Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.07.2011, 09:04
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Joo, se sininen on ihan eri tavaraa, ku musta. Siellähän ne kuorma-autoissaki on rungon alla paineilmaputket ilman suojauksia.
Ja mitä noihin liittimiin tulee, niin on niitä jarruluokiteltuja liittimiäki, joita ei oo niin helppo purkaa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.07.2011, 19:00
piparix piparix ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.05
Sijainti: Hirvensalmi
Viestit: 799
Perusasetus

Nii justii. Tuo musta jarruilma putki on tietty ihan eriasia. Itellä oli sitä sinistä (edellisen omistajan toimesta) jota käytetään kevyissä ilma-asennuksissa etupäässä sisätiloissa.
__________________
Ihmeitä ei pidä odotella, ihmeitä pitää tehdä.
Etelä-Savon Maastoautoilijat Ry
[SIZE=2]
http://www.etsama.com
http://www.facebook.com/etsama
http://www.facebook.com/etsamarc
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.07.2011, 19:38
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Tuli itse laitettua sininen nylon putki rungon päälle suojaan. orkkis kiinnikkeetkin jatko käytin kun olivat niin hyväkuntoiset, runkoon vaan porasin 4kpl niittimuttereita ja junttasin niihin kiinni jarruputket ja polttoaineletkut. hakusessa vielä liittimet siitä eteenpäin kun ei ollu tuolla paikallisessa putkassa haluttuja osia, iisalmeen tie siis vie ja osia ostelemaan..
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.07.2011, 21:38
fj40:n Avatar
fj40 fj40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.06.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 246
Perusasetus

Ja ne pikaliittimet johon putki työnnetään ja lukittuu itsestään, ei pidä tiiseliä. Ovatkin tarkoitettu vain ilmaputkiin.
Oikea helmiliitin ja tukiholkki niin pitää varmasti!
__________________
Terveisiä Perseestä
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.07.2011, 18:22
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

mulla oli kyseinen pikaliitin 3mm putkessa syötöpumpulla kiinni kun testailin kotelopaineita.. n.7bar paineita jatkuvaa niin hyvin kesti ja ei vuotanut..
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.07.2011, 19:49
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.915
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fj40 Näytä viesti
Ja ne pikaliittimet johon putki työnnetään ja lukittuu itsestään, ei pidä tiiseliä. Ovatkin tarkoitettu vain ilmaputkiin.
Oikea helmiliitin ja tukiholkki niin pitää varmasti!

hiukka on mustakin oudon kuuloista, kun kuitenkin paineenkestoa lienee ainakin 10 bar jollei enempikin

liekö ollu paskaa välissä tai muu asennusvihre... eiks diesel ole kuitenkin suurimolekyylisempääkin kuin ilma ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.07.2011, 19:57
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Mutta jos pumppu on vasta konehuoneessa niin liittimellä ei ole painetta joka sen pitää tiukalla, vaan putkessa on lievä alipaine. Jos ei satu käydessä vetämään ilmaa niin seisoessa löysä liitos tiputtelee. (Taas tällanen hyvä arvaus?)
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.07.2011, 20:48
fj40:n Avatar
fj40 fj40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.06.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 246
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
hiukka on mustakin oudon kuuloista, kun kuitenkin paineenkestoa lienee ainakin 10 bar jollei enempikin

liekö ollu paskaa välissä tai muu asennusvihre... eiks diesel ole kuitenkin suurimolekyylisempääkin kuin ilma ?
Tarkennusta vielä, kestivät viikosta kolmeen kuukauteen ja kuorma-autoihin on tuota kokeiltu, putkikoko 12-14mm
__________________
Terveisiä Perseestä
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.07.2011, 23:27
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.251
Perusasetus

Monensorttisia.


Juu useammat nylonputket käy naftalle,paineen kesto on alkaen 8bar. Jotkut kai enemmänkin,niihin löytyy lentskari liittimiä ja jarru liittimiä ja yleismallin "pistoliitintä" mut pikku huomio: pistoliittimen lukitsee paine joka putkeen käytössä tulee ja aukeaa punaista kaulusta painamalla. Kestää vaik mitä mut joskus irtoaa ihan vaan vetämällä,varsinkin sillon ku ei oo painetta. Tietääkseni ei tarkoituskaan pitää paineettomana eikä varsinkaan alipainetta,jota useimmissa polttoaine linjoissa esiintyy. Muuten putki on kätevä vetää ja ei ruostu ja kestää riuhtoa ja murjoa. Ei ole ainakaan helposti hitsattavissa mut jos nyt kuitenkin tulee hitsattua ni helppo vaihtaa kun uuden ja vanhan putken peräkkäin jollain rauta langalla ja vetää uuden sisään. ja liitokset käy helposti ja ihanasti perinteisellä pensaletku/klemmari tyylillä. Itsellä on sitä mustaa,HYMATista ostin,ei maksanu pieruakaan. Ollu käytössä jotai 3-5 vuotta. Jos joutuu menemään lähellä ahdinta tai pakoputkea ni ihan bildemannista tai mätänetistä kupari putkea,tai sieltä HYMATista rosteri putkea jota voi taivuttaa polvea vasten menemättä littuun. Sen huono puoli on turkasen kallis hinta.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Kupariputkea Leksa_ O/M/V Muut 6 15.08.2009 12:49


Sivu luotu: 03:01 (GMT +2).