Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.06.2011, 11:44
santikko:n Avatar
santikko santikko ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 10.08.07
Sijainti: noormarkku,pori.
Viestit: 1.035
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Pumpun ennakkoa muuten säädetään MEKAANISESTI ja noille PC/PSP/XBOX-dingdong koneilla ei tässä tapauksessa kannata kauheesti harrastaa kun ajoitus pitää muuttaa.
Joten työkalut käteen ja nyrkit paskaseks...

Noh, voihan sitä kattoa ajon aikana mikä on dynaaminen ennakko, jos anturi toimii suuttimessa...

Neppailet sitte kuvia sillä PC:llä tänne palstalle, kun olet saanu moottorin "tikittämään" noilla suuttimilla!!
niin toi vcds on volkkaria varten tehty ohjelma, mekaanisesti säädetään mutta tolla näkee tarkan ennakon arvon, joka mulla oli kyllä ihan oikea. ja avautumispaineesta en tiedä mikä niissä nyt on, mutta eikös se yleisesti 5.reikäsissä mene nyrkkisääntönä reikäkoon mukaan eli 0,26 = 260bar. mutta taidan vaihtaa sen pumpun sinne joka tapauksessa. jos se nyt on 580tkm ajettu, niin eiköhän sen voi siirtää eläkkeelle.

edittiä: tuo yskäsy mistä puhuin, niin kuulostaa noin sanottuna aika rajulta, mutta pikemminkin se "lupaa" kerran ennenkun lähtee. vika voi tosiaan olla ihan startissakin, vikakoodia ei anna minkäänlaista.

__________________
rocky projekti odottaa kesää.

Viimeksi muokannut santikko : 10.06.2011 14:53
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.06.2011, 19:46
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Joo, kiva katselulaite, mutta eipä ne oikeasti kyllä muuta tee kuin luettaa moottorin tietoa ja sitten kivasta ruudusta saa niitä katella...
BTW, startti ei aseta vikakoodeja, sen kyllä havaitsee kun siinä vikaa on...

Ja näissä koneissa kun ennakko mitataan suuttimelta, niin saattaa joskun tulla ennakoksi 270* tai jopa 830*, riippuu saiko neula tunnistimen "värähtämään"...
Ja mittauksesta, mites toi VCDS mittaa ennakon, kun VAS5051 korottaa kierrokset ja aloittaa mittauksen vasta kun pumppu (polttoaine) on saavuttanut 40*C lämpötilan? Ja sen jälkeen se antaa kaavion, johon ennakkoa verrataan, jotta onko "säätely" alueella????

Muuten suuttimien avautumispaineille ei ole "nyrkkisäätöä", koska se vaikuttaa erittäin paljon pumpun ajoitukseen!
Suuttimen KORKEA avautumispaine --> myöhäisempi ruiskutuksen alkaminen, oikein huono käynnistyvyys
Suuttimen MATALA avautumispaine --> aikaisempi ruiskutuksen alkaminen, todella huono käynnistyvyys

Lisäksi hommaan vaikuttaa suuresti suuttimen kunto, esim. vuotava ja pisaroiva suutin aiheuttaa palamisen pitenemisen (kolkottaa ja savuttaa sinistä), yhdistettynä matalaan aukeamispaineesee, niin savuttaa VIELÄKIN ENEMMÄN!!!!

Ittellä 310tkm ajettu pumpum, ja tiivisteetvaain vaihdettu, kun alkoi vuotamaan. Miksei 580tkm pumppu olis kanssa kunnossa, kun öljyssähän se koko ajan toimii????
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.06.2011, 16:57
santikko:n Avatar
santikko santikko ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 10.08.07
Sijainti: noormarkku,pori.
Viestit: 1.035
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Joo, kiva katselulaite, mutta eipä ne oikeasti kyllä muuta tee kuin luettaa moottorin tietoa ja sitten kivasta ruudusta saa niitä katella...
BTW, startti ei aseta vikakoodeja, sen kyllä havaitsee kun siinä vikaa on...

Ja näissä koneissa kun ennakko mitataan suuttimelta, niin saattaa joskun tulla ennakoksi 270* tai jopa 830*, riippuu saiko neula tunnistimen "värähtämään"...
Ja mittauksesta, mites toi VCDS mittaa ennakon, kun VAS5051 korottaa kierrokset ja aloittaa mittauksen vasta kun pumppu (polttoaine) on saavuttanut 40*C lämpötilan? Ja sen jälkeen se antaa kaavion, johon ennakkoa verrataan, jotta onko "säätely" alueella????

Muuten suuttimien avautumispaineille ei ole "nyrkkisäätöä", koska se vaikuttaa erittäin paljon pumpun ajoitukseen!
Suuttimen KORKEA avautumispaine --> myöhäisempi ruiskutuksen alkaminen, oikein huono käynnistyvyys
Suuttimen MATALA avautumispaine --> aikaisempi ruiskutuksen alkaminen, todella huono käynnistyvyys

Lisäksi hommaan vaikuttaa suuresti suuttimen kunto, esim. vuotava ja pisaroiva suutin aiheuttaa palamisen pitenemisen (kolkottaa ja savuttaa sinistä), yhdistettynä matalaan aukeamispaineesee, niin savuttaa VIELÄKIN ENEMMÄN!!!!

Ittellä 310tkm ajettu pumpum, ja tiivisteetvaain vaihdettu, kun alkoi vuotamaan. Miksei 580tkm pumppu olis kanssa kunnossa, kun öljyssähän se koko ajan toimii????
tuolla varmasti on jotain tietoa ohjelmasta http://ross-tech.com/
__________________
rocky projekti odottaa kesää.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.06.2011, 19:14
-P-:n Avatar
-P- -P- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.11.05
Sijainti: Hyrynsalmi, .
Viestit: 1.007
Perusasetus

Tarkista nyt ensin kaikki alipaineletkut ja moottorin lämpötila-anturin johdotus.

Sitten kurkkaat, onko siihen tehty evry modia, eli moottorin kopan alla on moninapainen liitos.
Jos siitä paria johtoa ohiteltu tms, revit ne huitsin v***uun semmoset kötöstykset.

AHU on sähköohjattu jakajapumppukone, eli sieltä tietääkseni annetaan polttoainetta sen mitä pumppu kerkee suutinta vasten painamaan kierroksellaan. "Isompi" suutin voi joissain tapauksessa olla "viritystapa", mutta ihan yhtä paska sellainen, kuin evry modikin.

IMO ainut oikea tapa virittää turbokonetta hiukkasen, on koko ohjelman vaihto, jolloin moottori toimii edelleenkin oikeiden arvotietojen puitteissa.

Kone voi myös olla väljä

EDIT: Ja tuolla VCDS:llä ei paljoa juhlita, kun OBD2 ei vielä ollut euroopassa tuolloin käytössä pakollisena, sieltä tulee muistaakseni ahtopaine, lämpötila, MAF asento ja pari muuta tietoa.

-P-
__________________
"Vain hullut eivät epäile mielenterveyttään"
-Minä-

"Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse"
-Minä-

Viimeksi muokannut -P- : 27.06.2011 19:17
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.07.2011, 18:45
santikko:n Avatar
santikko santikko ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 10.08.07
Sijainti: noormarkku,pori.
Viestit: 1.035
Perusasetus

onhan siellä evry jonka vois kyllä rykästä jo vitunkuuseen. vcds hyödyttää noitten muitten sähkövikojen ja vikojen kanssa kyllä hemmetisti ohjelma olis aikomuksena hakea niin sais kaiken hyödyn vnt:stä irti ja ruokapuolen balanssiin. erinäisten pikkuvikojen kautta käyntiinlähtökin jo paljon parempi, kylmänä hiukan vielä pitkä tartti. pari kertaa pikaseen vilkassu startatessa kiekkamittaria niin noin 200rpm on pyöriny, ja ilmeisesti vasta 300rpm alkaa pumppu antamaan likööriä. joten tämä asia on kutakuinkin puitu.
p.s. mitä muuta tietoa moottorilta edes tarttis saada? noiden lisäks tulee syöttöpumpulta ruiskutusmäärät ynnämuut. ja onhan sillä kätevä tutkia jos on vikaa / viritelmiä, kun loggaa ajossa noi anturien tiedot niin tietää miten se käyttäytyy. ja saahan sillä ruiskutusmäärää ainakin säädettyä. eipä mulla vielä kauheeta kokemusta sen kanssa ole vielä kertyny...
__________________
rocky projekti odottaa kesää.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Toyota 2lt suutinten avautumispaineineet? make-lj Tekniikka & Jutustelu 4 15.11.2006 21:29
Moottori alkoi naputtamaan öljyn vaihdon jälkeen? KJ-Wilho97 Tekniikka & Jutustelu 26 26.06.2006 13:57
Talma 2005 - kuvia ja jälkipuintia Ex_inkkari Tapahtumat 111 01.12.2005 00:15
LAHJOITETAAN: UAZ, tekniikan vaihdon ylijäämä masi_71 O/M/V Muut 0 17.10.2005 21:36
Kovalevyn vaihdon kesto Wille This And That 0 26.09.2002 12:03


Sivu luotu: 23:23 (GMT +2).