![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Tuosta -Matti-:n autosta en tiedä, mutta voisko olla seurausta seuraavasta:
Tuo ve-pumppuhan on sähköisesti ohjattu? eli siellä pumpun sisässä oleva "siirtopumppu" tekee diesel-painetta, ja sillä dieselpaineella säädetään ainakin ennakkoa, mahdollisesti myös syötön määrää? säätö tapahtuu solennoidiventtiileillä, (luultavasti) jousi painaa ennakon taas myöhäselle hydraulipaineen(siis- dsl paineen) lakattua, siis moottorin sammuttua. Ja kun startataan kuumaa konetta, niin kaikki välykset, mitkä on aikojen saatossa on kertynyt, aiheuttaa vuotoa, ja kun ennakkoa ei saada kohdalleen, niin koneen ohjauselektroniikka ei anna syöttöä (pumppuelementti 0-asennossa) Toki tuo biodiesel on voinut aiheuttaa ylimääräistä kulumista, ja ennenkaikkea tiivisteiden turpumista/kulumista. Ja kuten -matti- sanoi, auto sammuu moottorijarrutuksen jälkeen-> pumppu ei kerkiä säätää ennakkoa (ja syöttöä?) kohdalleen, kun dsl paine liian pieni. Yksi vaihtoehto on nimenomaan tuon pumpun paineensäätöventtiili, olisko roska välissä tai jopa syöpynyt? (pumpun sisällä, vaatii varmaan dsl-korjaamoa) tuota venttiilin vuotamista vois yrittää testata syöttämällä dieseliä pienellä paineella pumppuun, ja jos tihkaisee paluuputkesta niin venttiili ei sulkeudu kunnolla? korostan vielä että tuosta nimenomaisesta pumpusta ei tietoa! Voiko tuosta autosta tarkistaa sähköisesti pumpun ajoitusta? Minä kokeilisin, jos mahdollista, siirtää pumpun perusasetusta pikkasen aikaisemmalle, niin näkis että helpottaako yhtään, yleensä moottorinohjaus sietää yhden hampaan heiton syöttöpumpulla. Ja yleisellä tasolla; dsl voimakkaasti lämpölaajeneva; eli kun kuumaa, niin energiasisältö pienempi/mm3, ja silloin kuumalla dieselillä tarvitaan isompi syöttö kuin kylmällä polttoaineella, oliskohan tuo lämpöanturi tuota varten? (venedieseleissä dsl jäähdytin meriveteen, koska kun tankki lämpeni kuumaksi, niin vene ei jaksanut lähteä liukuun, kun makaanisissa pumpuissa ei ollut lämpotilan/määrän korjausta). |
Luokat |
1kz-te |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
KingCabin kytkin ei irroita lämpimänä | Naunau | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 17.11.2010 15:52 |
Range ei käynnisty lämpimänä | ZyndHel | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 08.12.2009 22:51 |
Ostettu Fj:n Startti | tossu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 12.04.2009 13:11 |
o: wakoneeriin startti startti löytyi!"! | wakoneekeri | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 06.04.2006 20:40 |
Rankun käynti lämpimänä | Niko | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 07.03.2005 22:49 |