![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Joo, se sininen on ihan eri tavaraa, ku musta. Siellähän ne kuorma-autoissaki on rungon alla paineilmaputket ilman suojauksia. Ja mitä noihin liittimiin tulee, niin on niitä jarruluokiteltuja liittimiäki, joita ei oo niin helppo purkaa.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Nii justii. Tuo musta jarruilma putki on tietty ihan eriasia. Itellä oli sitä sinistä (edellisen omistajan toimesta) jota käytetään kevyissä ilma-asennuksissa etupäässä sisätiloissa.
__________________
Ihmeitä ei pidä odotella, ihmeitä pitää tehdä. Etelä-Savon Maastoautoilijat Ry[SIZE=2] http://www.etsama.com http://www.facebook.com/etsama http://www.facebook.com/etsamarc |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Tuli itse laitettua sininen nylon putki rungon päälle suojaan. orkkis kiinnikkeetkin jatko käytin kun olivat niin hyväkuntoiset, runkoon vaan porasin 4kpl niittimuttereita ja junttasin niihin kiinni jarruputket ja polttoaineletkut. hakusessa vielä liittimet siitä eteenpäin kun ei ollu tuolla paikallisessa putkassa haluttuja osia, iisalmeen tie siis vie ja osia ostelemaan..
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Ja ne pikaliittimet johon putki työnnetään ja lukittuu itsestään, ei pidä tiiseliä. Ovatkin tarkoitettu vain ilmaputkiin.
Oikea helmiliitin ja tukiholkki niin pitää varmasti!
__________________
Terveisiä Perseestä |
|
#5
|
|||
|
|||
|
mulla oli kyseinen pikaliitin 3mm putkessa syötöpumpulla kiinni kun testailin kotelopaineita.. n.7bar paineita jatkuvaa niin hyvin kesti ja ei vuotanut..
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
hiukka on mustakin oudon kuuloista, kun kuitenkin paineenkestoa lienee ainakin 10 bar jollei enempikin liekö ollu paskaa välissä tai muu asennusvihre... eiks diesel ole kuitenkin suurimolekyylisempääkin kuin ilma ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Mutta jos pumppu on vasta konehuoneessa niin liittimellä ei ole painetta joka sen pitää tiukalla, vaan putkessa on lievä alipaine. Jos ei satu käydessä vetämään ilmaa niin seisoessa löysä liitos tiputtelee. (Taas tällanen hyvä arvaus?)
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Tarkennusta vielä, kestivät viikosta kolmeen kuukauteen ja kuorma-autoihin on tuota kokeiltu, putkikoko 12-14mm
__________________
Terveisiä Perseestä |
|
#9
|
|||
|
|||
Monensorttisia.
Juu useammat nylonputket käy naftalle,paineen kesto on alkaen 8bar. Jotkut kai enemmänkin,niihin löytyy lentskari liittimiä ja jarru liittimiä ja yleismallin "pistoliitintä" mut pikku huomio: pistoliittimen lukitsee paine joka putkeen käytössä tulee ja aukeaa punaista kaulusta painamalla. Kestää vaik mitä mut joskus irtoaa ihan vaan vetämällä,varsinkin sillon ku ei oo painetta. Tietääkseni ei tarkoituskaan pitää paineettomana eikä varsinkaan alipainetta,jota useimmissa polttoaine linjoissa esiintyy. Muuten putki on kätevä vetää ja ei ruostu ja kestää riuhtoa ja murjoa. Ei ole ainakaan helposti hitsattavissa mut jos nyt kuitenkin tulee hitsattua ni helppo vaihtaa kun uuden ja vanhan putken peräkkäin jollain rauta langalla ja vetää uuden sisään. ja liitokset käy helposti ja ihanasti perinteisellä pensaletku/klemmari tyylillä. Itsellä on sitä mustaa,HYMATista ostin,ei maksanu pieruakaan. Ollu käytössä jotai 3-5 vuotta. Jos joutuu menemään lähellä ahdinta tai pakoputkea ni ihan bildemannista tai mätänetistä kupari putkea,tai sieltä HYMATista rosteri putkea jota voi taivuttaa polvea vasten menemättä littuun. Sen huono puoli on turkasen kallis hinta.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Ostetaan Kupariputkea | Leksa_ | O/M/V Muut | 6 | 15.08.2009 12:49 |