![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Mukava kattella hyviä projektikuvia.Jatkakaa samaan malliin.
|
|
#2
|
||||
|
||||
Palkkihelmat
Hitsari lähti partioleirille, mutta aika hyvin projekti on edistynyt. Hitsaustaito kehittynyt tunti tunnilta ja lankakilojen mukaan. Menossa on toinen rulla ja toinen kaasupullo.
Mätää löytyy Kylkiputkien sovittelua Monttöörit Jälki paranee Mätää paljastuu aina vaan lisää. Ei tartte kun teräsharjalla sipaisee, niin reikää löytyy. Kohta loppuu peltikin. |
|
#3
|
||||
|
||||
Pakoputki sun muuta
Oikea helma kasassa
Vasen helma ja renkaan sovitusta. Huomaa kiinalaisen tarvikelokasuojan mittatarkkuus! Yksikään reikä ei sattunut kohdalleen. Samurai new look. Taisi tulla aikaisemmin mainittua, että 410:n lokasuoja pelteihin käy vain 410:n grilli. No tästä tulee custom Samurai. Kasattiin vielä lauantai iltana Juuson kanssa Motonetin mutkista putki Makelle. 2" tavaraa alusta loppuun. Testattu Juuson vehkeessä. Laulaa vähän liiankin hyvin. Hyvältä näyttää. Sai ripustettua alkuperäisiin kannattimiin helposti. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Eikö 2" putki ole liian isoa noin pienen moottorin perään? Kyllähän sitä meteliä löytyy mutta tehot ja väännöt katoavat täysin.
http://www.martelius.com/?type=0&id=5
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Aivan samaa mieltä! Bensaa palaa kyllä ja tehot uupuu, muutenkin jo laiskasta koneesta loputkin poikkeen . Ei sinällään tuossa omassa king capissakaan tehoja ole
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Sieltä uupuu jotain oleellista, jos kerran iso putki vie tehot.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
En nyt oikein tätä ymmärrä ?
__________________
Tumpula Racing Team |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Niin kuin en minäkään.
Empä ole huomannut että suzukeja olis 2T koneellakin...
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Olen kyllä kuullut puhuttavan samaa tuolla ameriikan auto puolella toden peräisyydestä en tiedä sen tarkemmin ja kyllä sillä pakoputkistolla on merkitystä 4 tahtikoneessakin.
Luulisin kyllä että pakosarja sitä moottorin luonnetta tuossa eniten sanelee??? En asiasta sen tarkemmin tiedä... Eikä kiinnostakkaan... paljon helpompaa ahtaa...
|
|
#11
|
||||
|
||||
2T-Suzukit ja pakoputket
Kyllä niitä 2T Suzukeitakin on olemassa. Ovat vaan vähän harvinaisempia. 360cc ja 540cc "voimamoottoreilla".
http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Jimny 2T koneissa käytetään aina resonanssiputkia täytön hallinnan takia. Uusimmissa vehkeissä nämä on vielä jollain lailla säädettäviä(muuttuva pakoaukko sun muuta). 4T koneissa resonanssiputkesta on myös hyötyä. Tuo asennettu Torley on myös sellainen. Rakenne on 2-yhteen + 2-yhteen. Rakenteella(rytmityksellä), tilavuuksilla ja pituuksilla passataan resonanssi lalutulle kierroslukualueelle. Resonanssin tarkoitus on tuottaa alipaine pakokanavaan sille hetkelle kun pakoventtiili aukeaa ja näin parantaa kaasunvaihtoa. Samoja rakenteita käytetään yleisesti myös imupuolella mutta tietenkin vastakkaisessa vaiheessa. Painehuippu ajoitetaan kohtaan missä imuventtiili aukeaa. Oikeat moottoreiden virittäjät osaavat selittää asian tarkemmin. |
|
#12
|
|||
|
|||
|
Nooh.. Kokeilen jos pystyisin verbaalisesti selittämään asian.
![]() -Sylinteriin menee A määrä ilmaa. -Samaan sylinteriin menee B määrä bensaa. -A+B=C. -C on pakokaasuannos määränä joka on suoraan verrannollinen A:n ja B:n yhteismäärään. -Kuuma pakokaasuannos menee pakosarjan kautta pakoputkeen. -Pakokaasu menee putkea pitkin kohti ulos ja jäähtyy samalla. Muodostuu alipainetta. -Alipaine vetää uutta pakokaasuannosta joka taas jäähtyessään vetää seuraavaa. Jos vapari 4-tahtikoneessa on liian iso putki niin tuota alipainetta ei synny ja männän on työnnettävä vastapaineeseen pakokaasua. Saako tuollaisesta mitään selkoa?
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
|
#13
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Nelitahtikoneessa on tunnetusti 4 tahtia ja vain yksi niistä tekee positiivista työtä, loput 3 kuluttavat energiaa. Eli pakotahdin aikana kuluu työtahdin aikana tehtyä energiaa. Ja pysytään nyt ihan normikoneissa, unohdetaan kaikki viimeisen päälle viritetyt rallikoneet yms. Kuten tuossa Revu ja Säätäjä_setä totesivatkin, on pakosarjalla ehdottomasti suurin merkitys pakopuolella. Ja nyt siis edelleen puhutaan ahtamattomasta moottorista. Tuo pakosarjan värähtely on kaiken lähtökohta, eli palamiskaasut saadaan pytystä vois "imien". Kun tuo on tehty, ei pakoputken halkaisijalla ole paljon merkitystä. Kunhan se putki ei ahdista pakokaasujen matkaa liikaa. Tuo mainitsemasi ilmiö on teoriassa totta ja jossain kilpakoneissa pakoputkiston halkaisija ei ole vakio juurikin tuosta syystä. Silloin haetaan niitä viimeisiä hevosvoimia. Mutta toisaalta nämä resonanssit ovat hyvin vaikeasti hallittavia juttuja eivätkä ne suinkaan toimi kaikilla pyörimisnopeuksilla. Mutta tämä tästä, mutsin suikka-projekti on hyvällä mallilla, seuraamme sen tilannetta vesi kielellä
__________________
Tumpula Racing Team |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Project: Amaranth | piparix | Maasturiprojektit | 23 | 10.02.2009 21:31 |
| rojekti suiza*KUVIA* | vertti | O/M/V Ajoneuvot | 32 | 29.07.2007 07:52 |
| O: Pikku Suiza | ippendale | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 18.07.2006 10:22 |
| Project: Bajeero | cruiseri | Tekniikka & Jutustelu | 57 | 16.04.2006 13:09 |
| Suiza Hertzikassa? | AVRO | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 08.10.2003 01:37 |