![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
lj ei kulkenu ku jotain 60km/h mutta syöttöruuvi korjasi asian
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
eilen ostin tuon vcds-liten rekisteröinnin, pääsee ens viikon loppuna hipisteleen kaiken mailman skoopeilla ja muilla.
__________________
rocky projekti odottaa kesää. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Joten työkalut käteen ja nyrkit paskaseks... ![]() ![]() ![]() Noh, voihan sitä kattoa ajon aikana mikä on dynaaminen ennakko, jos anturi toimii suuttimessa... ![]() Neppailet sitte kuvia sillä PC:llä tänne palstalle, kun olet saanu moottorin "tikittämään" noilla suuttimilla!! ![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#4
|
||||
|
||||
![]()
tuntuu että tuo käyntiin lähtö alkaa oleen näillä kilometreillä aika vaikeeta jos on joku heikko lenkki linjalla akku, johdot ja itse startti, pyttyy pidemmäs volvos autto startti jumppa, putsaus, puslat uusiks ja hiilien vaihto, taas lähtee nätisti käyntiin kunnes pumppu alkaa olemaan niin horo ettei jaksa tuupata paineita vaikka pyörittää kunnolla...
sitte ku ollaan siinä pistees ni ei varmaan muu auta ku isompaa nestepäätä ![]() aika rajut on kyllä tosiaan aukeemis paineet, autodata antaa uusille 190-200bar.. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
edittiä: tuo yskäsy mistä puhuin, niin kuulostaa noin sanottuna aika rajulta, mutta pikemminkin se "lupaa" kerran ennenkun lähtee. vika voi tosiaan olla ihan startissakin, vikakoodia ei anna minkäänlaista.
__________________
rocky projekti odottaa kesää. Viimeksi muokannut santikko : 10.06.2011 14:53 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Joo, kiva katselulaite, mutta eipä ne oikeasti kyllä muuta tee kuin luettaa moottorin tietoa ja sitten kivasta ruudusta saa niitä katella...
![]() ![]() ![]() BTW, startti ei aseta vikakoodeja, sen kyllä havaitsee kun siinä vikaa on... Ja näissä koneissa kun ennakko mitataan suuttimelta, niin saattaa joskun tulla ennakoksi 270* tai jopa 830*, riippuu saiko neula tunnistimen "värähtämään"... Ja mittauksesta, mites toi VCDS mittaa ennakon, kun VAS5051 korottaa kierrokset ja aloittaa mittauksen vasta kun pumppu (polttoaine) on saavuttanut 40*C lämpötilan? Ja sen jälkeen se antaa kaavion, johon ennakkoa verrataan, jotta onko "säätely" alueella???? Muuten suuttimien avautumispaineille ei ole "nyrkkisäätöä", koska se vaikuttaa erittäin paljon pumpun ajoitukseen! Suuttimen KORKEA avautumispaine --> myöhäisempi ruiskutuksen alkaminen, oikein huono käynnistyvyys Suuttimen MATALA avautumispaine --> aikaisempi ruiskutuksen alkaminen, todella huono käynnistyvyys Lisäksi hommaan vaikuttaa suuresti suuttimen kunto, esim. vuotava ja pisaroiva suutin aiheuttaa palamisen pitenemisen (kolkottaa ja savuttaa sinistä), yhdistettynä matalaan aukeamispaineesee, niin savuttaa VIELÄKIN ENEMMÄN!!!! Ittellä 310tkm ajettu pumpum, ja tiivisteetvaain vaihdettu, kun alkoi vuotamaan. Miksei 580tkm pumppu olis kanssa kunnossa, kun öljyssähän se koko ajan toimii????
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
rocky projekti odottaa kesää. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Tarkista nyt ensin kaikki alipaineletkut ja moottorin lämpötila-anturin johdotus.
Sitten kurkkaat, onko siihen tehty evry modia, eli moottorin kopan alla on moninapainen liitos. Jos siitä paria johtoa ohiteltu tms, revit ne huitsin v***uun semmoset kötöstykset. ![]() AHU on sähköohjattu jakajapumppukone, eli sieltä tietääkseni annetaan polttoainetta sen mitä pumppu kerkee suutinta vasten painamaan kierroksellaan. "Isompi" suutin voi joissain tapauksessa olla "viritystapa", mutta ihan yhtä paska sellainen, kuin evry modikin. IMO ainut oikea tapa virittää turbokonetta hiukkasen, on koko ohjelman vaihto, jolloin moottori toimii edelleenkin oikeiden arvotietojen puitteissa. Kone voi myös olla väljä ![]() EDIT: Ja tuolla VCDS:llä ei paljoa juhlita, kun OBD2 ei vielä ollut euroopassa tuolloin käytössä pakollisena, sieltä tulee muistaakseni ahtopaine, lämpötila, MAF asento ja pari muuta tietoa. -P-
__________________
"Vain hullut eivät epäile mielenterveyttään" -Minä- "Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse" -Minä- Viimeksi muokannut -P- : 27.06.2011 19:17 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Toyota 2lt suutinten avautumispaineineet? | make-lj | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 15.11.2006 21:29 |
Moottori alkoi naputtamaan öljyn vaihdon jälkeen? | KJ-Wilho97 | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 26.06.2006 13:57 |
Talma 2005 - kuvia ja jälkipuintia | Ex_inkkari | Tapahtumat | 111 | 01.12.2005 00:15 |
LAHJOITETAAN: UAZ, tekniikan vaihdon ylijäämä | masi_71 | O/M/V Muut | 0 | 17.10.2005 21:36 |
Kovalevyn vaihdon kesto | Wille | This And That | 0 | 26.09.2002 12:03 |