![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Noihin "uudempiinkin" välityksiin saa noita krympin eliminointikittejä, eli sinne tulee se iso kiintee holkki ja kasa shimmirenkaita.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tamgearsilta vai jostain muualta?
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#3
|
||||
|
||||
![]()
tamgearssin krymppiholkit on ainakin saanu ihan ruuvipenkin avulla ja puolen metrin vääntimellä puristettua. Useampi tullu väänneltyä. Toki aika tiukka on mutta niinhän se pitää ollakin..
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
2 mutterista korkannu kierre usko loppuu pitää vissiin viellä perä puottaa pois ja kattoa, että mikä siellä maksaa. alkaa tuntuun siltä, että kardaanin laippa pohjaa jo. onnks pinjonin kierteet on sen verran lujat, että ne on kestäny
edit antauthan se tamgearsin holkkikin, kun otti patrollin jakolaatikon päästä oikean mutterin millä kiskasi kiinni sen. 2 tojotan pinjonin mutteria menetti kierteensä sitä ennen, onneks oli toi pinjoni sen verran jäsyä materiaalia, että aina sai ottaa uuden mutterin ja kokeilla onneaan. meinas jo usko loppua ja 3 mutterilla rohkeus kiristää.
__________________
Tatsuni on mun ratsuni Viimeksi muokannut nalle00 : 05.07.2013 21:54 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
On tullu laitettua noita tamgearsin krymppejä vissiin kymmenkunta ja tuntuu että niis ois materiaali heittoja kun toiset tuntuu menevän helposti kasaan ja toisissa loppuu usko kesken (tai mutteri hajoaa). Uusi mutteri ainakin kannattaa laittaa ja joku järki kannattaa pitää
![]()
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kyllähän nuo krympit on siinä mielessä parempia että sen saa ainakin just eikä melkein, tosin tarpeeksi shimmien kanssa pelaten onnistuuhan niinkin. Mä joskus kasasin Jeeppiin etuperän pinionin shimmeillä, takaperään meni sitten krymppi kun oli Fordin perä ja siihen ei shimmejä voinut/ saanut laittaa. Muistaakseni Fordin 8.8 perässä toi krymppiholkin maksimi kiristysmomentti oli jotain 650Nm luokkaa.. sai olla aika pitkä jatkovarsi.
Jousikuormitteinen pieni momenttiavain on paras apuväline pinionin laakerien esijännityksen mittaukseen, mutta menee se näppituntumallakin jos on herkät sormet. Kuten tuolla ylempänä todettiinkin, niin se ei saa klapata yhtään mutta neljäsosakierros liikaa kiristystä voi jo jumittaa pinionin laakeria niin että se kärähtää.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
no joo krympillä saa kyllä hyvin pinjonin asettumaan, mutta ei se poista sitä shimmauksen tarvetta, eli pinjonin sisemmä laakerin allehan tulee shimmejä että saa hammaskosketuksen oikeen, mutta ei tarvi shimmailla enään noita laakereita erikseen. krympin tarkotushan on nimenomaan puristaa laakerit yhdeksi paketiksi ja näin antaa vaste pinjonin ulommalle laakerille jos oikee olen ymmärtäny
__________________
Tatsuni on mun ratsuni |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ;n pinioni | hj6084 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 10.09.2010 18:19 |
hj:n kk ja rk laakerien kiristys momentti? | räyhäracing | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 27.02.2010 00:07 |
Patrol GR olka-akselin laakerien vaihto | OutOnPatrol | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 31.03.2009 09:58 |
O:bj40:n Taka-akselin pinioni | joni_partala | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 24.04.2008 22:16 |
hj:n eturenkaan laakerien vaihto | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.08.2007 14:19 |