![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Olen kyllä kuullut puhuttavan samaa tuolla ameriikan auto puolella toden peräisyydestä en tiedä sen tarkemmin ja kyllä sillä pakoputkistolla on merkitystä 4 tahtikoneessakin. Luulisin kyllä että pakosarja sitä moottorin luonnetta tuossa eniten sanelee??? En asiasta sen tarkemmin tiedä... Eikä kiinnostakkaan... paljon helpompaa ahtaa... ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() 2T-Suzukit ja pakoputket
Kyllä niitä 2T Suzukeitakin on olemassa. Ovat vaan vähän harvinaisempia. 360cc ja 540cc "voimamoottoreilla".
http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Jimny 2T koneissa käytetään aina resonanssiputkia täytön hallinnan takia. Uusimmissa vehkeissä nämä on vielä jollain lailla säädettäviä(muuttuva pakoaukko sun muuta). 4T koneissa resonanssiputkesta on myös hyötyä. Tuo asennettu Torley on myös sellainen. Rakenne on 2-yhteen + 2-yhteen. Rakenteella(rytmityksellä), tilavuuksilla ja pituuksilla passataan resonanssi lalutulle kierroslukualueelle. Resonanssin tarkoitus on tuottaa alipaine pakokanavaan sille hetkelle kun pakoventtiili aukeaa ja näin parantaa kaasunvaihtoa. Samoja rakenteita käytetään yleisesti myös imupuolella mutta tietenkin vastakkaisessa vaiheessa. Painehuippu ajoitetaan kohtaan missä imuventtiili aukeaa. Oikeat moottoreiden virittäjät osaavat selittää asian tarkemmin. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Oliko se Herr Helmholtz?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Project: Amaranth | piparix | Maasturiprojektit | 23 | 10.02.2009 21:31 |
rojekti suiza*KUVIA* | vertti | O/M/V Ajoneuvot | 32 | 29.07.2007 07:52 |
O: Pikku Suiza | ippendale | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 18.07.2006 10:22 |
Project: Bajeero | cruiseri | Tekniikka & Jutustelu | 57 | 16.04.2006 13:09 |
Suiza Hertzikassa? | AVRO | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 08.10.2003 01:37 |