Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.07.2011, 15:23
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

harmaa loctite tuntuu pysyvän ainakin omien kokemusten mukaan.
saanti vaan ollut hetken tällä kylällä huonoa!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.07.2011, 20:57
SamiN:n Avatar
SamiN SamiN ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.12.03
Sijainti: Järvimaa, Finland.
Viestit: 2.688
Perusasetus

Älä ainakaan punasta plastic paddingin gasgettia laita, siitä tulee lootaöljy läpi tihkumalla!

Punasta sikaa laitoin gasgetin päälle ulkopuolelle ja tuntuu hillitsevän vuotoa.

nimimerkillä NP208 vuotoja metsästänyt..
__________________
Broken Back Team #1
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.07.2011, 21:26
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Nämä kaks oon itse todennut toimiviksi:



Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.07.2011, 21:37
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Toi kentti on liimojen aatelia, mutta mistä helvetistä yksityinen sitä saa????
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.07.2011, 21:43
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Post

right stuffia oon tyrkyttäny joka koloon ja hyvi toimii. oiskoha ollu parikymppiä purkki? ei paha hinta oikeesti hyvää tavaraa.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.07.2011, 00:07
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju Näytä viesti
harmaa loctite tuntuu pysyvän ainakin omien kokemusten mukaan.
saanti vaan ollut hetken tällä kylällä huonoa!
Löytyy Volgawagen liikkeestä 150ml "ruuttatuubina" ja hintaa n. 15€, mutta on kyllä pitävää, koska tarkoitettu voimansiirtolinjaan tiivisteeksi (eli laatikot ja perät). Tarvii kattoo tallilta tuo varaosanumero...

Sitten YBER PARASTA löytyy Volvon kuorma-auto puolelta, VALKOINEN TIIVISTEMASSA (tuubi), maksaa sairaasti, mutta riittää isoisältä pojan pojalle...

Sitte olis tuo Kenttiläinen, mutta saatavuus ihan sattumanvaraista
Wurstilla (wurth) kanssa hyvää massaa mustana, mutta pamahtaa kuivaksi koko tuubi kun on avannut sen (alle kuukaudessa kuivuu kasaan, nm. kokeiltu on ja monasti...), vaikka kuinka tulppaa.

Sitten Volvolta löytyy heleän punaista liimaa, joka kuivuu kun joutuu puristukseen (moottorin tiivisteliima), on pieni, muta riittoisa putkilo, maksaa n30€


Sitä punaista kamaa ÄLÄ LAITA, se on varattu kaikkien Oopelimiesten peltikorjauksiin (pysyy hyvin ruosteessa kiinni!!!)
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.07.2011, 05:09
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

Permatexin tiivisteliimoja kaikissa sateenkaaren väreissä viimeksi noita ettiessäni myi ainakin Hessumobiili ja US-Parts.

Harmaa ja musta kestää ainakin pienoismallikäytössä metanolia hyvin. Olisvat US-Partsissa tahtoneet myydä puhtaan kuparin tiivistettä metanoli-sanan kuullessaan, mutta piti vähäsen toppuutella kun litratehokin jää alle tuhanteen ja ilmajäähdytteisen moottorin normilämmöt on noin 150C asteen kieppeillä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.07.2011, 11:59
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Q-T osia löytyi.


Tutun tutulta löytyykin jonkin verran Q-T jakolaatikkoon osia ja pitäisi kuulemma olla myös hyväkuntoiset hammaspyörät uuden ketjun kaveriksi.

Harmi vaan kun enään ei saa Heavy duty ketjuja niin kuin ennen on kuulemma saanut.
Niillä kasataan mitä on ja katellaan kauan kestää.

Noista liimoista ehdottomasti paras nimi on kyllä ainakin tuo Right Stuff = oikea tavara! Ei jää epäselväksi mikä on oikeata tavaraa!

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.09.2011, 11:23
rokkijeeppi:n Avatar
rokkijeeppi rokkijeeppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.12.04
Sijainti: keminmaa, Finland.
Viestit: 122
Perusasetus

täälläkin quadra tracia korjailtu useampaan kertaan,näyttäis offikäytössä olevan aika löyhä ainakin lukko päällä ajettaessa.kerran vaihdettu ketju,kerran halennut lukko tai se lukituspyörä ja kerran etukardaanille menevä laippa,siis se mikä on siinä murikassa kiinni.lukko päällä mäkipaikoissa saa helposti rikki ku eturenkaat käy ilmassa ja pyörähtää tyhjää.adapterit on aika arvokkaita vaikka sillä sais dana 20 tai dana 300 jakolaatikon tuohon perään.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 04.01.2012, 22:30
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Jakolootan remonttia!


Tuli katseltua ja kuunneltua useamman kerran tätätä poitsun kuvaamaa videota Jatilasta, missä hyvin kuuluu tuo pauke ja mielestäni se on tiheämpää kuin ketjun hampaan yli hyppääminen?

http://www.youtube.com/watch?v=gCoHwnyCu9k

Jamantille asiaa ihmetelessäni hän kertoi jotta näistä Q-T laatikoista on mennyt myös akselinnysän pooreja sileäksi ja siihen se mielestäni sopisikin.

Pudotin laatikon autosta ja päräytin sen TAAS pöydälle palsiksi.



Kaivoin tuon akselin käsiini ja sitä hammaspyörän poorauksessa välyksien verran helutelessani tunsin jotta välillä ottaa kiinni ehjän poorin reunaan ja välillä menee nahkeasti yli.

Varatsoistani löytyikin toinen varaosa akseli joka tuntui tiukemmalta, oli vaan hieman korkkiruuviksi jo kiertynyt.


Vasen on viallinen ja oikea nyt laatikkossa toimiva "korkkiruuvi" akseli.

Akseli ja hammaspyörä on kerta asentinen, lukitusrengas on teräväreunainen ja sitä ei pysty purkamaan ehjänä?

Asensin siis oikeanpuoleisen korkkiruuviakselin ja sillä ajetaan niin kauan kuin kestää.
Viallista akselia koitetaan ehjätä puikkohitsillä, hopeajuotoksella tai jollain muulla tavalla, kun ei sillä mitään tuollaisenakaan tee.

Koeajon jälkeen hallin kynnystä vasten vedättäessä voin todeta että pauke on poissa ja ensiviikolla pääsenkin perien kimppuun, tiheempien välitysten ja lukkojen merkeissä.

Offikrossia ei tällä laatikolla enään ajeta vaan vain rauhallista safarointia!

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 05.01.2012 22:24
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.01.2012, 21:50
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Jakoloota kardaani taakse dana 20 tai dana 300?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rokkijeeppi Näytä viesti
täälläkin quadra tracia korjailtu useampaan kertaan,näyttäis offikäytössä olevan aika löyhä ainakin lukko päällä ajettaessa.kerran vaihdettu ketju,kerran halennut lukko tai se lukituspyörä ja kerran etukardaanille menevä laippa,siis se mikä on siinä murikassa kiinni.lukko päällä mäkipaikoissa saa helposti rikki ku eturenkaat käy ilmassa ja pyörähtää tyhjää.adapterit on aika arvokkaita vaikka sillä sais dana 20 tai dana 300 jakolaatikon tuohon perään.
Eikös silloin joudu vaihtamaan taka akselinkin kun jakiksesta on kardaani lähtö keskeltä suoraan taakse, vai olenko ymmärtänyt väärin?

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 07.01.2012, 22:35
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Eikös silloin joudu vaihtamaan taka akselinkin kun jakiksesta on kardaani lähtö keskeltä suoraan taakse, vai olenko ymmärtänyt väärin?

t. Ismo Ämmä
Ei se kardaani tiedä, missä asennossa se on siellä auton alla. Kyllähän FSJ:ssä on sen verran pitkä takakardaani, jotta voi sen laittaa vaikka mihin asentoon.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M:jeep wagoneer -79 savu O/M/V Ajoneuvot 1 15.03.2006 21:24
M: Jeep Wagoneer -78 julli O/M/V Muut 5 24.10.2005 08:04
Wagoneer pickup? Cental73 Chit-Chat 11 01.08.2005 22:48
jeep wagoneer? Range73 Tekniikka & Jutustelu 9 19.07.2005 08:46
M:Jeep Wagoneer O/M/V Muut 0 27.11.2003 22:50


Sivu luotu: 17:56 (GMT +2).