![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() öö... en kuvista selviä mutta uus välitys?? millasella hammasvälyksellä toi 1.6mm kuvan kosketus on otettu ja mitäs se valmistaja sanoo välykseski... 4 satkua ei oo mitään kummaa ton kokosessa pyörässä kun kyseessä ei kuiteskaan oel mikään kellon tai tuulivoimalan ratas.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
eikös toi hammasvälys mielummin olis 0,13-0,18mm?
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Katsos, pilkkuvirhe. On tosiaan 0,13-018
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
jos on hodarin 8" pikkuperä ja meinaat ajaa maastossa niin vedä toi välys 0,13-0,10mm, saattaa pysyä aavistuksen pitemään ehjänä. ja ei se siitä pienenemään päin ole kuitenkaan ajan kans menossa...
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Muistithan että tuo perä pyörii väärin päin?
Minusta tuo ensimmäinen vetopuolen hammaskosketuskuvio näyttää jopa paremmalta? itse säätäsin tuon vetopuolen kuvion kuntoon, ja antasin tuon peräytyspuolen kuvion olla hivenen "poskellaan" Katsoppa sinne pinjonipyörän hampaille, että leviäähän väri sinne tasaisesti. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tämä perä taisi tosiaan pyöriä ns. väärinpäin mutta eikö tuo vetopuoli ole kuitenkin sama, eli tuo "kovera" puoli jota drive sideksi nimitetään. Ajattelin itse kanssa vetää tuon ratasvälyksen ensin minimiin. Mutta noita asennusjuttuja muutaman läpi lukeneena tulin toisiin ajatuksiin. Niissä kehotetaan nimenomaan välttämään liian tiukkaa välystä, koska se nimenomaan lisää ennenaikaista kulutusta, rattaat lämpenee yms. Toinen homma minkä luin on että kosketuskuvio on aina se ensisijainen välykseen nähden ja kosketuskuviossa tärkeintä on saada kosketus keskelle hammasta hampaan harjan ja pohjan suhteen.
Hioin 0,1mm pois yhdestä shimmilevystä. 1,7mm shimmill tulos oli tämä: ![]() ![]() Itse oon jo aika tyytyväinen kuvioon. Tuo ratasvälys tuntuu vielä heittelevän. Mun mielestä liikaa 0,08mm pahimmillaan heittoa. Täyty se vielä yrittää poistaa. Voihan se olla että alkaa olemaan tuota väriä hampaissa niin paljon että vaikuttaa, vaikka sen olen aina liuottimella putsannut. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ääni tälle! tuon pikkuperän poskilaakeripukit on sen verran pehmeetä tavaraa,että tiukemmassa vedossa lautaspyörä pakenee hetkellisesti millin jopa pari ulommas jolloin hammaskosketus on ihan jotain muuta ku säädetty. Koskee tietty vaan offikäyttöä,maantie on eri juttu..
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#9
|
||||
|
||||
![]() pukkien sivutukiLainaus:
niiku ainakii suzukin banjossa on. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Väriaine hammaskosketuksen säätöön! | ahku | Tekniikka & Jutustelu | 28 | 02.05.2009 11:32 |
Välityksen muutoksen vaikutus? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 16.03.2009 09:35 |
Välityksen muutos? | P.J.S. | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.07.2007 12:50 |
O:LJ-70 jakol. välityksen.... | Oskulennu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 11.03.2007 23:25 |
Välityksen laskeminen | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 30.08.2005 18:45 |