![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kotona oli aikanaan Stiga(B&S), jolla jouduttiin veljen kanssa ajaan hirveetä nurmialaa melkeen jatkuvasti. Siis pihaa oli kolmen ison OK-talon pihanurmen verran ![]() Neljäntenä vai viidentenä vuonna alkoi brigsi olla jo melko heikossa kunnossa joka puolelta ja öljy sille maittoi. Joitakin kiville/kannoille ajojakin tuli laitteella sillointällöin otettua. Karmeimman temppunsa vehje teki kuitenkin ihan tasamaalla, kun katkaisi teränsä täysiltä kierroksilta. Terähän noissa 80-luvun alun vehkeissä oli se vähän päistään taivutettu ja teroitettu lattarauta. Ja Brigsin saa muuten kiertämäänkin kun kaasaria ja kaasunsäätöä vähän roplaa... Lähtee muuten tollanen 25 senttiä lattarautaa lujaa peltikopan läpi, kun kierroksia on reilummin katkeemishetkellä... ![]() ![]() Stiga sai jäädä lepäämään rauhassa episodin päätteeksi. Henkilövahingoilta säästyttiin, mutta terä oli tukevasti pystyssä saunan seinässä ja Stigan kopassa melkeen kymmenen senttiä leveä ulostuloreikä.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Itse tulee tuota offroadleikkuuta harrastettua, kun piha on niin kivinen. Pitäisi tuoda kauttaaltaan 30 cm multaa lisää, kun nuo kivet on suurimmillaan auton painosia. Ei oikein huvita kaivella :/ Nyt kuitenkin on leikkuri vielä ehjänä säilynyt ja tämä on se syy, että en uutta konetta hanki.
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Lukioaikaan olin kesän töissä kaupungin puisto-osastolla leikkaamassa nurmikkoja. Pelinä on Klippo, jossa tuo runko ei ollut peltiä, vaan jotain metallivalua. Tukeva ja painava rakenne mutta kestävä.
Kerran ilman mitään ennakkovaroitusta terää paikallaan pitävä liitos laukesi ajossa ja terä otti suuntiman oikealle. Komiasti hajosi Klipon koppa palasiksi ja terä suhahti pusikkoon. Moottori otti miljoona kierrosta ja hajosi siihen paikkaan. Jos olisi tullut terä jaloille niin olisi voinut käydä huonosti.
__________________
Tumpula Racing Team |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Näinkin voi käydä, kyseessä Tecumsehin mosa.
Nurtsin leikkuu jatku briggsin veivillä jonku aikaa. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
mutta esim. 15 vuoden kuluttua KiviKamut taasen ilona ![]() Olisko kuinka mahdoton idea porata kaikki kivet täyteen reikiä, max 60 cm syviä, ja esim 20mm 20 cm rasterilla? kunhan nuo reiät muistaa pitää täynnä vettä, niin luontoäiti palastelee.. ja keväällä rautakangen hikisemmälle päälle valmiit vääntöreiät. Toki pitää talvella muistaa poistaa lumi/tai tallata se kiinteäksi.... Mitä kylmempi talvi, sitä varvemmin toimii ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() Riippuu kivilajista ja porattavien reikien määrästä
Muutaman kiven kiiloilla sekä talven avuilla pilkkoneena. Reiät vaativat hyvän konen ja hyvät terät. Ja teriä pitää myös pystyä teroittamaan. Maan päällisissä iso kulmahiomakone timanttilaikalla myös avuksi. Sillä suunnat mistä halkeaa. Kivestä pitää myös nähdä mihin suuntaan ne halkeaa. Vedenpinnan alla olevat kivet vaativat pitkät terät ja riittävän syvät reiät oikeaan riviin niin talvi tekee tehtävät puolestasi.
Silti nopein tapa pilkkoa ne on DYNAMIITTI. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Nyt kun tuli tämmönen topicci vastaan niin kysellääs vähän kun pitäis saada tuo Briggstarttoni koneinen stigan ajoleikkuri semmoseen kuntoon että sais tänä kesänä leikattua nurmen sillä.
Vekotin itessään on jostain 2000-2004 vuodelta, se on seissy nyt ainakin pari vuotta tuolla ulkona teltassa. Öljyjä ei muistaakseni oo vaihdettu vuoden 2004 jälkeen (on seuraavana työlistalla) Alkuun tuo vekotin oli semmosessa kunnossa ettei se edes startannut mutta uuden akun ja tulpan vaihdolla sekä tuoreen polttoaineen lisäyksellä se heräsi eloon. Öljyt on tarkastettu ja tikku kastuu kyllä aika reilusti. Kylmänä käynnistettäessä lähtee käyntiin ihan ok mutta n.10-20sek käynnin jälkeen alkaa jeesus savutus ja koneen lämmettyä sammuu. Uudestaan käyntiin lähtö on aika vaivalloinen, käyntiin lähdettyään savuttaa siinä määrin ettei savuverhon läpi näe ja alle minuutin sisällä käynnistämisestä sammuu ihan kuin kääntäis virta-avaimesta virrat pois. Kone on Stiga Villa classic 8,5 heppasella Briggs strattonilla. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Tankin ja kaasarin välissä oleva kalvo voi olla entinen. Helppo vaihtaa eikä maksa paljon.
Totesit, että "tikku kastuu kyllä aika reilusti". Tarkista, ettei öljyä ole tikun ylämerkin yli.
__________________
Tumpula Racing Team |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Samantyyliset oireet lähti omasta vehkeestä sen kalvon vaihdolla. 8,5e makso osa ja puolisen tuntia meni vaihtamiseen.
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Ajettava ruohonleikkuri | -Jyki- | O/M/V Muut | 18 | 09.07.2009 12:09 |
Ostettu Ajettava ruohonleikkuri | sumpe | O/M/V Muut | 2 | 02.06.2009 21:57 |
Myyty Ajettava ruohonleikkuri. | 454SS | O/M/V Muut | 5 | 24.05.2009 23:34 |
M:ruohonleikkuri | kares | O/M/V Muut | 2 | 22.02.2008 10:57 |
Mönkijään ruohonleikkuri! | Chit-Chat | 8 | 29.05.2006 19:40 |