63 39 A 601 350 63 39 A 611 353 50 15 A 611 353 50 15 Vetoakselit A 460 330 07 01 A 460 330 07 01 A 462 350 01 10 A 462 350 01 10 Taka-akselipalkki Kallistuksenvakain, taka A 460 326 01 65 A 460 326 01 65 Takajarrulevy/rummut A 601 423 50 01 A 601 423 50 01 Takajarrusatulat A 007 420 09 18 A 007 420 09 18 Takajouset A 460 324 03 04 A 460 324 03 04 Takaheilahduksenvaimentimet A 003 326 88 00 A 003 326 88 00 Takatukivarret -ylä A 460 350 04 06 A 460 350 04 06 -ala A 461 350 00 06 A 461 350 00 06 Takapyörännavat Koodi:
Moottorien tiedot Kanta-ajoneuvo Vertailuajoneuvo Vaihdettu moottori Mallinumero OM616.912 M110.924 OM603.912 HP 72 156 109 kW 54 115 80 Paino kg 250 317 217 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tässä vielä tuo eka taulukko excel tiedostona.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Vähän OT: onko tosi että tuo 280bensaruiskun kone painaa 317kg? Siis 67kg enemmän mitä orkkis 300d kone? Epäilen....mutta tuohan onkin kiinnostavaa. Hmm...kun vaihdan OM602 (vajaa 200kg) tuon 280E:N tilalle niin samalla laihdutan auton painon 1990kg:stä 1870kg pintaan? Kiva
![]()
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Viimeksi muokannut JSJ : 26.08.2011 09:14 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
minkälaisia on muuten 460 sarjasten ala ja ylätukivarret ? vai onks nuo ylätukivarret panhardeja ?
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 26.08.2011 12:59 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
heh heh 240ge, onneksi en ole katsastus mies.
300gd ja 280 ge omapainossa on 10kg ero dieselin eduksi. 1935 kg vs. 1945kg |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ei voi painaa niin paljoa. Mersuista en tiedä mitään, mutta Bemarin saman ikäinen ja saman kokoinen kuutos kone painaa noin 215 kg.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Mikäs ongelma se turbolle katsastaminen on. Ei sen virityksen tarvitse aina onnistua
![]() ![]() Sillon ei tarvitse todistella yhtään mitään ja puolet helpompi katsastus |
#13
|
||||
|
||||
![]()
just näin kun yllämainittiin! ei kannata tehdä liian vaikeeta yksinkertasesta asiasta
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Valp/C202 omistajat E-Suomessa, apua katsastukseen! | Valp | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 12.01.2009 12:44 |
Todistus katsastukseen jeepin tehoista ja jarruista | Jeep-Rice | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 29.10.2008 17:14 |
selvityksiä katsastukseen. | kala | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 01.10.2007 08:50 |
Isommat renkaat ja sitten katsastukseen vai miten? | Discovery | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 25.10.2005 17:03 |
Rengasasiaa!!! LJ Katsastukseen APUA!! | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 17.12.2004 20:07 |