Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.07.2011, 22:30
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

öö... en kuvista selviä mutta uus välitys?? millasella hammasvälyksellä toi 1.6mm kuvan kosketus on otettu ja mitäs se valmistaja sanoo välykseski... 4 satkua ei oo mitään kummaa ton kokosessa pyörässä kun kyseessä ei kuiteskaan oel mikään kellon tai tuulivoimalan ratas.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.07.2011, 08:32
Daniel Daniel ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.03.08
Sijainti: Hämeenlinnna, Finland.
Viestit: 113
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
öö... en kuvista selviä mutta uus välitys?? millasella hammasvälyksellä toi 1.6mm kuvan kosketus on otettu ja mitäs se valmistaja sanoo välykseski... 4 satkua ei oo mitään kummaa ton kokosessa pyörässä kun kyseessä ei kuiteskaan oel mikään kellon tai tuulivoimalan ratas.
Uusi lautaspyörä ja pinjoni. Valmistajan mukaan hammasvälys on 0,013-0,018. Kaikki mitat kuitenkin valmistajan sallimissa rajoissa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.07.2011, 09:11
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.708
Perusasetus

eikös toi hammasvälys mielummin olis 0,13-0,18mm?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.07.2011, 09:14
Daniel Daniel ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.03.08
Sijainti: Hämeenlinnna, Finland.
Viestit: 113
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
eikös toi hammasvälys mielummin olis 0,13-0,18mm?
Katsos, pilkkuvirhe. On tosiaan 0,13-018
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.07.2011, 09:27
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.708
Perusasetus

jos on hodarin 8" pikkuperä ja meinaat ajaa maastossa niin vedä toi välys 0,13-0,10mm, saattaa pysyä aavistuksen pitemään ehjänä. ja ei se siitä pienenemään päin ole kuitenkaan ajan kans menossa...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.07.2011, 10:28
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Muistithan että tuo perä pyörii väärin päin?

Minusta tuo ensimmäinen vetopuolen hammaskosketuskuvio näyttää jopa paremmalta?

itse säätäsin tuon vetopuolen kuvion kuntoon, ja antasin tuon peräytyspuolen
kuvion olla hivenen "poskellaan"

Katsoppa sinne pinjonipyörän hampaille, että leviäähän väri sinne tasaisesti.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.07.2011, 08:31
Daniel Daniel ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.03.08
Sijainti: Hämeenlinnna, Finland.
Viestit: 113
Perusasetus

Tämä perä taisi tosiaan pyöriä ns. väärinpäin mutta eikö tuo vetopuoli ole kuitenkin sama, eli tuo "kovera" puoli jota drive sideksi nimitetään. Ajattelin itse kanssa vetää tuon ratasvälyksen ensin minimiin. Mutta noita asennusjuttuja muutaman läpi lukeneena tulin toisiin ajatuksiin. Niissä kehotetaan nimenomaan välttämään liian tiukkaa välystä, koska se nimenomaan lisää ennenaikaista kulutusta, rattaat lämpenee yms. Toinen homma minkä luin on että kosketuskuvio on aina se ensisijainen välykseen nähden ja kosketuskuviossa tärkeintä on saada kosketus keskelle hammasta hampaan harjan ja pohjan suhteen.

Hioin 0,1mm pois yhdestä shimmilevystä. 1,7mm shimmill tulos oli tämä:





Itse oon jo aika tyytyväinen kuvioon. Tuo ratasvälys tuntuu vielä heittelevän. Mun mielestä liikaa 0,08mm pahimmillaan heittoa. Täyty se vielä yrittää poistaa. Voihan se olla että alkaa olemaan tuota väriä hampaissa niin paljon että vaikuttaa, vaikka sen olen aina liuottimella putsannut.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.10.2011, 20:58
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.116
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
jos on hodarin 8" pikkuperä ja meinaat ajaa maastossa niin vedä toi välys 0,13-0,10mm, saattaa pysyä aavistuksen pitemään ehjänä. ja ei se siitä pienenemään päin ole kuitenkaan ajan kans menossa...
Ääni tälle! tuon pikkuperän poskilaakeripukit on sen verran pehmeetä tavaraa,että tiukemmassa vedossa lautaspyörä pakenee hetkellisesti millin jopa pari ulommas jolloin hammaskosketus on ihan jotain muuta ku säädetty. Koskee tietty vaan offikäyttöä,maantie on eri juttu..
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.10.2011, 06:47
Vitura:n Avatar
Vitura Vitura ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.09
Sijainti: Luumäki
Viestit: 137
Perusasetus

pukkien sivutuki


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arpe Näytä viesti
Ääni tälle! tuon pikkuperän poskilaakeripukit on sen verran pehmeetä tavaraa,että tiukemmassa vedossa lautaspyörä pakenee hetkellisesti millin jopa pari ulommas jolloin hammaskosketus on ihan jotain muuta ku säädetty. Koskee tietty vaan offikäyttöä,maantie on eri juttu..
Vähän asiansivusta mutta, eikö noissa tojotan perissä ole mitään mikä tukee laakeripukkeja sivuista?
niiku ainakii suzukin banjossa on.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Väriaine hammaskosketuksen säätöön! ahku Tekniikka & Jutustelu 28 02.05.2009 11:32
Välityksen muutoksen vaikutus? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 1 16.03.2009 09:35
Välityksen muutos? P.J.S. Tekniikka & Jutustelu 4 16.07.2007 12:50
O:LJ-70 jakol. välityksen.... Oskulennu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 11.03.2007 23:25
Välityksen laskeminen Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 5 30.08.2005 18:45


Sivu luotu: 20:56 (GMT +2).