Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.08.2011, 05:30
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samppa79 Näytä viesti
Näyttää siltä että aiot panostaa vehkeeseen. Mites jos veto olisi hydraulinen? Kahdesta etuakselista akselit ja nelipyöräohjaus? Hydrauliikalla olisi helpompi hoidella suunnanvaihto ja monta muuta juttua. Mekaanista vaihteistoa ei tarvita joten toteusu mahtuu pienempään tilaan. Onhan pumput ja moottorit kalliimpia mutta käsiteltävyys olisi aivan omaa luokkaa.
kuulostaakin jo liian hankalalta? en kauheesti noista ymmärrä. riittää kyllä ihan perus ohjaus ym. eli ei ruveta hifistelemään tollasia

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.08.2011, 14:39
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Goljatti Näytä viesti
kuulostaakin jo liian hankalalta? en kauheesti noista ymmärrä. riittää kyllä ihan perus ohjaus ym. eli ei ruveta hifistelemään tollasia
Hankala tai hankala, miten sen laskee. Mulla on pikkunen nelivetoinen jarruohjattu kuormaaja hydraulisella vedolla. On niin yksinkertainen värkki että miksi sellaista ei voi rakentaa itsekkin. Olen välillä miettinyt että jos laittaisi siihen kaksi kavennettua etuakselia niin tulisi kätevä peli. Onhan se totta että yksinkertaisempi rakennella tavallisilla kakkaroilla.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.08.2011, 18:29
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samppa79 Näytä viesti
Hankala tai hankala, miten sen laskee. Mulla on pikkunen nelivetoinen jarruohjattu kuormaaja hydraulisella vedolla. On niin yksinkertainen värkki että miksi sellaista ei voi rakentaa itsekkin. Olen välillä miettinyt että jos laittaisi siihen kaksi kavennettua etuakselia niin tulisi kätevä peli. Onhan se totta että yksinkertaisempi rakennella tavallisilla kakkaroilla.
mitäs kaikkea tollasen toteutukseen pitäs hankkia ja paljonko ne suunnillee maksaa markkinoilla?

se nelipyörä ohjaus ois kyllä eri kätevä juttu
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.08.2011, 20:37
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Vaikea hintaa laskea. Käytetyistä osista itse tekisin. Siihen tarvitsisi 2 hydrauliikka pumppua, 2 hydraulimoottoria joitakin venttiilejä, säiliön ja sen sellaista. Toinen pumppu ajomoottoreille ja toinen muuhun hydrauliikkaan. Osia voisi saada edullisesti käytettynä tai kalliisti kaupasta. Ebaystä voisi tutkailla. Moottorit ei tartte olla kovin isoja koska välitystä olisi perässä jo valmiina. Oikeastaan koko komeus toimisi yhdellä moottorilla kun käyttäisi jakoaskia välissä.
Heitin vaan ilmaan ajatuksen että hydrauliikka ei ole sen kummempaa kuin mikään muukaan ihmisen tekemä juttu .
http://www.youtube.com/watch?v=pB9RAdJk9w0
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.08.2011, 20:41
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

jeah. mitä meinaatte kestäiskö tuo nivan jakolaatikko tuollasessa vehkeessä?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.08.2011, 20:56
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Sukulaismies väsäsi pihatraktorin mazdan kone/vaihteistopakettista jonka perään muistaakseni jonkin saabin vaihteisto peräksi. Etuvetoisen auton navat takanavoiksi ja vetarit hitsaamalla lyhyemmäksi. Hyvin sillä pihat on auki pysynyt jo toistakymmentä vuotta.
Jos ajettelit automaattia niin kannattaisiko laittaa toinen vaihteisto jatkoksi jotta saa hitaammat välitykset? Ryömintä olisi aika mukava ominaisuus.
Väsäät vehkeen nurkista löytyvistä kamppeista ja kokeilet kestääkö. Jos ei kestä niin takuutyönä pikku parannus heikkoon kohtaan
Tarviiko akseleissa olla välttämättä lukkoja? Kemppi taka-akseliin ja etuseen ei mitään?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.08.2011, 21:00
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Kaverilla on tämmönen projekti:
http://video.google.com/videoplay?do...37353582820333
Perustuu vissiin kuorma-auton osiin.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.08.2011, 22:30
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samppa79 Näytä viesti
Tarviiko akseleissa olla välttämättä lukkoja? Kemppi taka-akseliin ja etuseen ei mitään?
Jos pihakampetta koville pohjille suunnittelee niin lukot on aika turhat.

Ja hydrauliveto tulee kalliiksi jos haluaa edes tuon automaattilootan tasoiset ajo-ominaisuudet.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Tallin ja katoksen suunnittelua osilpi Chit-Chat 0 16.11.2009 21:07
Mikä meni hojon jakis remontissa väärin? Gravedigger Tekniikka & Jutustelu 7 20.08.2008 19:55
sytkän suunnittelua... mauno Tekniikka & Jutustelu 12 15.01.2007 14:04
Kokeeneemmat offajat/Härvelin rakentajat hoi! Kovakalu69 Tekniikka & Jutustelu 49 20.06.2006 11:01
Lämmityslaitteen suunnittelua ja rakentamista Shuttle Tekniikka & Jutustelu 7 11.09.2005 18:20


Sivu luotu: 04:48 (GMT +2).