Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.06.2011, 10:49
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Olihan hirveetä ajaa Boggerilla kun rupes 40 nopeudessa jo woblaa ihan mielettömästi? Tais tulla huonommat pyörät eteen. Laitoin lisää ilmaa ja vaihdoin etukumet taakse ja takakumet eteen.
Huomenna koitetaan tutkimusten jälkeen uudestaan.

t. Ismo Ämmä
Mulla Rangen alla oli dana 44:set ja renkaina 36 SXät. Aivan kammo voblauksia otti kun oli etuakselista olkatapit väljät. Tapit vaihtamalla loppu voblaukset.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.06.2011, 12:29
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Juu ei.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pjtk Näytä viesti
Mulla Rangen alla oli dana 44:set ja renkaina 36 SXät. Aivan kammo voblauksia otti kun oli etuakselista olkatapit väljät. Tapit vaihtamalla loppu voblaukset.
Aikaisemmin olen näillä 37 boggereilla ajannut koemielessä Mäntsälästä Hesaan ja hyvin on pystynyt ajamaan 80 km/t. Kaksipilari nosturilla laiton kerran pyörät pyörimään ja joka pyörä heilui ylös alas ja sivulle,silloin merkkasin pahemmin vipattavat takapyöriksi vaan on maastossa merkinnät hävinnyt, tarvii vissiin lyödä merkki vanteeseen. Nurkka ajoa on hyvin pystynyt ajamaan ja Kulmakorpeen ihan ongelmitta. Nyt on myös toisen puolen pallonivelet uusittu.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.06.2011, 22:20
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Tutkimukset suoritettu ja vika paikannettu.


Jakoloodan lukon kannen aukaisin ja sieltä pystyi peilin avulla varmistamaan jotta lukko menee päälle ja pois niinkuin pitääkin, sitten mittasin etkardaanin liunpituuden kiinni olessa ja irroitin kardaanin etupään ja vedin liun irti ja siitä mittaamalla selvisi että lepoasenossa liun rihlat on 45mm päälekkäin ja rihlojen kulmat oli siistit ja ehjät joten pauke ei tullut sieltäkään.

Työpaikan hallin kynnystä vasten ja jarulla avittaen sain kuin sainkin paukahduksen kuulumaan ja nyt pyysinkin työkaveria ajamaan kynnyksenyli samalla kun itse makasin auton vieressä taskulampulla etsien vihjeitä paukkeen aiheuttajasta ja aina kun paukahti niin kardaanit heilahtivat, joten jakolaattikkoon siirty taas tutkimukset.

Sitten soittelin Jamantille ja kyselin jakolaatikon ketjun mitaukseen mitan kun en sitä itseltäni löytänyt vaikka sen olin jo aikaisemmin häneltä saannut. öljyt talteen laatikosta ja tönärillä mitaten selvisi että ketju oli venähtänyt pitkäksi ja pääsi hypäämään hampaan yli.

Ei olis heti uskonut kun uuden ketjun olin sinne laittanut edellisen remontin myötä?

No nyt on vika selvillä ja pelillä voidaan mennä Lassin kanssa perjantaina Hesan ruisinkiin ja lauantaina Kulmaan, mutta ei maastoon tuossa kunnossa. JEgoNEER on siis toistaiseksi katu auto.

Tiedossa olisi yksi suoravetoinen Q-T jakoloota jota menen katsomaan tai sitten tarvii ostaa ketjuja tai ketju ja hammaspyörät ja ajellaan niillä. Saiskohan siiihen rakennettua ketjulle kiristin rullan?

Onkos kellään kokemusta Q-T jakolootan ketjun vaihto tiheydestä?

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 29.06.2011 23:20
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.06.2011, 23:13
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Onkos kellään kokemusta Q-T jakolootan ketjun vaihto tiheydestä?

t. Ismo Ämmä
NP242 ketjunvaihtoväli on yx 24h kisa Eiköhän tuossa siun mallissa ole sama vaihtoväli
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.06.2011, 07:14
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Ketju!


Yön yli nukuttuani tilasin aamulla uuden ketjun ameriikasta ja menen myös katsomaan suoraveto jakolootaa ja siitäkin hierotaan kauppaa.

Kun saan uuden ketjun paikalle niin merkataan kilometrit ylös niin nähdään kauanko sen venyminen kestää?

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 30.06.2011 08:15
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.07.2011, 19:59
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Q-T jakolaatikon osia.


Juu ei saa hammaspyöriä Q-T jakolaatikkoon, saa tollasen setin jolla pystyy tekemään 2 vetoseksi, tosin tarvis sitten muttaa navatkin avattaviksi.

http://www.fsjjeepparts.com/trcapa-quadratrac.html

Kettinki tulossa ja sillä ajetaan niin kauan kun kestää ja viikon päästä käyn katsomassa sitä suoraveto lootaa tosin ei sekään ikuinn ole kun mukaan sais toisen josta on koppa halki?

Kyllä sitä halpaa ja hyvää kuormuriakin taas kattelllan kuljetustarpeisiin.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.07.2011, 21:24
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Moi,

> Kyllä sitä halpaa ja hyvää kuormuriakin taas kattelllan kuljetustarpeisiin.

Meinaat sitten ostaa kaks... Tässä mun tarina, jos auttaa.

Pari vuotta sitten mukaan tarttui pikku-Volvo (FL4 08 vuosimallia -88), mittarissa 350 tuhatta tai jotain, vajaa neljä tonnia. Lava piti uusia kun oli ihan paska, kaks ja puol tonnia. nastalliset talvirenkaat eteen, tonnin.

Pientä remonttia on saanut välillä tehdä, muttei mitään isompaa, eli auton kunto vastaa odotuksia.

Kiva sillä on raksutella tapahtumiin, kulutus vaihtelee 14 l/100km (tyhjänä) ja 18 (Range lavalla) välillä, tuntuu silti edulliselle aiempaan verrattuna (Rangella traileria, kulutus 21-32 bensaa kelistä ja auringonpilkuista riippuen.

Kuormuri on ilman kärryä paljon helpompi ajaa kuin traileri, ja kuorkilla saa toisen auton mukaan trailerilla (mutta sitten tarttee C1E kortin, nykyään jo vissiin kustantaakin jotain, aiemmin sain melkeen kiittämällä).

Jotain jorinoita myös täällä, pääasiassa paljon tyhmiä kysymyksiä, kun ei ole kuormurit ennestään mitenkään tuttuja: http://www.sisua.net/forum/viewtopic.php?f=19&t=1267

-Paavo
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M:jeep wagoneer -79 savu O/M/V Ajoneuvot 1 15.03.2006 21:24
M: Jeep Wagoneer -78 julli O/M/V Muut 5 24.10.2005 08:04
Wagoneer pickup? Cental73 Chit-Chat 11 01.08.2005 22:48
jeep wagoneer? Range73 Tekniikka & Jutustelu 9 19.07.2005 08:46
M:Jeep Wagoneer O/M/V Muut 0 27.11.2003 22:50


Sivu luotu: 06:04 (GMT +2).