Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.08.2011, 16:59
Viideo:n Avatar
Viideo Viideo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.04.04
Sijainti: Vesilahti, Finland.
Viestit: 93
Question

Nostanpa vanhaa ketjua. Eli voisiko joku julkaista 460-koppaisen (lyhyt malli ja mielellään 80-luvun alkupuolelta) 280 G:n VIN-koodin tai rekisterinumeron, jolla pääsee varaosatiskillä kiinni osanumeroihin? Privakin käy toki minulle, jos ei halua julkisesti näkymään.

Ja auton täytyisi olla siis alunperin 280 G tai GE ja lyhytkoppainen. Itselläni vuosimallin -82 300GD:hen istahtanut OM606 ja originaali OM617 ei riitä vertailuun .

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.08.2011, 18:48
Ilmari84 Ilmari84 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.05.09
Sijainti: Hämeenlinna
Viestit: 76
Perusasetus

Mullakin viritystä menossa, siis olenko ymmärtänyt oikein että jos moottorin turbottaa ja teho ei nouse kuin 25%, niin ei tarvitse muuta kuin teholapun?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.08.2011, 22:17
Viideo:n Avatar
Viideo Viideo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.04.04
Sijainti: Vesilahti, Finland.
Viestit: 93
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ilmari84 Näytä viesti
Mullakin viritystä menossa, siis olenko ymmärtänyt oikein että jos moottorin turbottaa ja teho ei nouse kuin 25%, niin ei tarvitse muuta kuin teholapun?
Taitaa olla +20% tuo raja, mutta käsittääkseni teholappu siinä tapauksessa riittää. Aina ei ilmeisesti vaadita edes sitä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.08.2011, 08:45
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.065
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ilmari84 Näytä viesti
siis olenko ymmärtänyt oikein että jos moottorin turbottaa ja teho ei nouse kuin 25%, niin ei tarvitse muuta kuin teholapun?
Et oo ymmärtäny oikein, teho ei ensinnäkään saa nousta kuin max. 20 % mallisarjan tehokkaimmasta. Ja jos autosi ei ole alkujaan mallisarjan tehokkain, jo 1 kW tehonlisäys vaatii käytettävän vertailuautoksi mallisarjasta löytyvää seuraavaks tehokkainta. Jos taas autosi on jo valmiiksi mallisarjan tehokkain, teholappu riittää. Päästötaso vaaditaan selvitettäväksi vähäpäästöisyydestä alkaen (ei näy rekisteriotteella), eli jos kysessä suomi-auto niin -92 alkaen henkilöautot 1.7.93 alkaen maasturit ja pakut. Ulkomailta tuodut voi olla merkitty vähäpäästöisiksi jo 1.12.1988 alkaen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.08.2011, 05:59
JSJ:n Avatar
JSJ JSJ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.07
Sijainti: Raahe, Finland.
Viestit: 232
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viideo Näytä viesti
Nostanpa vanhaa ketjua. Eli voisiko joku julkaista 460-koppaisen (lyhyt malli ja mielellään 80-luvun alkupuolelta) 280 G:n VIN-koodin tai rekisterinumeron, jolla pääsee varaosatiskillä kiinni osanumeroihin? Privakin käy toki minulle, jos ei halua julkisesti näkymään.

Ja auton täytyisi olla siis alunperin 280 G tai GE ja lyhytkoppainen. Itselläni vuosimallin -82 300GD:hen istahtanut OM606 ja originaali OM617 ei riitä vertailuun .
Tuossa kanta-ajoneuvo -82 G 240 ja vertailuosat saman ikäinen G 280 näillä sain ainakin itse tuon om603 rekisteröityä
Koodi:
Varaosa				Varaosanumero 		Varaosanumero 
				Kanta-ajoneuvo		Vertailuajoneuvo
				240GE OM616 72hp (54kW)	280GE M110.924 156hp (115kW)
Etuakselipalkki		
Kallistuksenvakain, etu		A 460 323 04 65		A 460 323 04 65
Etujarrulevy/rummut		A 460 421 01 12		A 460 421 01 12
Etujarrusatulat			A 005 421 57 98		A 005 421 57 98
Etujouset			A 460 321 02 04		A 460 321 02 04
Etuheilahduksenvaimentimet	A 004 323 09 00		A 004 323 09 00
Etutukivarret		
-ylä				A 460 330 03 07		A 460 330 03 07
-ala				A 460 330 01 11		A 460 330 01 11
Etupyörännavat		
Kytkin		
Vaihteisto		
Kardaaniakseli			A 460 410 36 04 	A 460 410 36 04
				A 460 410 45 04  	A 460 410 45 04
				A 460 410 43 04 	A 460 410 43 04 
Vetopyörästö			A 601 350 63 39  	A 601 350 63 39
				A 611 353 50 15  	A 611 353 50 15  
Vetoakselit			A 460 330 07 01  	A 460 330 07 01
				A 462 350 01 10  	A 462 350 01 10  
Taka-akselipalkki		
Kallistuksenvakain, taka	A 460 326 01 65		A 460 326 01 65
Takajarrulevy/rummut		A 601 423 50 01		A 601 423 50 01
Takajarrusatulat		A 007 420 09 18 	A 007 420 09 18
Takajouset			A 460 324 03 04		A 460 324 03 04
Takaheilahduksenvaimentimet	A 003 326 88 00		A 003 326 88 00
Takatukivarret		
-ylä				A 460 350 04 06		A 460 350 04 06
-ala				A 461 350 00 06		A 461 350 00 06
Takapyörännavat
Lisäksi oli tälläinen doku missä on eri moottorien tehot:
Koodi:
Moottorien tiedot

		Kanta-ajoneuvo	Vertailuajoneuvo	Vaihdettu moottori
Mallinumero	OM616.912	M110.924		OM603.912
HP		72		156			109
kW		54		115			80
Paino kg	250		317			217
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.08.2011, 08:15
JSJ:n Avatar
JSJ JSJ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.07
Sijainti: Raahe, Finland.
Viestit: 232
Perusasetus

Tässä vielä tuo eka taulukko excel tiedostona.
Attached Files
File Type: zip VaihdetutOsat.zip‎ (5,5 Kt, 316 lukua)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.08.2011, 08:30
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Vähän OT: onko tosi että tuo 280bensaruiskun kone painaa 317kg? Siis 67kg enemmän mitä orkkis 300d kone? Epäilen....mutta tuohan onkin kiinnostavaa. Hmm...kun vaihdan OM602 (vajaa 200kg) tuon 280E:N tilalle niin samalla laihdutan auton painon 1990kg:stä 1870kg pintaan? Kiva
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.08.2011, 09:05
JSJ:n Avatar
JSJ JSJ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.07
Sijainti: Raahe, Finland.
Viestit: 232
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petr Näytä viesti
Vähän OT: onko tosi että tuo 280bensaruiskun kone painaa 317kg? Siis 67kg enemmän mitä orkkis 300d kone? Epäilen....mutta tuohan onkin kiinnostavaa. Hmm...kun vaihdan OM602 (vajaa 200kg) tuon 280E:N tilalle niin samalla laihdutan auton painon 1990kg:stä 1870kg pintaan? Kiva
Tuo moottorin paino on jostain netistä löytynyt niin voipi olla vääräkin Eka taulukon osanumerot on EPC:stä kaivettu eli ne on oikein.

Viimeksi muokannut JSJ : 26.08.2011 09:14
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.08.2011, 12:52
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JSJ Näytä viesti
Tuo moottorin paino on jostain netistä löytynyt niin voipi olla vääräkin Eka taulukon osanumerot on EPC:stä kaivettu eli ne on oikein.
ja mallinimissä het alussa virhe... toivottavasti ei haittaa inssiä...


minkälaisia on muuten 460 sarjasten ala ja ylätukivarret ? vai onks nuo ylätukivarret panhardeja ?
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 26.08.2011 12:59
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 26.08.2011, 18:04
Tumi:n Avatar
Tumi Tumi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.03
Sijainti: Joensuu
Viestit: 1.502
Perusasetus

heh heh 240ge, onneksi en ole katsastus mies.

300gd ja 280 ge omapainossa on 10kg ero dieselin eduksi. 1935 kg vs. 1945kg
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 26.08.2011, 21:30
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petr Näytä viesti
Vähän OT: onko tosi että tuo 280bensaruiskun kone painaa 317kg?
Ei voi painaa niin paljoa. Mersuista en tiedä mitään, mutta Bemarin saman ikäinen ja saman kokoinen kuutos kone painaa noin 215 kg.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 28.08.2011, 07:55
nbf:n Avatar
nbf nbf ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 13.07.11
Sijainti: jns
Viestit: 389
Perusasetus

Mikäs ongelma se turbolle katsastaminen on. Ei sen virityksen tarvitse aina onnistua Itsekkin käytin bemarin muutoskatsastamassa turbolle silleen että vakiona tehoja 171hv ja turbon asentamisen jälkeen 165hv 0,5bar paineella

Sillon ei tarvitse todistella yhtään mitään ja puolet helpompi katsastus
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 28.08.2011, 08:27
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

just näin kun yllämainittiin! ei kannata tehdä liian vaikeeta yksinkertasesta asiasta
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Valp/C202 omistajat E-Suomessa, apua katsastukseen! Valp Tekniikka & Jutustelu 7 12.01.2009 12:44
Todistus katsastukseen jeepin tehoista ja jarruista Jeep-Rice Tekniikka & Jutustelu 7 29.10.2008 17:14
selvityksiä katsastukseen. kala Tekniikka & Jutustelu 3 01.10.2007 08:50
Isommat renkaat ja sitten katsastukseen vai miten? Discovery Tekniikka & Jutustelu 9 25.10.2005 17:03
Rengasasiaa!!! LJ Katsastukseen APUA!! Tekniikka & Jutustelu 4 17.12.2004 20:07


Sivu luotu: 09:49 (GMT +2).