![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
on katottu ja tarkasti! "siintä se ajatus sitten lähti"
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
|
#2
|
||||
|
||||
|
tänää iski töitte jälkee hirvee hinku viel vähä muokata tota lavaa.
nuo kun on nii edullisia nuo wagon orkkis takavalot ni pistin lentävällä vähä pienemmäks ala reunoista ja viskasin lavalle malliks ja eiku taiteilemaan piti keskekaike lähtee renkaita hakee käyttikseen ni jatkuu taas huomen. tollaset pää kaaren alapäät ja tuollasia lenkkejä hitsailin piki lavaa. kuha irrotan lavan ni hitsuutan kokonaan saumat. piirtelin tollasia nuolia eiks oo hienoja? häh. taka tuessa on työttömyys valoille paikat ja toinen näyttäs sojottavan yhtä lenkkiä.. mmm makkaraa.. yhet tuubit tulee viel pääkaaresta samaa kohtaa mist alkaa tuo pitkä vaaka putki mikä kiertää bäk valån. nii juu lava siis lähtee sinkkiin pääkaari+oheis tuetteet ei ku kummiski tulee viel jotai pullonkorkin avaajia hitsattua tuoho ni menis kallis sinkitys sit vituiks.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
|
#3
|
|||
|
|||
Miksi valmiit mutkat kun taivuttamalla tulis oikea
Olisit nyt tehnyt ihan oikean pääkaaren eikä tollaista valmiista
mutkista hitsattua. Nää kun ei kelpaa ainakaan trialiin eikä taida suunnistukseenkaan enää kelvata, katuuskottavuutta toki lisäävät . Ja kun nyt vielä putkia laittelet niin laita ainakin oikeat takatuet eikä mitään käsinojia jotka siellä jo näyttäs olevankin ![]() Lainaus:
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
lokasiivistäki puuttuu alapuolelta! O OU.. jos tosiaan jaksais enempi kiinnostaa nää väittelyt näistä irtomutka hommeleista hitsaisin koe mutka putki palan ja käyttäsin kuvattavana. ei varmaa kyl kelpais.tai mitä jos tekis huonekalu putkesta, raudottas ja valas täytee betonia?
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
katuuskottavuuskaan tuskin lisääntyy. käsinojat on ja pysyy. "oikeat" takatuet ei sopinukkaa suunnitelmiin. hankaloittavat lavalle kulkua liikaa. ja nyt saan kätevästi cupholderin siihe kiinne ja sohva lavalle ![]() pääkaari+takatuet on just sellaset että ne kestää kaataa mettä vauhista nutulleen. eikä sen muuta tarvii kestääkkään.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Ihan oikeasti, niinkuin joskus olen todennut omassakin rakennustopikissa, ja kuten on monet muutkin todenneet omissaan, että noilla Suomalaisilla kaaripykälillä ei ole niin vitunkaan verran tekemistä sen kanssa kestääkö ne kaaret ihan oikeasti vai ei!!! Ne kaaret voi tehdä vaikka kuinka monella eri tavalla niin, että ne kestää, on turvalliset, ja suojaa silloin kun tarvitaan. Ei tartte olla joka topikissa mankumassa että "Miksi et tehnyt sääntöjen mukaisia?". Vittu, kun ei varmaan porukkaa kiinnosta. Joillakin ihmisillä myös se auton käytettävyys merkkaa jotain. Vittu, että vituttaa!!! ![]() edit: Niin juu, olen kyllä samaa mieltä siitä että kandee ennemmin tehdä mutkat aina taivuttimella jos mahdollista, onhan se kestävämpää. Mutta joskus on pakko käyttää valmiita käyriä kun ei muuten mahdu. Myös tuosta putkien hitsaamisesta; jos sinne kahden liitettävän putken sisään laittaa pykälää pienemmästä sisälle pätkän putkea joka menee ~5cm sauman molemmin puolin ja jättää saumassa reilun raon väliin mikä sitten hitsaamalla kiinni niin ei VARMASTI hajoa ainakaan siitä kohti. Jos vielä poraa liitettäviin putkiin kolme reikää molempiin tulppahitsejä varten niin aina parempi. Ai niin, mutta eihän näin voi tehdä, koska se on Suomalaisten sääntöjen vastaista eikä kestä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 14.06.2011 21:36 |
|
#8
|
|||
|
|||
X2Lainaus:
Toisilla on mahdollisuus tehdä peli kadulle ja toinen melkeen samanlain kilpailuihin jos sikseen tulee. Ehkä kaikilla kikottimilla ei ole tarkoitus ajaa kilpaa Suomalandian sääntöviidakossa jossa säännöt on monella muullakin osalla tosi kuralla
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() ..ja vaikka niissä kisoissa ajettaisikin, niin luulisi olevan mahdollista tehdä sellaiset säännöt näinkin marginaaliseen lajiin, jossa annettaisi vähän tilaa järjenkäytölle. Itsekin yhden auton ihan tiellä (parkkiksella ) kaataneena ja totaalisen päreiksi ajaneena tiedän kyllä oikein hyvin, miten tärkeät kunnon kaaret on kaadossa - en yhtään väheksy niiden tarvetta.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#10
|
|||
|
|||
Liike-energian säännöt hukassa sääntöjen laatijoiltaLainaus:
Ehkä Formula-Offroad pelit tarvitsevat kaaret jotka ovat samoilla säännöillä kuin 200km/h liikuvat 1000kg ralliautot. Suunistus-säännöt: Vaativat myös samat? Kaato tapahtuu yleensä ns. nolla nopeudesta ja maximi nopeus mäen alla voi olla noin 40km/h jos sattuu oikein pitkälle pyörimään. Autojen massat noin 1500-2000kg. Mun mielestä tärkeämpää keskittyä penkkeihin ja miehistön kiinnipysymiseen k.o tapahtuman sattuessa ja siihen että raajat pysyvät auton sisällä, jolloin säästytään pahemilta vahingoilta. Jokainen voi todeta mikä on nopeuden merkitys kineettisen liikenergian kaavassa. http://fi.wikipedia.org/wiki/Liike-energia PS. Mielestäni: Tällä hetkellä olevien sääntöjen mukaisesta putkesta tehdyt kaaret sääntöjen mukaisilla menetelmillä ovat varmasti turvalliset, maastoautoilla metsässä liikkumiseen kunhan kaadon sattuessa mikään ei lävistä ohjaamoa ja miehistö pysyy sisällä. ps.ps. pahoittelen kommenteistani mutta omasta mielestäni asiaa joka sana, Tarkoitus ei ollu myrkyttää topiccia. Se on jokaisen oma asia kuinka vehkeensä rakentaa, toivottavasti sen ymmärtää myös muut asiaan puuttuneet. YND:lle: Sun projektit on ollut hienoa seurattavaa tällä foorumilla. Ja tästä saa jokainen olla sitä mieltä mitä haluaa
Viimeksi muokannut H_Nietu : 14.06.2011 23:45 |
|
#11
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#12
|
||||
|
||||
|
Varsinkin hra pyrokraatin valmistamia.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
|
#13
|
|||
|
|||
Safarointiinhan noi on ihan käypäsetLainaus:
nuokin kaaret kelpaisi vaan todennut että kun muuten viimeisenpäälle hienon pelin rakentaa niin vois samalla vaivalla tehdä ihan oikeatkin kaaret eikä "vesijohtoputkista" pelkkiä lavakaaria kun kerran taidot mainiosti riittäisivät sääntöjenmukaisienkin tekoon ![]()
|
|
#14
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Kukapa noista maalatuista kaarista tietää millaisista pätkistä ne on tehty jos tekijä osaa asiansa eikä käytä liian tiukkoja kurveja :-) Mitenköhän Suomeenkin saatais noita Citymaasturitapahtumia, vois olla osallistujia. |
|
#15
|
||||
|
||||
|
eiköhän sovita et kaari keskustelut riittää taas vähäks aikaa
ens talvena otetaa sit uusiks ku tulee pikku päivityksiä jeep rintamalla
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| KeTTu TyTöT FSJ Cherokee 1983. the orginal :) | young n dum | Maasturiprojektit | 164 | 23.04.2016 23:27 |
| KeTTu TyTöT : 76" 2 D Portal axle cherokee | young n dum | Maasturiprojektit | 551 | 17.04.2016 07:39 |
| KeTTu TyTöT : Tela Elmeri | young n dum | Maasturiprojektit | 35 | 05.01.2014 12:02 |
| KeTTu TyTöT Jeep / VALMET | young n dum | Maasturiprojektit | 358 | 28.10.2012 19:59 |
| FLAT BED lavan teko Kingcap nissaniin | Rouveri | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 06.10.2010 16:37 |